Har överfört pengar, men ej fått varan än (privatperson)

Permalänk
Medlem

Och nu fick jag ett SMS från "71555" :

Hur känns det att ha blivit blåst :?
Helvete vad korkad du är! Tack för pengarna.
Ej svarbart. Via mobilt.org dy.se och wap.infart.se

***bort/mod***

Otrevligheter
Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

Tar det lugnt pöjk du får nog den i sinom tid!;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av wezc00:

Tar det lugnt pöjk du får nog den i sinom tid!;)

Du tror det själv?

Speciellt efter detta sms?

"Och nu fick jag ett SMS från "71555" :

Hur känns det att ha blivit blåst :?
Helvete vad korkad du är! Tack för pengarna.
Ej svarbart. Via mobilt.org dy.se och wap.infart.se"

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Entusiast

Skickade ett tangentbord till en polare för kanske ett halvår sedan, jag var lite slarvig på posten och det skickades som brev. Det tog nästan 2 veckor innan han hade det i handen, vi trodde att det försvunnit men till slut fick han en AVI via snigelpost och sitt tangentbord.

Skickades det som brev så bör du ha tålamod ifall det är för stort för att slängas i en postbox/brevinkast.

Edit: Fick du det SMS'et så är det iof kört tyvärr.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Skickade han de som brev eller paket?.

Skickade han de som brev så får de max väga 2kg, och de går inte att spåra. Är de förstort så skickas de till ditt närmaste ombud så får du hämta ut de dagen efter att de skulle kommit i din brevlåda. Om han skickade de som brev så bör han nog även lämnat in de på ett ombud då de är tjockare än 3cm och inte går ner i en gul låda. Säger vi att han lämna in de på Lördag, så bör posten hämtat de på Söndag vid 1 tiden hos ombudet. och de bör ha varit framme hos dig på Tis/ons.

Skickade han de som paket, så ska de gå att spåra,med ett kollinummer som han får utav sitt ombud. Lämna han in de som paket på Lördagen, så hämtar posten de kl 16-17:00 hos ombudet på måndag, och de kan ta upp till 3 arbetsdagar för dig att få det. De kan ta någon dag extra om de ej är SMS avisering.

Hoppas de löser sig!

Visa signatur

Dell Vostro 1700

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Skickade ett tangentbord till en polare för kanske ett halvår sedan, jag var lite slarvig på posten och det skickades som brev. Det tog nästan 2 veckor innan han hade det i handen, vi trodde att det försvunnit men till slut fick han en AVI via snigelpost och sitt tangentbord.

Skickades det som brev så bör du ha tålamod ifall det är för stort för att slängas i en postbox/brevinkast.

Edit: Fick du det SMS'et så är det iof kört tyvärr.

Fick smset för ca 10 min sen svar ja, och nej jag skyller ej på snigelposten, jag skyller på snorvalpar som försöker lura folk på pengar... War is started!

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Men han har tid att göra nytt konto och skriva massa olämpliga saker här i denna tråd osv osv osv? Tänk om lillen.....

Då har dessa svar tagits bort så jag kan inte yttra mig om det. Snälla du, varva ner. Rätt som det är dyker det upp imorgon. Han kan mycket väl ha varit upptaget igår och skickar det idag. Ta och avvakta några dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fjompex:

Skickade han de som brev eller paket?.

Skickade han de som brev så får de max väga 2kg, och de går inte att spåra. Är de förstort så skickas de till ditt närmaste ombud så får du hämta ut de dagen efter att de skulle kommit i din brevlåda. Om han skickade de som brev så bör han nog även lämnat in de på ett ombud då de är tjockare än 3cm och inte går ner i en gul låda. Säger vi att han lämna in de på Lördag, så bör posten hämtat de på Söndag vid 1 tiden hos ombudet. och de bör ha varit framme hos dig på Tis/ons.

Skickade han de som paket, så ska de gå att spåra,med ett kollinummer som han får utav sitt ombud. Lämna han in de som paket på Lördagen, så hämtar posten de kl 16-17:00 hos ombudet på måndag, och de kan ta upp till 3 arbetsdagar för dig att få det. De kan ta någon dag extra om de ej är SMS avisering.

Hoppas de löser sig!

Polisen lär lösa det åt mig, ser att du inte läst hela tråden!

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Entusiast

Men alltså nu kanske jag är lite cynisk men det skulle inte förvåna mig om snubben skrev det där SMS'et för att jävlas med dig, om du hade ringt min morsa efter bara en dag eller två och spammat mig med SMS och PM så hade jag varit förbannad. Har du tur så får du sakerna ändå och han jävlades bara tillbaks.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Fick smset för ca 10 min sen svar ja, och nej jag skyller ej på snigelposten, jag skyller på snorvalpar som försöker lura folk på pengar... War is started!

Att det absolut inte rör sig om någon blåsning är det ju dock ingen som har sagt, bara att man får ha lite tålamod när det kommer till Posten och inte måla fan på väggen i förtid. Nu visade det sig vara en blåsning, vilket är skittråkigt, och jag hoppas att du trycker dit den lilla jäveln så det stänker om det. Av ditt första inlägg att döma så skulle det dock precis lika gärna kunnat handla om att paketet helt enkelt inte kommit fram - det var väl till och med det mest troliga, rent statistiskt sett.

Hur som helst önskat jag dig all lycka i att stampa ner kräket i marken. Håll oss gärna uppdaterade här i tråden.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Du tror det själv?

Speciellt efter detta sms?

"Och nu fick jag ett SMS från "71555" :

Hur känns det att ha blivit blåst :?
Helvete vad korkad du är! Tack för pengarna.
Ej svarbart. Via mobilt.org dy.se och wap.infart.se"

Skumt.. första gången jag läser att en skickar ett bluffsms via konstigt nr..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Men alltså nu kanske jag är lite cynisk men det skulle inte förvåna mig om snubben skrev det där SMS'et för att jävlas med dig, om du hade ringt min morsa efter bara en dag eller två och spammat mig med SMS och PM så hade jag varit förbannad. Har du tur så får du sakerna ändå och han jävlades bara tillbaks.

Stackarn är 18 år tro fan jag pratar med hans mamma för att vara snäll, inget annat.. Vem vill ha polisen efter sig sin son när man är endast 18 år, inte jag iaf!

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Polisen lär lösa det åt mig, ser att du inte läst hela tråden!

Hela tråden är ju i princip att du sitter på en raket, på väg nånstans till en annan del utav kosmos och allting är bråttom bråttom nu för att det är T-minus 7 min på äggklockan.
Men vad vet jag, här i Kiruna, där vi är för det mesta är kolugna.

Nog hade jag allt väntat till fredag eftermiddag innan mina öron hade börjat dra åt sig och vara ute efter svar.

Sedan kan du likväl ha blivit trollad utav någon med det där anonyma SMSet. Internet är brett. Speciellt när du ger aningar om vad du heter.

Hoppas det löser sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Att det absolut inte rör sig om någon blåsning är det ju dock ingen som har sagt, bara att man får ha lite tålamod när det kommer till Posten och inte måla fan på väggen i förtid. Nu visade det sig vara en blåsning, vilket är skittråkigt, och jag hoppas att du trycker dit den lilla jäveln så det stänker om det. Av ditt första inlägg att döma så skulle det dock precis lika gärna kunnat handla om att paketet helt enkelt inte kommit fram - det var väl till och med det mest troliga, rent statistiskt sett.

Hur som helst önskat jag dig all lycka i att stampa ner kräket i marken. Håll oss gärna uppdaterade här i tråden.

Tro mig, jag kommer inte ge mig försens jag har varenda öre tillbaka!

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk

Ts har ute sitt nr i sina annonser.
Vem som helst kan ha trollat och skickat det smset.

Jag själv har har haft runt 50 annonser säkert handlat mycket mer än så också. Och jag har aldrig blivit blåst.
Posten,Schenker,Dhl tar tid ibland. Om han nu skickat det som brev, vilket går att göra även om det är en kartong fryses posten hos postsorteraren i och med att själva kartongen inte får plats i brevlådan. Då tar det en extra dag för att paketet skall aviseras ut och fraktas till utlämningsställe. Jag själv har skickat massor med saker på detta sätt då det vart billigast. Men 155kr för brev är överdrivet. För brev om det nu gick igenom skulle kosta dig 85 kr gissar jag för mobo och cpu kanske mindre tom. Han kanske tjänat pengar på frakten också.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av TimMy2003:

Ts har ute sitt nr i sina annonser.
Vem som helst kan ha trollat och skickat det smset.

Det här låter många gånger troligare än att säljaren skulle skryta om det i ett SMS.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimMy2003:

Ts har ute sitt nr i sina annonser.
Vem som helst kan ha trollat och skickat det smset.

Sant, får se om ja får mina varor då...... ger det till tors/fre iaf

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimMy2003:

Ts har ute sitt nr i sina annonser.
Vem som helst kan ha trollat och skickat det smset.

Ifall numret finns ute så känns det absolut som det troligaste scenariot, inte minst eftersom TS verkar vara typen som folk skulle gå igång på att trolla. (responsen är ENORM)

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Om du redan har hans nummer (om du pratat med hans mamma...) så varför skulle han använda en webtjänst att skicka sms:et... lite mystiskt.

Ring till hans mamma igen så ska du nog se att du får tillbaka pengarna. MEN du kan inte hota någon, då begår du ett brott. Förklara bara vad som har hänt och att du nu är tvungen att gå till polisen och anmäla det hela.

Permalänk
Medlem

Intressant tanke att någon som lurat till sig pengar inte är nöjd med det utan fyller på med trakasserier via sms.

Det finner jag som mer osannolikt än att självaste trådskaparen trollar alternativt att någon helt annan person (som kanske läst denna tråden) trollar med TS.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk

Jag själv har har haft runt 50 annonser säkert handlat mycket mer än så också. Och jag har aldrig blivit blåst.
Posten,Schenker,Dhl tar tid ibland. Om han nu skickat det som brev, vilket går att göra även om det är en kartong fryses posten hos postsorteraren i och med att själva kartongen inte får plats i brevlådan. Då tar det en extra dag för att paketet skall aviseras ut och fraktas till utlämningsställe. Jag själv har skickat massor med saker på detta sätt då det vart billigast. Men 155kr för brev är överdrivet. För brev om det nu gick igenom skulle kosta dig 85 kr gissar jag för mobo och cpu kanske mindre tom. Han kanske tjänat pengar på frakten också.

Permalänk
Medlem

Det har gått två dagar, sitt lugnt i båten tills åtminstone den 17.

Permalänk

Jag skriver här bara för att lätt kunna hitta tråden igen.
När/om grejerna kommer fram så ska det bli spännande att se vad som händer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sambuccashake:

Jag skriver här bara för att lätt kunna hitta tråden igen.
När/om grejerna kommer fram så ska det bli spännande att se vad som händer.

Skrivet av xealo:

Det har gått två dagar, sitt lugnt i båten tills åtminstone den 17.

Skrivet av TimMy2003:

Jag själv har har haft runt 50 annonser säkert handlat mycket mer än så också. Och jag har aldrig blivit blåst.
Posten,Schenker,Dhl tar tid ibland. Om han nu skickat det som brev, vilket går att göra även om det är en kartong fryses posten hos postsorteraren i och med att själva kartongen inte får plats i brevlådan. Då tar det en extra dag för att paketet skall aviseras ut och fraktas till utlämningsställe. Jag själv har skickat massor med saker på detta sätt då det vart billigast. Men 155kr för brev är överdrivet. För brev om det nu gick igenom skulle kosta dig 85 kr gissar jag för mobo och cpu kanske mindre tom. Han kanske tjänat pengar på frakten också.

Skrivet av Igelkott:

Intressant tanke att någon som lurat till sig pengar inte är nöjd med det utan fyller på med trakasserier via sms.

Det finner jag som mer osannolikt än att självaste trådskaparen trollar alternativt att någon helt annan person (som kanske läst denna tråden) trollar med TS.

Skrivet av CTH:

Om du redan har hans nummer (om du pratat med hans mamma...) så varför skulle han använda en webtjänst att skicka sms:et... lite mystiskt.

Ring till hans mamma igen så ska du nog se att du får tillbaka pengarna. MEN du kan inte hota någon, då begår du ett brott. Förklara bara vad som har hänt och att du nu är tvungen att gå till polisen och anmäla det hela.

Skrivet av MoNkeY-05:

Ifall numret finns ute så känns det absolut som det troligaste scenariot, inte minst eftersom TS verkar vara typen som folk skulle gå igång på att trolla. (responsen är ENORM)

Hur förklarar ni art han vägrar ge kolli id då? Försökt fått det sen dag 1!

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Hur förklarar ni art han vägrar ge kolli id då? Försökt fått det sen dag 1!

Han fick inget kolli-id av posten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sambuccashake:

Jag skriver här bara för att lätt kunna hitta tråden igen.
När/om grejerna kommer fram så ska det bli spännande att se vad som händer.

Ja det här är oerhört spännande!

Till den som överväger bedrägeri: Tänk på att man blir stämplad för livet

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Hur förklarar ni art han vägrar ge kolli id då? Försökt fått det sen dag 1!

Sa du inte själv att det skickades som brev? Isåfall finns inget kolli-nummer. Eller så har han slarvat bort det. Oavsett vad - vänta och se istället för att kasta anklagelser omkring dig.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av hznn:

Vad syftar du på? Han har fått sina pengar, jag ej fått mina saker och personen svarar inte helt plötsligt SÅ FORT han fick sina pengar + en annan kund till han vänta på EXAKT samma delar och ej fått dom heller och han skrev att det gäller EXAKT samma person som jag köpt av... Slumpen? Nej inte direkt va?

Hur kommer det sig att denna personen inte gått ut och sagt något i tråden?

Skrivet av hznn:

Hur förklarar ni art han vägrar ge kolli id då? Försökt fått det sen dag 1!

Kanske vill tjäna lite cash på att du betalar dyrare frakt än vad som behövs.

Postens frakta lätt kostar inte mycket att skicka med, där får man nog inte kolli om jag minns rätt.
Annars kan man skicka lite vad som genom att smacka dit frimärken men då får man inte något kvitto från postombudet när man lämnar in det.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Han fick inget kolli-id av posten.

Skrivet av MoNkeY-05:

Sa du inte själv att det skickades som brev? Isåfall finns inget kolli-nummer. Eller så har han slarvat bort det. Oavsett vad - vänta och se istället för att kasta anklagelser omkring dig.

Jag har INGEN aning hur han skicka det! Han skulle stå för frakten.
men när man ber om kolli id så svarar han inte eller pratar bort det.. skyller på posten osv. Hmm.. om han nu INTE har kolli nr och jag ej får sms avi som han säger han anmälde? Men sms avi funfunkar bara på rek brev... allt låter så sluddrigt?

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk

Att någon skickat pm och trollat ts med att han väntar på samma saker med är också mer troligt.
Annars tror jag nog den personen med hade skrivit i denna tråden. Och gått offentligt med det.

Ha lite is i magen gubben.
tips till nästa gång är att begära kolliid eller spårbarfrakt.
Samt presentera er för varandra med Förnamn efternamn och kontaktuppgifter osv.
Be om någon referens om möjligt.
Nu har han visserligen bara vart medlem sen 07 iår.