Har överfört pengar, men ej fått varan än (privatperson)

Permalänk
Medlem

Har överfört pengar, men ej fått varan än (privatperson)

Hej

Har överfört pengar, men ej fått varan än (privatperson)

Jag köpte CPU, Moderkort av en kille här på SweC.
Allt lät så bra och båda var trogna när vi skrev.

Han sa att han skicka sina delar via posten (antagligen som brev) i Lördagskväll den 8/11.
Mina pengar kom in på hans konto den 10 eller 11/11!

Det är nu 12/11 och har ej fått nåt paket än! Min post kommer nu runt 13-14 tiden, är det inte en AVI där i då blir jag förbannad och troligtvis lurad!

Vad ska man göra?

Polisanmäla dirr eller vad säger ni, jag är beredd att göra ALLT för att antigen få pengarna tillbaka eller få mina delar jag betalt för.

Jag har hans kontonr, mobilnr, adress, mail, facebook och vet vad hans Mamma heter + hennes nr.

//hzn

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Avstängd

posten har stängt lördag och söndag. Då registreras det på måndagen och skickas 18:00 på kvällen (troligtvis). Det kan varit så att det blivit lite försenat och inte kom på tisdagen. Du vet, ibland tar det mer än 18 timmar att få ett paket. Herregud avvakta det har gått EN dag.

Permalänk
Medlem

Kontakta personen i eftermiddag om du inte har fått dina delar.
Bor någon av er i övre Norrland? Det är en dag extra leveranstid då.
I Stockholm så är dom lite dåliga ibland posten på att leverera i tid.
Så avvakta lite till och går det inte att få tag i personen efter flera försök så polisanmäl.

Permalänk
Medlem

Det du ska göra är att räkna med att posten kanske kan ta någon dag på sig. Samt om de skickar AVI så får du räkna med en dag extra.
Ta det lugnt och ha lite tålamod.

Du kan ju även höra av dig till honom för att se om han fick något kolli nummer så ska du kunna spåra.
Där har du även de 4 sista siffrorna som är det du ska ange till posten för att få hämta ut paketet.
Så ta det lite lugnt, kolla med honom och se vad han säger.
Svarar han inte, vänta åtminstone till imorgon för det är trots allt posten. De är inte snabbast

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Hej

Har överfört pengar, men ej fått varan än (privatperson)

Jag köpte CPU, Moderkort av en kille här på SweC.
Allt lät så bra och båda var trogna när vi skrev.

Han sa att han skicka sina delar via posten (antagligen som brev) i Lördagskväll den 8/11.
Mina pengar kom in på hans konto den 10 eller 11/11!

Det är nu 12/11 och har ej fått nåt paket än! Min post kommer nu runt 13-14 tiden, är det inte en AVI där i då blir jag förbannad och troligtvis lurad!

Vad ska man göra?

Polisanmäla dirr eller vad säger ni, jag är beredd att göra ALLT för att antigen få pengarna tillbaka eller få mina delar jag betalt för.

Jag har hans kontonr, mobilnr, adress, mail, facebook och vet vad hans Mamma heter + hennes nr.

//hzn

Skulle börja med att vänta och se om grejorna kommer inom en tid som faktiskt är rimligt att förvänta sig. Det har ju gått en eller max två dagar sedan dina pengar kom fram. Om han hann med att skicka i måndags borde du få grejorna idag, om pengarna kom fram igår och han inte hann skicka innan posten stängde igår så lär du få vänta till torsdag/fredag.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

Lugna ner dig! Postens leveranstider är 1-3 dagar. Skickas det som brev och inte går att lämnas ut, lämnas paketet/brevet in på närmaste utlämningsställe. Då kan det ta en eller två dagar tills du får en avi.

Du drar lite väl snabbt i spakarna här. Har du ens pratat med personen ifråga?

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Avstängd

ta det lugnt...måla inte fan på väggen direkt! rekordet för mig var 16 dagar som posten velade runt med mitt paket sedan det postades i Sverige.....en annan gång tog det bara 5 dagar från Kina.....så vänta några dagar å se om det dyker upp!

Permalänk
Medlem

Gillar att du har gjort ts klockan 12, sen skriver du att du brukar få posten kring 13-14. Du vet alltså inte om paketet kommer idag ännu, men du överväger att polisanmäla.

Kan vara så att dina pengar kom in igår på hans konto och han skickade sakerna på kvällen, då kommer väl ända sakerna imorgon, med lite tur.

Ta det lugnt... Du borde ha gjort den här tråden om sakerna inte hade kommit vid den här tiden nästa vecka, inte dagen efter säljaren förmodligen skickade.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Hahahaha du verkar ju har seriösa problem. Posten tar tid ibland. Jag beställde lite saker från gymgrossisten den första november, de kom till ombudet IGÅR.

Permalänk
Medlem

Lugna könet snälla, det kan ta upp till 3 vardagar för posten att få fram paket dit det ska. Hade du gjort såhär emot mig om vi gjort affärer så hade det tveklöst blivit sista gången.

Om han nu skickat grejerna som brev så kan du ju inte spåra men jag antar att det är skickat som paket? Jag frågar också om du ens pratat med säljaren, ser du inte själv hur rysligt otrevlig du framstår som gör detta? Coola dig och fråga efter kolliID om det finns.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ovard:

Lugna könet snälla, det kan ta upp till 3 vardagar för posten att få fram paket dit det ska. Hade du gjort såhär emot mig om vi gjort affärer så hade det tveklöst blivit sista gången.

Om han nu skickat grejerna som brev så kan du ju inte spåra men jag antar att det är skickat som paket? Jag frågar också om du ens pratat med säljaren, ser du inte själv hur rysligt otrevlig du framstår som gör detta? Coola dig och fråga efter kolliID om det finns.

Skrivet av DOGE:

Hahahaha du verkar ju har seriösa problem. Posten tar tid ibland. Jag beställde lite saker från gymgrossisten den första november, de kom till ombudet IGÅR.

Skrivet av Ain0k:

Gillar att du har gjort ts klockan 12, sen skriver du att du brukar få posten kring 13-14. Du vet alltså inte om paketet kommer idag ännu, men du överväger att polisanmäla.

Kan vara så att dina pengar kom in igår på hans konto och han skickade sakerna på kvällen, då kommer väl ända sakerna imorgon, med lite tur.

Ta det lugnt... Du borde ha gjort den här tråden om sakerna inte hade kommit vid den här tiden nästa vecka, inte dagen efter säljaren förmodligen skickade.

Skrivet av WhiteOnyx:

ta det lugnt...måla inte fan på väggen direkt! rekordet för mig var 16 dagar som posten velade runt med mitt paket sedan det postades i Sverige.....en annan gång tog det bara 5 dagar från Kina.....så vänta några dagar å se om det dyker upp!

Skrivet av Storage Jar:

Lugna ner dig! Postens leveranstider är 1-3 dagar. Skickas det som brev och inte går att lämnas ut, lämnas paketet/brevet in på närmaste utlämningsställe. Då kan det ta en eller två dagar tills du får en avi.

Du drar lite väl snabbt i spakarna här. Har du ens pratat med personen ifråga?

Skrivet av era909:

Skulle börja med att vänta och se om grejorna kommer inom en tid som faktiskt är rimligt att förvänta sig. Det har ju gått en eller max två dagar sedan dina pengar kom fram. Om han hann med att skicka i måndags borde du få grejorna idag, om pengarna kom fram igår och han inte hann skicka innan posten stängde igår så lär du få vänta till torsdag/fredag.

Skrivet av Troberg:

Det du ska göra är att räkna med att posten kanske kan ta någon dag på sig. Samt om de skickar AVI så får du räkna med en dag extra.
Ta det lugnt och ha lite tålamod.

Du kan ju även höra av dig till honom för att se om han fick något kolli nummer så ska du kunna spåra.
Där har du även de 4 sista siffrorna som är det du ska ange till posten för att få hämta ut paketet.
Så ta det lite lugnt, kolla med honom och se vad han säger.
Svarar han inte, vänta åtminstone till imorgon för det är trots allt posten. De är inte snabbast

Skrivet av MrRhoads:

Kontakta personen i eftermiddag om du inte har fått dina delar.
Bor någon av er i övre Norrland? Det är en dag extra leveranstid då.
I Stockholm så är dom lite dåliga ibland posten på att leverera i tid.
Så avvakta lite till och går det inte att få tag i personen efter flera försök så polisanmäl.

Skrivet av oouhdawg:

posten har stängt lördag och söndag. Då registreras det på måndagen och skickas 18:00 på kvällen (troligtvis). Det kan varit så att det blivit lite försenat och inte kom på tisdagen. Du vet, ibland tar det mer än 18 timmar att få ett paket. Herregud avvakta det har gått EN dag.

Ursäkta alla citat på alla, men kanske får svar bäst o snabbast då!

Jag kolla posten, ingen AVI... killen som skulle skicka sakerna sa att han skrivit in mitt nr så jag får SMS avi, Bullsh*t!!

Jag har pratat med hans mamma via telefon och sagt att han får lösa detta eller så polisanmäler vi han.

Fick PM direkt efter jag gjorde denna tråd och där sa en kille att han vänta på delar från SAMMA kille! Det roliga är att det är SAMMA delar också! Så denna person har nog gjort sin sista försäljning!

Och alla er som säger posten tar sin tid osv osv osv, njaa känns inte så va! Det finns SCAMMERS på Sweclockers med! bara att inse!

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

EDIT: Jag har skickat massa PMs och SMS!
Jag har ringt han flera gånger!
Jag har skickat PM till hans FB!
Jag har pratat med hans mamma via hennes telefon!

Så tro mig, jag har gjort det jag kunnat!

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Det du ska göra är att räkna med att posten kanske kan ta någon dag på sig. Samt om de skickar AVI så får du räkna med en dag extra.
Ta det lugnt och ha lite tålamod.

Du kan ju även höra av dig till honom för att se om han fick något kolli nummer så ska du kunna spåra.
Där har du även de 4 sista siffrorna som är det du ska ange till posten för att få hämta ut paketet.
Så ta det lite lugnt, kolla med honom och se vad han säger.
Svarar han inte, vänta åtminstone till imorgon för det är trots allt posten. De är inte snabbast

Man får inget Kolli på brev!

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Och alla er som säger posten tar sin tid osv osv osv, njaa känns inte så va! Det finns SCAMMERS på Sweclockers med! bara att inse!

Med den fakta du presenterade i tråden så osade ju inte denna affären scam.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Man får inget Kolli på brev!

Sen när får ett moderkort plats i ett kuvert?

Känns mest logiskt att skicka moderkort + CPU i en kartong, tycker jag iaf.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Låter mer som att du är otålig... Skulle fanimej bli tokig om någon spam-ringde mig 1 dag efter en avslutad affär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

EDIT: Jag har skickat massa PMs och SMS!
Jag har ringt han flera gånger!
Jag har skickat PM till hans FB!
Jag har pratat med hans mamma via hennes telefon!

Så tro mig, jag har gjort det jag kunnat!

Herregud. Lugna ner dig. Du har inte tänkt på att han kanske är i skolan?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av DDemis:

Låter mer som att du är otålig... Skulle fanimej bli tokig om någon spam-ringde mig 1 dag efter en avslutad affär.

Han skrev ju att det dessutom är en till här på SweC som gjort en affär med denna kille angånende samma produkter.
Du vet, ibland kan det vara nyttigt att läsa igenom vad som skrivs i forum

Visa signatur

GPU: XFX 7970 | CPU: i5 3570K | Moderkort: asrock z77 extreme4 | PSU: 650W corsair | Ram: 20 GB corsair vengance

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Sen när får ett moderkort plats i ett kuvert?

Känns mest logiskt att skicka moderkort + CPU i en kartong, tycker jag iaf.

Det heter "brev" men är ju som paket, men billigaste sättet...Du får ej kolli och inte lika "säkert" med försäkring.. 155:- kosta frakten SA han!

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Det heter "brev" men är ju som paket, men billigaste sättet...Du får ej kolli och inte lika "säkert" med försäkring.. 155:- kosta frakten SA han!

Jag har skickat några grejer till SweC:are under året och använt Posten Paket flera gånger. Upp till 3kg kostar 155kr och man FÅR ett Kolli-ID.
Säkert att det inte är det han gjort? Kanske är någon miss i kommunikationen mellan er?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Klart det finns scammers, det var ingen som sa emot dig.

De flesta av oss reagerar nog snarare på hur du sköter detta och man blir stressad bara av att läsa HUR du skriver. Om du nu blivit blåst så hjälper det dig inte hur mycket du än springer runt och gråter så ta det bara lugnt och se till så du har förstått allt rätt om du måste gå till polisen för det kommer knappast hjälpa dig om du går runt och svartmålar säljaren och kastar ur dig en massa "fakta". Du vet vart han bor så varför fråga här på forumet hur du ska göra när det är helt klart enklast att bara hälsa på och fråga lite snällt, det verkar inte som att du har rätten på din sida om du beter dig såhär. Det är svårt att tro att du gjort allt rätt hela vägen om du är såhär upprörd.

Mail, PM, SMS etc kommer ju alltid att finnas kvar på din sida så bevis har du oavsett vad som händer men om du börjar hota och ha dig så blir det väldigt svårt för polisen att hjälpa dig.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

EDIT: Jag har skickat massa PMs och SMS!
Jag har ringt han flera gånger!
Jag har skickat PM till hans FB!
Jag har pratat med hans mamma via hennes telefon!

Så tro mig, jag har gjort det jag kunnat!

tbh du är lite läskig...

Man som sagt tidigare vänta någon dag och sen kan du återkomma.

Visa signatur

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

Om du ringer polisen för att du inte fått varan på 2 dagar så kommer de troligtvis säga åt dig att gå hem och lugna ner dig. Du vet inte ens om personen fick pengarna den 10 eller 11. Alltså kanske han fick pengarna igår och då kan ha skickat varan idag eller igår. Om personen skickade varan igår så kan den komma till ditt postombud idag, sen kan du få avi imorgon. Det är inte helt orealistiskt.

Du kan ju åtminstånde vänta en vecka tills du börjar skrika om att du blivit lurad på pengar för att posten inte kommit fram.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiftyNips:

Herregud. Lugna ner dig. Du har inte tänkt på att han kanske är i skolan?

Skrivet av DDemis:

Låter mer som att du är otålig... Skulle fanimej bli tokig om någon spam-ringde mig 1 dag efter en avslutad affär.

Skrivet av rakmakkan:

Han skrev ju att det dessutom är en till här på SweC som gjort en affär med denna kille angånende samma produkter.
Du vet, ibland kan det vara nyttigt att läsa igenom vad som skrivs i forum

Men läser ni inte?!

Jag skrev att en ANNAN kille skicka PM och nämnde EXAKT samma sak! Han känner sig också lurad! För det handar om EXAKT samma delar!

En normal person svarar oavsett om han är i skolan eller sitter hemma arbetslös och spelar LoL som han sagt att han gör!

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Ursäkta alla citat på alla, men kanske får svar bäst o snabbast då!

Jag kolla posten, ingen AVI... killen som skulle skicka sakerna sa att han skrivit in mitt nr så jag får SMS avi, Bullsh*t!!

Jag har pratat med hans mamma via telefon och sagt att han får lösa detta eller så polisanmäler vi han.

Fick PM direkt efter jag gjorde denna tråd och där sa en kille att han vänta på delar från SAMMA kille! Det roliga är att det är SAMMA delar också! Så denna person har nog gjort sin sista försäljning!

Och alla er som säger posten tar sin tid osv osv osv, njaa känns inte så va! Det finns SCAMMERS på Sweclockers med! bara att inse!

Du skrev att dina pengar kom in på hans konto antingen den 10e eller 11e. Ponera att de kom in igår (11e) och killen har som standard att endast skicka efter att han fått sina pengar. Han måste också vara säker på att du inte är en "SCAMMER".

Om han skrivit in ditt nr för sms avi så får du ju smset när paketet är framme, inte innan. Om det hade gått en vecka så förstår jag att du vill polisanmäla, men om du går till farbror blå efter en dag så kommer dom förmodligen skratta.

Om du får tag på killen så fråga om han har ett kolli som han fått när han skickade. Annars ta det lugnt, ta en kopp kaffe (skulle föreslå decaf i ditt fall) och vänta 1-2 dagar så ska du se att du får ditt paket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

EDIT: Jag har skickat massa PMs och SMS!
Jag har ringt han flera gånger!
Jag har skickat PM till hans FB!
Jag har pratat med hans mamma via hennes telefon!

Så tro mig, jag har gjort det jag kunnat!

Du verkar ärligt talat ha problem. Allt det du gjort gör man kanske efter en vecka om man inte fått sitt paket.

Kontaktat hans mamma redan känns lite väl

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimBod:

tbh du är lite läskig...

Man som sagt tidigare vänta någon dag och sen kan du återkomma.

Vad syftar du på? Han har fått sina pengar, jag ej fått mina saker och personen svarar inte helt plötsligt SÅ FORT han fick sina pengar + en annan kund till han vänta på EXAKT samma delar och ej fått dom heller och han skrev att det gäller EXAKT samma person som jag köpt av... Slumpen? Nej inte direkt va?

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk

Hmm. Sweclockers är så himla säkert när det kommer till affärer, men du kanske har stött på den där 1% som lurar. Vänta några extra dagar för att vara säker.

Permalänk

Hahahahaahahaha.. mer sönderstressad människa har jag aldrig sätt..

Visa signatur

I have come here to chew bubblegum and kick ass....... and i´m all out of bubblegum

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Man får inget Kolli på brev!

Skrivet av hznn:

EDIT: Jag har skickat massa PMs och SMS!
Jag har ringt han flera gånger!
Jag har skickat PM till hans FB!
Jag har pratat med hans mamma via hennes telefon!

Så tro mig, jag har gjort det jag kunnat!

Skrivet av hznn:

Ursäkta alla citat på alla, men kanske får svar bäst o snabbast då!

Jag kolla posten, ingen AVI... killen som skulle skicka sakerna sa att han skrivit in mitt nr så jag får SMS avi, Bullsh*t!!

Jag har pratat med hans mamma via telefon och sagt att han får lösa detta eller så polisanmäler vi han.

Fick PM direkt efter jag gjorde denna tråd och där sa en kille att han vänta på delar från SAMMA kille! Det roliga är att det är SAMMA delar också! Så denna person har nog gjort sin sista försäljning!

Och alla er som säger posten tar sin tid osv osv osv, njaa känns inte så va! Det finns SCAMMERS på Sweclockers med! bara att inse!

Det jag menade var att man inte ska vara snabb på att dömma
Visst, det finns scammers överallt men att det bara gått någon enstaka dag måste inte säga att det är scam.
Men om en annan väntar på samma delar så visar det ju att det borde vara scam.

Sen kan man få kolli på brev om man skickar rekommenderat

Hoppas det löser sig snart!