AMD och Nvidia släpper nya drivrutiner för Call of Duty: Advanced Warfare

Permalänk
Melding Plague

AMD och Nvidia släpper nya drivrutiner för Call of Duty: Advanced Warfare

Med löftet om att både leverera högre prestanda och rätta till buggar släpper AMD och Nvidia nya drivrutiner särskilt avsedda för Advanced Warfare och Assassin's Creed Unity.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Nja, den nya nVidia-drivisen är ju "bara" för AC:Unity med SLI-profil. Den förra var till CoD:AW.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Man kan alltså skippa denna version då

Permalänk
Skrivet av MrNubcake:

Man kan alltså skippa denna version då

Japp, tänkte desamma. Om nu ingen mot förmodan vill ge mig spelen gratis

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Inaktiv

Ingen kärlek för HD5/6000-serien?

Permalänk
Medlem

Då kommer väl nya drivrutiner nästa vecka också när två storspel släpps.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Då kommer väl nya drivrutiner nästa vecka också när två storspel släpps.

Vilka spel är dessa?

Permalänk
99:e percentilen
Citat:

Det gäller framförallt Call of Duty: Advanced Warfare, där AMD utlovar uppemot 30 procent högre bildfrekvens vid lägre upplösningar tillsammans med kantutjämningstekniken FXAA.

Perfekt; CoD:AW i låg upplösning med FXAA är ju precis vad jag brukar använda min PC till! Hoppas bara inte den nya drivrutinen ger alltför mycket mer än 30 fps.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd

NVIDIA:s nya ger strul med V-Sync. Finns fler som har problem med de.

Visa signatur

Dator: Corsair Carbide 240. Corsair CX550M. Intel Xeon E3-1245v5. ASUS P10S-M WS. Corsair Vengeance LPX 2133MHz 16GB. NVIDIA GTX 1060 6GB FE. Samsung 960 Evo 500GB. 2x Samsung 850 Evo 1TB = RAID0.
Kringutrustning: Samsung S27D390. Samsung SE-218GN/RSBDE. Edifier R2600 Studio. Logitech G430. Logitech G402. Logitech G410. Logitech G240.

Permalänk
Medlem

Varför bara en massa drivrutiner i beta från AMD? Trist.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem

nice, CoD har jag redan spelat klart, AC Unity nästa!

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Vilka spel är dessa?

Far Cry 4 och Dragon Age: Inquisition är väl två AAA-titlar i alla fall.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakeCoke:

Varför bara en massa drivrutiner i beta från AMD? Trist.

Skickades från m.sweclockers.com

Dom verkar i alla fall funka bättre än den slutgiltiga versionen. Senast var väl 14.9 som väldigt snabbt fick uppdateras igen till 14.9.1 som var beta (igen)

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakeCoke:

Varför bara en massa drivrutiner i beta från AMD? Trist.

Skickades från m.sweclockers.com

Spelar det någon roll?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd

fint fint

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Spelar det någon roll?

Ja, jag vill ha drivrutiner som är stabila. Därför använder jag mig inte av betadrivrutiner då de troligen är märkta med beta av en anledning. Visst kan betadrivrutiner fungera bra, men det är inte lika säkert.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Inaktiv

*single clap*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evronius:

NVIDIA:s nya ger strul med V-Sync. Finns fler som har problem med de.

Vad duktiga dom är!:(

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem

Måste passa på att fråga, hur kommer man åt "hämta uppdatering" på Catalyst? Har kört Nvidia i mina dager, har inte först nu kört mitt första AMD kort på ett tag nu. Hittar inte "Sök efter uppdateringar" knappen?

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DatorMuppen:

Vad duktiga dom är!:(

Visst är dom. Detta är en av fåtal buggar hos NVIDIA:s drivrutiner jag stött på genom åren. Har haft betydligt mer strul med ATI/AMD grafikkort.

Visa signatur

Dator: Corsair Carbide 240. Corsair CX550M. Intel Xeon E3-1245v5. ASUS P10S-M WS. Corsair Vengeance LPX 2133MHz 16GB. NVIDIA GTX 1060 6GB FE. Samsung 960 Evo 500GB. 2x Samsung 850 Evo 1TB = RAID0.
Kringutrustning: Samsung S27D390. Samsung SE-218GN/RSBDE. Edifier R2600 Studio. Logitech G430. Logitech G402. Logitech G410. Logitech G240.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakeCoke:

Ja, jag vill ha drivrutiner som är stabila. Därför använder jag mig inte av betadrivrutiner då de troligen är märkta med beta av en anledning. Visst kan betadrivrutiner fungera bra, men det är inte lika säkert.

Skickades från m.sweclockers.com

Beror det inte vad som är beta & beta kan precis som whql fungerar bra för vissa & mindre bra för andra! Beta eller inte har aldrig stört mig iaf.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att man ska behöva nya drivrutiner för varje jäkla spel nuförtiden? Är speltillverkarna kassa på att följa specifikationerna? Känns som amd/nvidia får specialanpassa med en massa tweaks hela tiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nioreh83:

Hur kommer det sig att man ska behöva nya drivrutiner för varje jäkla spel nuförtiden? Är speltillverkarna kassa på att följa specifikationerna? Känns som amd/nvidia får specialanpassa med en massa tweaks hela tiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Oftast är det SLI profiler som läggs till så man kan spela med detta från början.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Nvidias driver suger pung forfarande
Aplagg i nya cod . Zzzzzzzzz va tråkigt
Att s
Dom släpper beta på både spel o drivers