Permalänk
Medlem
Skrivet av criscros:

Det tycker jag absolut. Du hade fått folk att bli så beroende av spelet så det vore sjukt. Och roligare hade varit ifall man går emot sin egna faktion.

Tänkt dig nu en spelare som har extrema stats gear etc etc o sen väljer att gå emot sin faktion. Då har helt plötsligt alla fått en raid boss att dra ner

Det låter inte som en jättebra situation.

Permalänk

Kul att se! Ska följas

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av CynXen:

ska ju självklart finnas många olika skills, men att man måste träna med tex ett tvåhands svärd för att gå upp i den skillen och låsa upp de attacker alternativt kombinationer av skills låser upp.. lite som hur Ultima Online fungerar fast med talents eller perks kopplade till skills.

Varför skulle det vara bra då? Vad får det för följder som är bra?

Permalänk
Medlem

Btw så här ser det ut nu:
http://i.imgur.com/irrn3kK.png (större bild)

Det ser inte så upphetsande ut, men det är ganska mycket som funkar, t.ex. nätverksdelen (man kan spela flera), interpolering, items, loot, man kan slåss, respawna, monster har pathfinding, det finns ett GUI/HUD (som ni ser ) o.s.v.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tufflax:

Varför skulle det vara bra då? Vad får det för följder som är bra?

Det är vad jag personligen skulle vilja se och det eliminerar problemet med att utrustning blir "värdelös" efter en viss level ( eftersom det inte finns levlar ) råkar man hitta fetaste fullplaten på första monstret och vill ha på sig den så går det men bli nästan stationär, men gear blir aldrig helt kass. ( om man inte sliter ut den, blir lootad eller dör lite ofta )

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem

I spelet Horizons tog det ungefär lika lång tid att få max level på ett yrke som det tog att få max level i en adventure klass.
Inte som WoW där det går att maxa ett yrke på 1-2 dagar.. lite för enkelt.
Men sedan så om man var blacksmith så gick det fortare att levla upp armorer eller weaponsmith etc..

Gick att ha flera av både adventure klasser och yrken.. men fanns ju någon gräns när det började sakta ner levlande i nya klasser och det tog längre tid att nå max level... men var ganska kul att man kunde ha flera olika klasser på samma gubbe.
Kunde bara ha 1 som primary och alla abilities gick inte att använda utan bara vissa gick att använda beroende på vad du hade som primary... men du kunde gå till en tränare och byta primary när du kände för det. men var rätt så kul när du som warrior eller guardian kunde använda magi och slänga ut en stor tornado eller hade endel healing för att du levlat upp i healer och clearic.
Min fick ju inte bara sin level utan också en adventure rating när man hade flera olika adventure skolor/klasser.
Var ju kul att kunna byta till tank eller hjälpa till som healer om du nu kände för det.. men fortfarande bara ha 1 gubbe att fokusera på istället för att ha massa olika.
Ingen aning hur du tänker lägga upp det hela men är nog enda spelet jag spelat som har vart så.

Spelet finns fortfarande kvar men har bytt namn, men grafiken är nog rätt så dålig nu, och antalet spelare var aldeles för få sist jag loggade in. Men skulle det komma version 2.0 med uppdaterad grafik skulle jag förbeställa direkt

Permalänk

Skulle vilja se ett mmorpg där gear/guld inte spelar så stor roll, utan där skicklighet på spel är det som skiljer bra och dåliga spelare från varandra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Mitt tips är att skrota all valuta. Den dagen det kommer ett mmo utan guld eller valuta öht och ingen trade, kommer jag köpa det direkt.

Tänk, ett mmo utan gold sellers och spam i chatten!

Utan valuta kan jag hålla med om, men att trading är det som gäller istället!
Det enda jag inte riktigt gillar med D3 just nu. Tyvärr så hittar ju då gold sellers andra sätt, nu säljer de crafting mats ...
D2 var optimalt för min del, om man bortser från kineser. Men därför man använde jsp.
Älskar hur communityn skapade en egen valuta i form av runor och allting värderades därifrån. Det och jspvalutan som jag inte kommer ihåg vad de kallade den.
Guld var dock inte värdelöst då du kunde köpa nycklar för det som var värda runor.

Däremot är AH det värsta som finns. Finns många bra free mmorpg's där man tex kan sätta upp egna marknadsstånd istället. Det men specifika platser man kan hyra hade varit trevligt. Men annars fungerar vanlig trading med.
Detta kommer ju medföra goldsellers, men jag är iaf en som inte skulle köpa ett mmorpg utan trading. D3 fungerar sådär, det går ju iaf att tradea 2h med folk som var i samma grupp när de droppar. Vilket innebär att man kan köra lootshare grupper.
Kanske svårt om man ska ha en balanserad grupp med olika klasser dock?
Jag älskar rng momenten i drops, där man inte alltid får det man vill, jag gillade WoW vanilla där man epics hade rätt stats, men blåa och gröna kunde ha dex på en plate. Ska man köra detta krävs dock trading.
Det värsta som finns i mina ögon är soulbound saker och bind when equip osv.
Problemet är ju att utan detta så kommer streamers och andra folk med fanbois få störd gear dirr och vanliga dödliga kommer inte ha en chans att slåss om topplatser.

Lycka till!

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Skrivet av tufflax:

Det där med att spendera poäng låter ungefär som ett talent tree i WoW. Hur är det annorlunda? Väljer man ALLA sina skills så?

Du får poäng varje level som du kan spendera på vilka skills du vill, så på ett sätt är det ju som ett talent tree, men med lite mer möjlighet att skräddarsy sin gubbe som man vill. Man kanske vill öka lite tradeskills så att man kan crafta prylar senare, eller skita i det och öka något annat.

Det förklaras på den här sidan om du orkar läsa:
http://www.ao-universe.com/index.php?id=14&pid=402

Men som sagt, det är ju mycket som skulle kunna behöva ses över och förfinas. Det är t.ex mycket skills som man aldrig använder och jag tror att många i slutändan spenderar sina poäng i samma saker.

Skrivet av tufflax:

Jag tycker det där med att skaffa ett bättre bälte och NCU-minnen verkar precis likadant som att skaffa gear/rustning.

Bälten och minnen är ju en typ utav gear, så ja. Men det ger ändå spelet något som sticker ut (på ett bra sätt enligt mig). Vem som helst kan inte buffa sig själv hur mycket som helst, om man inte har gott om NCU. Jag gillar konceptet mer än att bara kunna få varenda buff i spelet utan problem (typ som i WoW, även fast det skalar ner sig beroende på level om jag inte minns fel).

Skrivet av tufflax:

Mer variabler: Har du några exempel? Menar du mer variabler på items? I EverQuest fanns det liter mer än vanliga stats. För det första fanns det "click effects" t.ex. en bracer som hade en 0 mana cost nuke om du klickade på den. Dessutom fanns det "focus effects" t.ex. den här bracern gör att alla dina damage over time-spells gör 10% mer skada. Jag tycker sånt kan vara ganska kul.

Ja men något åt det hållet. Usable items är en kul grej som man skulle kunna göra till en intressant grej i spelet. Gör en nuke som du säger, buffar evades, ger lite mer damage i ett par sekunder, healar dig och så vidare.

Sen kanske man även använder flera sorters skada i spelet (inte bara vanlig "You hit for xx damage") som t.ex fire, poison, radiation, chemical, electric, cold och även "vanlig" skada.

Det finns ju så mycket andra faktorer som kan påverka hur man vill designa items i spelet. Existerar bara HP, mana och damage så kan man ju inte direkt skapa items med stats som inte finns (om man inte gör typ x% chance to dodge).

Sjukt svårt att komma fram till något, men det är bara mina egna uppfattningar om vad jag tycker skulle göra sig bra i ett MMORPG. Mer variation!

Ska man ha ett item som gör att man slår snabbare, eller ett som gör att jag slår hårdare? Finns oändligt med stats man kan implementera

Skrivet av criscros:

Håller med här även fast jag vettefan vad NCU pratet handla om men jag förstod poängen och jag håller med dig! Det ska vara givande på ett helt annorlunda sätt än dagens spel och att man borde kunna öka stats än bara gear, Tex att köpa upp stats, questa för stats, lr att välja en talent som ökar stats

Det är så det heter i spelet (vilket gör det lite förvirrande att hänga med kanske), men man kan väl säga att alla buffar tar olika mycket plats (mer plats desto högre nivå utav buff). Exempelvis så kan en klass buffa din "Run Speed" med låt säga 50 poäng för 5 "platser". Du har 12 "platser" totalt då du inte har bättre items som utökar dessa "platser". Sen har han även en högre rank utav samma slags buff som kanske buffar din "Run Speed" med 750, men som då tar 29 platser istället.

Så är det med det mesta i spelet. Det finns oftast flera olika nivåer utav samma typ utav buff. Har du då mycket "platser" så kommer du kunna bli buffad mer fler/bättre buffar :). Du kanske kan få en 20% crit-buff istället för 8% osv.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbodjur:

Skulle vilja se ett mmorpg där gear/guld inte spelar så stor roll, utan där skicklighet på spel är det som skiljer bra och dåliga spelare från varandra.

Fast emulerar det den verkliga världen åtminstonde lite grand, så har du guld kan du köpa bättre gear och klara dig bättre.
Höll på och köpte och sålde endel när jag började med World of Warcraft, var ju riktigt skoj när man kunde få något purple vapen på ganska låg level.

Men lite surt med alla saker som blir 'bind on pickup' eller 'bind on equip' visst är kanske lite speciellt med BOP att du verkligen måste vara där och plocka upp saken själv.. men BOE känns mest dåligt att du har gear som blir värdelös efter att du har levlat upp eller hittat något bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tufflax:

Fast det gör inte jag. Jag bryr mig mer om speldesign än om story o.s.v. Det är ju reglerna som gör spelet. Tänk om jag gör en kultur och story o.s.v. men sen så har jag en regel som säger att man inte kan slåss. Man kan bara gå runt och titta på varandra. Hur kul hade det spelet varit? Om inte reglerna är bra så spelar miljön ingen roll.

Skrivet av Krisilicous:

Då kommer du tyvärr att sluta upp med ett tomt och tråkigt spel som ingen ena kommer vilja prova. Det finns en anledning varför spelföretag har sin utvecklingsprocess som den är

BioShock utvecklades på det sättet, speldesign först och miljö senare. http://en.wikipedia.org/wiki/Bioshock#Game_design

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

I spelet Horizons tog det ungefär lika lång tid att få max level på ett yrke som det tog att få max level i en adventure klass.
Inte som WoW där det går att maxa ett yrke på 1-2 dagar.. lite för enkelt.
Men sedan så om man var blacksmith så gick det fortare att levla upp armorer eller weaponsmith etc..

Gick att ha flera av både adventure klasser och yrken.. men fanns ju någon gräns när det började sakta ner levlande i nya klasser och det tog längre tid att nå max level... men var ganska kul att man kunde ha flera olika klasser på samma gubbe.
Kunde bara ha 1 som primary och alla abilities gick inte att använda utan bara vissa gick att använda beroende på vad du hade som primary... men du kunde gå till en tränare och byta primary när du kände för det. men var rätt så kul när du som warrior eller guardian kunde använda magi och slänga ut en stor tornado eller hade endel healing för att du levlat upp i healer och clearic.
Min fick ju inte bara sin level utan också en adventure rating när man hade flera olika adventure skolor/klasser.
Ingen aning hur du tänker lägga upp det hela men är nog enda spelet jag spelat som har vart så.

Spelet finns fortfarande kvar men har bytt namn, men grafiken är nog rätt så dålig nu, och antalet spelare var aldeles för få sist jag loggade in. Men skulle det komma version 2.0 med uppdaterad grafik skulle jag förbeställa direkt

Hur gick det till när man levlade sitt yrke då? Står man still och producerar nånting i flera timmar eller? Det verkar lite tråkigt. I WoW så är det ju mest pengar som spelar roll, och jag vet inte riktigt hur man skulle göra det annorlunda på ett bra sätt.

Det där med att ha fler adventure classes verkar lite intressant. Vad händer när man går upp i en level? Får man mer HP osv som på WoW? Och i så fall, hur funkar det när man ska börja på sin andra klass? Man kan ju inte förlora sin HP igen.

Jag hade tänkt att det skulle vara mest som EverQuest fast annorlunda på en del punkter. Lite mer åt sandbox hållet kanske. Får testa mig fram lite, men jag tror att jag definitivt ska ha traditionell levling, fast kanske typ oändlig på nått sätt. Man ska förlora ganska mycket när man dör. Man ska kunna tradea mycket. Mobs ska vara rätt svåra, så inte så mycket hack-n-slash. Quests lär inte finnas så många för det tar tid att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbodjur:

Skulle vilja se ett mmorpg där gear/guld inte spelar så stor roll, utan där skicklighet på spel är det som skiljer bra och dåliga spelare från varandra.

Men varför spelar man då ett MMORPG? Då kan du ju spela ett mer tävlingsinriktat spel i stället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushifrukt:

Utan valuta kan jag hålla med om, men att trading är det som gäller istället!
Det enda jag inte riktigt gillar med D3 just nu. Tyvärr så hittar ju då gold sellers andra sätt, nu säljer de crafting mats ...
D2 var optimalt för min del, om man bortser från kineser. Men därför man använde jsp.
Älskar hur communityn skapade en egen valuta i form av runor och allting värderades därifrån. Det och jspvalutan som jag inte kommer ihåg vad de kallade den.
Guld var dock inte värdelöst då du kunde köpa nycklar för det som var värda runor.

Däremot är AH det värsta som finns. Finns många bra free mmorpg's där man tex kan sätta upp egna marknadsstånd istället. Det men specifika platser man kan hyra hade varit trevligt. Men annars fungerar vanlig trading med.
Detta kommer ju medföra goldsellers, men jag är iaf en som inte skulle köpa ett mmorpg utan trading. D3 fungerar sådär, det går ju iaf att tradea 2h med folk som var i samma grupp när de droppar. Vilket innebär att man kan köra lootshare grupper.
Kanske svårt om man ska ha en balanserad grupp med olika klasser dock?
Jag älskar rng momenten i drops, där man inte alltid får det man vill, jag gillade WoW vanilla där man epics hade rätt stats, men blåa och gröna kunde ha dex på en plate. Ska man köra detta krävs dock trading.
Det värsta som finns i mina ögon är soulbound saker och bind when equip osv.
Problemet är ju att utan detta så kommer streamers och andra folk med fanbois få störd gear dirr och vanliga dödliga kommer inte ha en chans att slåss om topplatser.

Lycka till!

Jag har också funderat på att AH medför en del nackdelar. Men marknadsstånd låter ju som det är halvvägs till AH. Varför är det bättre?

Permalänk
Medlem

Ska du utveckla ett MMO spel helt själv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Ska du utveckla ett MMO spel helt själv?

Nej inte helt själv. Jag har en kompis också. Men ingen av oss är bra på att göra 3d-modeller eller rita bilder så vi får skaffa nån som gör det senare.

Permalänk
Inaktiv

Spännande! Ska följa detta projektet och se vart det tar vägen

Permalänk
Medlem
Skrivet av tufflax:

Nej inte helt själv. Jag har en kompis också. Men ingen av oss är bra på att göra 3d-modeller eller rita bilder så vi får skaffa nån som gör det senare.

Intressant, blir att följa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushifrukt:

Utan valuta kan jag hålla med om, men att trading är det som gäller istället!
Det enda jag inte riktigt gillar med D3 just nu. Tyvärr så hittar ju då gold sellers andra sätt, nu säljer de crafting mats ...
D2 var optimalt för min del, om man bortser från kineser. Men därför man använde jsp.
Älskar hur communityn skapade en egen valuta i form av runor och allting värderades därifrån. Det och jspvalutan som jag inte kommer ihåg vad de kallade den.
Guld var dock inte värdelöst då du kunde köpa nycklar för det som var värda runor.

Däremot är AH det värsta som finns. Finns många bra free mmorpg's där man tex kan sätta upp egna marknadsstånd istället. Det men specifika platser man kan hyra hade varit trevligt. Men annars fungerar vanlig trading med.
Detta kommer ju medföra goldsellers, men jag är iaf en som inte skulle köpa ett mmorpg utan trading. D3 fungerar sådär, det går ju iaf att tradea 2h med folk som var i samma grupp när de droppar. Vilket innebär att man kan köra lootshare grupper.
Kanske svårt om man ska ha en balanserad grupp med olika klasser dock?
Jag älskar rng momenten i drops, där man inte alltid får det man vill, jag gillade WoW vanilla där man epics hade rätt stats, men blåa och gröna kunde ha dex på en plate. Ska man köra detta krävs dock trading.
Det värsta som finns i mina ögon är soulbound saker och bind when equip osv.
Problemet är ju att utan detta så kommer streamers och andra folk med fanbois få störd gear dirr och vanliga dödliga kommer inte ha en chans att slåss om topplatser.

Lycka till!

Det där med egna marknadsstånd är jäkligt roligt faktiskt. Något man fick prova på i Knight online, runt millennieskiftet har jag för mig. Det var ju innan goldsellers härjade fritt och soul bound inte fanns på kartan.

Fast det urartade ju med GMs som knyckte grejer av folk och sålde för real cash (min glave+9 den enda som fanns på servern tex. Bitterheten kommer tillbaka när jag tänker på det hehe) , invasion av turkar som spammade sönder chatten. Allt är roligt så länge det varar.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Det där med egna marknadsstånd är jäkligt roligt faktiskt. Något man fick prova på i Knight online, runt millennieskiftet har jag för mig. Det var ju innan goldsellers härjade fritt och soul bound inte fanns på kartan.

Fast det urartade ju med GMs som knyckte grejer av folk och sålde för real cash (min glave+9 den enda som fanns på servern tex. Bitterheten kommer tillbaka när jag tänker på det hehe) , invasion av turkar som spammade sönder chatten. Allt är roligt så länge det varar.

Knight Online ligger även mig varmt om hjärtat. Datorn fick stå på hela nätterna så man kunde ha sitt marknadsstånd uppe och sälja haha. uppgraderingsprocessen på items gillade jag starkt också, blev som en drog att uppgradera sina items.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D-J:

Knight Online ligger även mig varmt om hjärtat. Datorn fick stå på hela nätterna så man kunde ha sitt marknadsstånd uppe och sälja haha. uppgraderingsprocessen på items gillade jag starkt också, blev som en drog att uppgradera sina items.

Finns nog många bra saker att inspireras av i Knight online.

Schemalagda massiva krigslag där segrarna fick invadera förlorarnas land, massakera städer och ganka hejvilt.
Man var också tvungen att prestera för att få saker. Bara att få en cape till klanen var ingen dans på rosor.
Det tog evigheter att nå max level, om det ens fanns nån?
Roligt att spela i grupp i xp-partyn. Provoka varenda monster på kartan. Det kunde sluta lite hur som helst beroende på party
Man fick sätta sina attribute Points hur man ville.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Skrivet av nick-li:

Tror han menar story, kultur och områden förän man börjar tänka på klasser, regler och items

Just så. Och med det andra tänkte jag på att det finns ett antal MMO's där ute som känns som samma gamla trots att de försökt skilja sig från WoW, för de kommer i slutändan inte så långt ifrån ändå.

Personligen har jag svårt att se att ett nytt MMO skulle intressera mig. Det skulle behöva vara optimerat för Oculus Rift och Omni eller liknande, ha binaural audio (lyssna på virtual barbershop på youtube), mkt kommunikation via ljud samt inte vara uppdelat i olika realms. Det hade varit en bra början, men troligen inte ekonomiskt försvarbart.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av D-J:

Knight Online ligger även mig varmt om hjärtat. Datorn fick stå på hela nätterna så man kunde ha sitt marknadsstånd uppe och sälja haha. uppgraderingsprocessen på items gillade jag starkt också, blev som en drog att uppgradera sina items.

Hur uppgraderade man items då?

Permalänk
Medlem

Har du kollat på t ex Skyrim hur levling fungerar? Är ju bra exempel på spel "tycker jag" som du kanske kan få lite inspiration från. Du levlar ju bara upp sånt du använder. Om du kör med magi och heavy armor så levlar du bara i det och alla karaktärer kan levla precis vad dom vill. Skapar liksom en frihet som mmorpg inte har direkt idag. (eller iaf inte vad jag vet).

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av NukeHenk:

Har du kollat på t ex Skyrim hur levling fungerar? Är ju bra exempel på spel "tycker jag" som du kanske kan få lite inspiration från. Du levlar ju bara upp sånt du använder. Om du kör med magi och heavy armor så levlar du bara i det och alla karaktärer kan levla precis vad dom vill. Skapar liksom en frihet som mmorpg inte har direkt idag. (eller iaf inte vad jag vet).

Många har nämnt nått sånthär. Men jag skulle själv vara rädd för att jag ångrar mig senare, och vill byta skills, men då får jag ju betala ganska mycket för det.

Permalänk

Det finns ju så sjukt många olika sätt att göra på när det kommer till skills/talents.

Jag tror nog att man får titta runt på andra spel, fråga spelare vilka spel de har gillat och ogillat (vad gäller skill-system) och så vidare.

Med fler valmöjligheter så kommer även mer jobb med balansering, så det kanske man skall ta hänsyn till.

Har själv velat skapa ett MMORPG och kommer gärna med synpunkter eller feedback.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tufflax:

Hur uppgraderade man items då?

Alla items gick att uppgradera till +10, och för varje steg blev det bättre. Det var dock endast en viss % chans att lyckas på varje steg, och blev det misslyckat förstördes itemet. Det fanns olika upgrade scrolls beroende på kvaliteten på det item som skulle uppgraderas samt ett item som ökade chansen för lyckad uppgradering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tufflax:

Jag har också funderat på att AH medför en del nackdelar. Men marknadsstånd låter ju som det är halvvägs till AH. Varför är det bättre?

Dels är det bra för dig som utvecklare, det kommer få folk att spela mer då de inte bara kan lurka på AH om de är ute efter speciell gear. De måste logga in för att se vad som erbjuds just då, även om väldigt många kommer sätta upp sina stånd och gå afk så gör det inte så mycket för dig, det ser ut som att det är mer folk inne konstant och det blir roligare för spelarna.
Det viktiga är ju då, om du inte ska ha någon riktig valuta, att man kan sätta ett krav vad man vill ha som byte. Ett alternativ är ju att ge valen att sätta ett stånd i "afk-läge" typ, där man bara kan byta det som erbjuds, lägg till runor, stenar eller något annat som är användbart för att skapa eller uppgradera gear, communityn kommer börja använda de som en valuta. Det är ändå lättare att säga typ "1 yxa med 5+ damage mot 4 safirer" än att säga "1 yxa med 5+ damage mot en båge med minst 7+ damage, 3 speed osv". Det är ju om man kan begära ett visst item och sätt minimum stats man vill ha, sen får den som byter avgöra om man har ett item med högre stats och ändå vill byta.
Det andra läget skulle då vara ett aktivt läge, där "kunden" kan framföra erbjudanden med så får säljaren avgöra om han vill ta det bytet eller inte.

Det blir i min åsikt mycket roligare att spela då. Jag vet dock inte hur det går hem hos casuals som vill att varje drop ska vara perfekt för dem.
Det är ju också ett problem, ska du inrikta dig till den stora massan eller en specifik målgrupp av gamers?
Jag kan lova att den stora massan vill ha det så simpelt som möjligt, helst inte behöva röra sig, bara sitta och allt kommer till dom.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Skrivet av Sushifrukt:

Jag kan lova att den stora massan vill ha det så simpelt som möjligt, helst inte behöva röra sig, bara sitta och allt kommer till dom.

Tror tyvärr att det är så, vilket känns väldigt trist. Men det gäller ju det mesta nuförtiden och inte bara i spel.

Gillar idén om att använda "uppgraderings-items" som valuta, men då måste man se till att dessa alltid är användbara (typ oändligt med uppgraderingsmöjligheter).

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk

Personligen tycker jag gear och level-baserade spel är sjukt tråkigt. Jag föredrar skicklighetsbaserade spel. Men vill du tjäna pengar så är det nog en bra idé.

Visa signatur