Permalänk
Medlem

Skapar ett MMORPG

Jag vill (håller på faktiskt att) göra ett MMORPG där gear och pengar spelar en stor roll. Det är ju ändå därför man spelar MMOS: för att det är kul att sträva efter bättre gear och högre levels, o.s.v. Jag tänkte bara nämna några saker som jag inte gillade med WoW som har med gear att göra, och jag är intresserad av vad ni tycker. Jag tar WoW som exempel inte för att jag tycker det var så bra, utan för att det är nog det MMORPG som flest personer har spelat.

Jag har mest tagit exempel ifrån upplevlingsprocessen, för har inte spelat så mycket raids i WoW -- tyckte inte det var så kul. Apropå det så tycker jag också att skillnaden på att levla upp och sedan att raida är för stor; det är som två olika spel. Förresten så har jag inte spelat de senaste expansionerna, bara typ Lich King, så ni behöver inte påpeka att det är annorlunda nu. Jag försöker mest uppmärksamma några principer som jag inte gillar, och höra vad ni tycker.

  • Man får för mycket gear. Man kan bara spela på och göra quests så får man så mycket gear att man liksom slutar bry sig.

  • Om man har jättebra gear jämfört med någon som har medelbra, så kan man ändå inte expa så mycket snabbare, p.g.a. t.ex. många spells/abilities gör skada som är oberoende av gear, man har nästan ingen downtime ändå, man springer mycket, o.s.v. Liksom, hur stor andel av tiden när du expar gör du skada som beror av dina items? Inte så mycket.

  • Att fixa ett rare item från en dungeon är inte värt det när man inte är maxlevel. För det första är det ju bara vapen som spelar roll när man levlar. Men tiden det tar att skaffa ett rare item är inte värt det, med tanke på att efter några timmar så är du 5 levels högre, och ett vanligt grönt item är bättre än ditt som var blått. Om man vill levla snabbt i WoW ska man ju aldrig gå till AH eller till dungeons utan bara questa på.

  • Monster är så svaga att alla kan döda dem.

  • ... och om man har bra items och vill gå på nått svårare, typ 3+ levels över en själv, så finns det en regel som säger att man missar 60% bara därför.

  • Om man har en hög spirit spelar det ingen roll, för man får ändå ingen regen i combat (och om man har bra items vill man vara i combat ofta).

  • Dricka/mat gör att gear blir mindre värt, för att de som har mindre bra gear behöver inte en proportinell downtime; om jag behöver spendera 50% av min mana på en mob eller 25% spelar inte så stor roll, för jag kan dricka upp 100% på 30 sec ändå.

  • Efter att man har kommit till maxlevel ersätter man nästan direkt allt sitt gamla gear med nytt, d.v.s. gearet man hade när man levlade upp spelar ännu mindre roll än vad det redan gjorde.

  • Man förlorar nästan inget på att dö, men om man gjorde det så skulle det vara ännu bättre med bra gear, för man borde dö mindre då.

  • Eftersom man inte förlorar något när man dör så spelar world-pvp ingen roll, men annars så hade bra gear också varit användbart i pvp.

  • Instanser av dungeons på pvpservrar gör att man inte behöver pvpa, och därför blir gear mindre viktigt. Om man hade behövt pvpa så hade ju självklart gear varit mer värt.

  • Bind-on-equip gör pengar mindre värda, och det gör i sin tur gear mindre värt, för man skulle ju kunna bli rikare lättare om man har bättre gear.

Några andra saker som skulle kunna göra items mer värda.

  • Oändlig levling av något slag. Tibia har oändlig levling. Diablo 3 har Paragon Levels. EverQuest hade/har Alternate Advancement. Om man har detta så skulle ju de med bättre gear kunna få ut mer av sitt gear.

  • I Tibia så använder man massa potions när man "huntar" (grindar, levlar, whatever) som kostar pengar. Man brukar gå back i pengar av att hunta på tibia, om man inte räknar med item drops. Om man har otur är det inte ovanligt att gå back i pengar. Det är naturligtvis så att man behöver använda mindre potions per monster om man har bättre gear. Jag säger inte att Tibias system är bra, men någonting liknande hade kanske varit kul.

Vad tycker ni? Håller ni med om vad jag försöker säga? Jag har förstås andra ideer om andra saker än gear/rewards.

Såhär ser det ut:
#15006956

Permalänk
Avstängd

Ja det är väl saker som jag också tänkt på. Du kommer att få jobba, kan jag lova..

Permalänk
Medlem

Mitt tips är att skrota all valuta. Den dagen det kommer ett mmo utan guld eller valuta öht och ingen trade, kommer jag köpa det direkt.

Tänk, ett mmo utan gold sellers och spam i chatten!

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Ja det är väl saker som jag också tänkt på.

Tänkt på; du menar att du tycker som jag? Skulle du vilja spela ett MMO där gear spelar en större roll?

Skrivet av oouhdawg:

Du kommer att få jobba, kan jag lova..

Jo jag vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Mitt tips är att skrota all valuta. Den dagen det kommer ett mmo utan guld eller valuta öht och ingen trade, kommer jag köpa det direkt.

Tänk, ett mmo utan gold sellers och spam i chatten!

Utan spam i chatten kanske, men är den idén bra i övrigt? Finns det någon ytterligare anledning till att du tycker att man ska skrota pengar?

Permalänk
Skrivet av Storage Jar:

Mitt tips är att skrota all valuta. Den dagen det kommer ett mmo utan guld eller valuta öht och ingen trade, kommer jag köpa det direkt.

Tänk, ett mmo utan gold sellers och spam i chatten!

MUD?

OT, ska jag vara ärlig så läste jag inte alla punkter. Hade jag varit du så skulle jag ha designat ett universa först och brytt mig om resten sen. Strunta då i mat, dungeons, bop/boe osv. Jag tror att om man tänker på såna saker först så slutar det med ett MMO folk har sett förr fast med lite annorlunda grafik.

Med tanke på Tibia så skapades det av tre personer. WoW skapades av några fler.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Role_Model:

MUD?

OT, ska jag vara ärlig så läste jag inte alla punkter. Hade jag varit du så skulle jag ha designat ett universa först och brytt mig om resten sen. Strunta då i mat, dungeons, bop/boe osv. Jag tror att om man tänker på såna saker först så slutar det med ett MMO folk har sett förr fast med lite annorlunda grafik.

Med tanke på Tibia så skapades det av tre personer. WoW skapades av några fler.

Vad menar du med "ett universum"? Det är lite oklart. Ett universum kan ju innefatta lagar och regler, inte bara saker. Och dessutom, resten sen? Du menar att spelets design ska man tänka på sen? Jag prata ju just om att designen skulle vara annorlunda än WoWs. Och du säger att man får ett spel som WoW om man tänker på att göra det annorlunda jämfört med WoW? Fast med annorlunda grafik? Va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tufflax:

Vad menar du med "ett universum"? Det är lite oklart. Ett universum kan ju innefatta lagar och regler, inte bara saker. Och dessutom, resten sen? Du menar att spelets design ska man tänka på sen? Jag prata ju just om att designen skulle vara annorlunda än WoWs. Och du säger att man får ett spel som WoW om man tänker på att göra det annorlunda jämfört med WoW? Fast med annorlunda grafik? Va?

Tror han menar story, kultur och områden förän man börjar tänka på klasser, regler och items

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

Tror han menar story, kultur och områden förän man börjar tänka på klasser, regler och items

Fast det gör inte jag. Jag bryr mig mer om speldesign än om story o.s.v. Det är ju reglerna som gör spelet. Tänk om jag gör en kultur och story o.s.v. men sen så har jag en regel som säger att man inte kan slåss. Man kan bara gå runt och titta på varandra. Hur kul hade det spelet varit? Om inte reglerna är bra så spelar miljön ingen roll.

Permalänk
Medlem

WoW's styrka är just att det är en hel massa "spel-i-spelet".
Du kan fylla dagarna utan att sätta en fot i en raid.
Inte heller behöver man pvp'a eller spendera tid med petbattles.
Och alla 3 nämnda kan även ta all tid om man vill nerda ner sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

WoW's styrka är just att det är en hel massa "spel-i-spelet".
Du kan fylla dagarna utan att sätta en fot i en raid.
Inte heller behöver man pvp'a eller spendera tid med petbattles.
Och alla 3 nämnda kan även ta all tid om man vill nerda ner sig.

Men tycker du att de saker jag pratade om motstrider det som du kallar att det finns "spel-i-spelet"? Jag ser inte hur det har nått med det att göra.

Fattar inte vad du menar med "alla 3 nämnda".

Permalänk
Skrivet av tufflax:

Fast det gör inte jag. Jag bryr mig mer om speldesign än om story o.s.v. Det är ju reglerna som gör spelet. Tänk om jag gör en kultur och story o.s.v. men sen så har jag en regel som säger att man inte kan slåss. Man kan bara gå runt och titta på varandra. Hur kul hade det spelet varit? Om inte reglerna är bra så spelar miljön ingen roll.

Då kommer du tyvärr att sluta upp med ett tomt och tråkigt spel som ingen ena kommer vilja prova. Det finns en anledning varför spelföretag har sin utvecklingsprocess som den är

Visa signatur

Data:Vit | Tangentbord: Rött | Datamus: Ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av tufflax:

Utan spam i chatten kanske, men är den idén bra i övrigt? Finns det någon ytterligare anledning till att du tycker att man ska skrota pengar?

Ja, jag tycker inte pengar tillför något i spel. Det beror ju såklart på vilken typ av spel. Simcity utan pengar är kanske ingen höjdare.

Frågan man kan ställa sig, tillför pengar något till spelet förutom tiddödare?

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krisilicous:

Då kommer du tyvärr att sluta upp med ett tomt och tråkigt spel som ingen ena kommer vilja prova. Det finns en anledning varför spelföretag har sin utvecklingsprocess som den är

Så du menar alltså att en stor och vacker värld fast där det finns regler som säger att man inte kan slåss alls, är bra? Alla kan aldrig göra nått, bara gå runt på level 1.

Permalänk
Medlem

en sak jag tänker på ofta för spel är unikheten hos min karaktär! På alla sätt. T.ex Talent tree , gear , utseende, i princip gällande allt!

Det är skit tråkigt när alla springer runt med samma builds och samma gear.

Mindre spells och mer fokus på typ olika "stance" och talent points lr permanent stats uppgradering utav unika quests lr pengar !

Och sist men inte minst... Det skall krävas lite skills att attackera någon och inte bara behöva vara "inom range" och sen trycka på pianot som steve wonder.

Permalänk

Om du gör ett textbaserat äventyr så slipper du visserligen mycket (men inte alla) av de problemen. Du skrev själv att du inte bryr dig om spelets universum så det låter ju som textbaserat äventyr är en av de bästa genres för dig

Visa signatur

Data:Vit | Tangentbord: Rött | Datamus: Ja

Permalänk
Medlem

[QUOTE=Storage Jar;15006733]Ja, jag tycker inte pengar tillför något i spel. Det beror ju såklart på vilken typ av spel. Simcity utan pengar är kanske ingen höjdare.

Frågan man kan ställa sig, tillför pengar något till spelet förutom tiddödare?[/QUOTE]

Ja det är förstås en fråga man bör ställa sig. Jag tycker att det tillför några saker.

  • Man kan ge små rewards i pengar massa små värdelösa items.

  • Det blir lättare att tradea för spelare.

  • Man kan köpa saker i affärer/av NPCs. Det går nog inte så bra att typ tradea en yxa mot 10 health potions med en NPC.

Hur menar du att pengar är en tiddödare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krisilicous:

Om du gör ett textbaserat äventyr så slipper du visserligen mycket (men inte alla) av de problemen. Du skrev själv att du inte bryr dig om spelets universum så det låter ju som textbaserat äventyr är en av de bästa genres för dig

Vilka problem?

Jag skrev inte att jag inte bryr mig om miljön, jag sa att jag bryr mig mer om speldesignen/reglerna, dock.

Permalänk

Jag tycker i alla fall att det är bra om det finns andra alternativ att göra sin karaktär starkare än enbart rustning och vapen.

Själv gillar jag verkligen hur Anarchy Online är uppbyggt. Man väljer hur man skall spendera sina poäng i olika skills, samt att man kan bygga implantat som ökar dessa ytterligare. Finns dessutom mycket annat som spelar in huruvida din gubbe kommer kunna prestera bättre. Buffar tar NCU, vilket kan utökas via NCU-minnen som i sin tur kräver ett NCU-bälte. Att sätta på sig dessa kräver att man ökar en viss skill. Har du ett kasst bälte som enbart gör att du kan ha 2 minnen på dig, och minnen som dessutom inte är så bra och bara ger 10 NCU vardera, så kan du inte heller buffa dig själv så mycket.

Skulle även vilja se ett spel med större vikt på crafting, där det skulle finnas armor som kanske är riktigt jävlig att tillverka men som dessutom är mycket bättre än snittet.

Tycker att alldeles för många MMORPG är för enkla och simpla. Jag personligen vill ha något med lite djup, där man får jobba lite. Mer variabler som påverkar hur bra gubben är än bara Stamina, Agility, HP, Mana, Crit dmg osv.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tufflax:

Ja det är förstås en fråga man bör ställa sig. Jag tycker att det tillför några saker.

  • Man kan ge små rewards i pengar massa små värdelösa items.

  • Det blir lättare att tradea för spelare.

  • Man kan köpa saker i affärer/av NPCs. Det går nog inte så bra att typ tradea en yxa mot 10 health potions med en NPC.

Hur menar du att pengar är en tiddödare?

Jag menar att vissa lägger flera timmar om dagen på att köra daily quests för att få råd till div saker till exempel. Det är då dom förbannade guldsäljarna får in sin fot. Fast det är väl precis så speltillverkarna vill ha det?

Personligen föredrar jag att få användbar utrustning eller verktyg i belöning. Inte farma farma farma köp.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av criscros:

en sak jag tänker på ofta för spel är unikheten hos min karaktär! På alla sätt. T.ex Talent tree , gear , utseende, i princip gällande allt!

Det är skit tråkigt när alla springer runt med samma builds och samma gear.

Mindre spells och mer fokus på typ olika "stance" och talent points lr permanent stats uppgradering utav unika quests lr pengar !

Och sist men inte minst... Det skall krävas lite skills att attackera någon och inte bara behöva vara "inom range" och sen trycka på pianot som steve wonder.

Om alla springer runt med samma skills känns det mer som ett balansproblem än något annat. Varför skulle man inte t.ex. kunna välja samma talents i ett talent tree, eller samma stats, som någon annan?

Det där med skills för att attackera: Intressant idé: har du något förslag på hur det skulle kunna funka? Jag tror dock att det inte behövs om jag ska vara ärlig. Tänk på DOTA 2 eller League of Legends. Där har man bara 4 skills som är jättelätta att använda, men det kan fortfarande vara en enorm skillnad på bra och dåliga spelare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tufflax:

Om alla springer runt med samma skills känns det mer som ett balansproblem än något annat. Varför skulle man inte t.ex. kunna välja samma talents i ett talent tree, eller samma stats, som någon annan?

Det där med skills för att attackera: Intressant idé: har du något förslag på hur det skulle kunna funka? Jag tror dock att det inte behövs om jag ska vara ärlig. Tänk på DOTA 2 eller League of Legends. Där har man bara 4 skills som är jättelätta att använda, men det kan fortfarande vara en enorm skillnad på bra och dåliga spelare.

Alltså Det där med skills och talents så menar jag typ att det ska vara som det var i vanilla WOW och en blanding av titants quest. Ett stort utbud av olika talents och inte enformigt. T.ex så borde mages lr wizards också kunna använda sig utav close quarter combat IFALL spelarn vill det! Och att warriors skall kunna använda magi IFALL spelarn vill det!

Det där med skills ska inte över något SUPER svårt att hantera. T.ex hunters borde kunna gå med "spänd" pilbåge och warriors borde kunna göra en fete sving och detta borde leda till mer dmg men på bekostnad av något annat t.ex movement speed för pilbågs iden och att warriorn släpper guarden i typ en sekund efter attacken. Bara ideer ja har sen får du utveckla dom vidare

MVh

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Jag tycker i alla fall att det är bra om det finns andra alternativ att göra sin karaktär starkare än enbart rustning och vapen.

Själv gillar jag verkligen hur Anarchy Online är uppbyggt. Man väljer hur man skall spendera sina poäng i olika skills, samt att man kan bygga implantat som ökar dessa ytterligare. Finns dessutom mycket annat som spelar in huruvida din gubbe kommer kunna prestera bättre. Buffar tar NCU, vilket kan utökas via NCU-minnen som i sin tur kräver ett NCU-bälte. Att sätta på sig dessa kräver att man ökar en viss skill. Har du ett kasst bälte som enbart gör att du kan ha 2 minnen på dig, och minnen som dessutom inte är så bra och bara ger 10 NCU vardera, så kan du inte heller buffa dig själv så mycket.

Skulle även vilja se ett spel med större vikt på crafting, där det skulle finnas armor som kanske är riktigt jävlig att tillverka men som dessutom är mycket bättre än snittet.

Tycker att alldeles för många MMORPG är för enkla och simpla. Jag personligen vill ha något med lite djup, där man får jobba lite. Mer variabler som påverkar hur bra gubben är än bara Stamina, Agility, HP, Mana, Crit dmg osv.

Det där med att spendera poäng låter ungefär som ett talent tree i WoW. Hur är det annorlunda? Väljer man ALLA sina skills så?

Jag tycker det där med att skaffa ett bättre bälte och NCU-minnen verkar precis likadant som att skaffa gear/rustning.

Mer variabler: Har du några exempel? Menar du mer variabler på items? I EverQuest fanns det liter mer än vanliga stats. För det första fanns det "click effects" t.ex. en bracer som hade en 0 mana cost nuke om du klickade på den. Dessutom fanns det "focus effects" t.ex. den här bracern gör att alla dina damage over time-spells gör 10% mer skada. Jag tycker sånt kan vara ganska kul.

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja se ett spel som fokuserar mindre på stats på rustningar och vapen, rustningen ger defesiva stats typ abs men skulle samtidigt ge dig nackdelar som rörlighet eller svinghastighet med vapnen. Skills som bara går upp när de används. Talents som är baserade på skills och skill lvls istället. Ingen lvl på gubben what so ever. man tränar får träna upp det man vill bli bra på kanske att andra skills låser upp saker i andra skillträd.. tex tränar du upp din healing så blir du bra på anatomi och kan på så sätt lära dig maximera skada. Att använda tunga/lätta rustningar lär dig hur de fungerar och gör då att de negativa effekterna minskar och man lär sig var blottor finns så man kan göra mer skada mot någon med liknande rustning. Detta skulle få en att träna upp många saker för att kunna maximera sin karaktär och man får lite att sträva efter.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Jag menar att vissa lägger flera timmar om dagen på att köra daily quests för att få råd till div saker till exempel. Det är då dom förbannade guldsäljarna får in sin fot. Fast det är väl precis så speltillverkarna vill ha det?

Personligen föredrar jag att få användbar utrustning eller verktyg i belöning. Inte farma farma farma köp.

Men om man spenderar flera timmar om dagen på att skaffa bättre gear eller mer XP, är inte det typ samma sak? Jag tycker inte pengar är fundamentalt annorlunda.

Man kan också motverka guldsäljare på flera sätt, ganska lätt. Vet inte varför inte fler spel gör det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Jag tycker i alla fall att det är bra om det finns andra alternativ att göra sin karaktär starkare än enbart rustning och vapen.

Själv gillar jag verkligen hur Anarchy Online är uppbyggt. Man väljer hur man skall spendera sina poäng i olika skills, samt att man kan bygga implantat som ökar dessa ytterligare. Finns dessutom mycket annat som spelar in huruvida din gubbe kommer kunna prestera bättre. Buffar tar NCU, vilket kan utökas via NCU-minnen som i sin tur kräver ett NCU-bälte. Att sätta på sig dessa kräver att man ökar en viss skill. Har du ett kasst bälte som enbart gör att du kan ha 2 minnen på dig, och minnen som dessutom inte är så bra och bara ger 10 NCU vardera, så kan du inte heller buffa dig själv så mycket.

Skulle även vilja se ett spel med större vikt på crafting, där det skulle finnas armor som kanske är riktigt jävlig att tillverka men som dessutom är mycket bättre än snittet.

Tycker att alldeles för många MMORPG är för enkla och simpla. Jag personligen vill ha något med lite djup, där man får jobba lite. Mer variabler som påverkar hur bra gubben är än bara Stamina, Agility, HP, Mana, Crit dmg osv.

Håller med här även fast jag vettefan vad NCU pratet handla om men jag förstod poängen och jag håller med dig! Det ska vara givande på ett helt annorlunda sätt än dagens spel och att man borde kunna öka stats än bara gear, Tex att köpa upp stats, questa för stats, lr att välja en talent som ökar stats

Permalänk
Medlem
Skrivet av CynXen:

Jag skulle vilja se ett spel som fokuserar mindre på stats på rustningar och vapen, rustningen ger defesiva stats typ abs men skulle samtidigt ge dig nackdelar som rörlighet eller svinghastighet med vapnen. Skills som bara går upp när de används. Talents som är baserade på skills och skill lvls istället. Ingen lvl på gubben what so ever. man tränar får träna upp det man vill bli bra på kanske att andra skills låser upp saker i andra skillträd.. tex tränar du upp din healing så blir du bra på anatomi och kan på så sätt lära dig maximera skada. Att använda tunga/lätta rustningar lär dig hur de fungerar och gör då att de negativa effekterna minskar och man lär sig var blottor finns så man kan göra mer skada mot någon med liknande rustning. Detta skulle få en att träna upp många saker för att kunna maximera sin karaktär och man får lite att sträva efter.

Det är klart att man ska ha saker att sträva efter. Men jag fattar inte riktigt varför det skulle vara så bra att ha skills i talents/abilities i stället för på sin karaktär. Det känns bara så att ens karaktär blir mer enkelspårig om man kör på ett fåtal skills.

Permalänk
Medlem
Skrivet av criscros:

Håller med här även fast jag vettefan vad NCU pratet handla om men jag förstod poängen och jag håller med dig! Det ska vara givande på ett helt annorlunda sätt än dagens spel och att man borde kunna öka stats än bara gear, Tex att köpa upp stats, questa för stats, lr att välja en talent som ökar stats

Det där med att köpa stats låter som att det kan spåra ur lite. Ska man kunna köpa hur mycket som helst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tufflax:

Det där med att köpa stats låter som att det kan spåra ur lite. Ska man kunna köpa hur mycket som helst?

Det tycker jag absolut. Du hade fått folk att bli så beroende av spelet så det vore sjukt. Och roligare hade varit ifall man går emot sin egna faktion.

Tänkt dig nu en spelare som har extrema stats gear etc etc o sen väljer att gå emot sin faktion. Då har helt plötsligt alla fått en raid boss att dra ner

Permalänk
Medlem
Skrivet av tufflax:

Det är klart att man ska ha saker att sträva efter. Men jag fattar inte riktigt varför det skulle vara så bra att ha skills i talents/abilities i stället för på sin karaktär. Det känns bara så att ens karaktär blir mer enkelspårig om man kör på ett fåtal skills.

ska ju självklart finnas många olika skills, men att man måste träna med tex ett tvåhands svärd för att gå upp i den skillen och låsa upp de attacker alternativt kombinationer av skills låser upp.. lite som hur Ultima Online fungerar fast med talents eller perks kopplade till skills.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB