Video: Rockstar jämför GTA V på PS3 och PS4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av moztech:

Ni två måste ju ha köpt spelet 10 gånger redan (och förbokat det 4 gånger) när ni tänker sådär.

Kanske ni är glada att ni fick köpa spelet så många gånger i beta-version till PS3 och 360 men det tycker jag låter lite onödigt. Varför inte bara vänta på den fullständiga versionen som dyker upp till PC?

Struntade i att spela GTA4 i och med att portningen var dålig och att spelet var tråkigt.

Hur vet du det när du inte köpte det?

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Tredje barnet är beräknat i December.
Mina två första var välidgt lugna det första månaderna iaf. Sova, äta, bajsa, jollra lite och repetera.

Nu tog jag bara första bästa google-resultatet:

http://www.netdoktor.se/barn/artiklar/barns-somn/
"Spädbarn sover ofta 16 till 19 timmar per dygn. De vaknar varannan eller var tredje timme för att få mat."

Ja det är klart det är stor skillnad från barn till barn också. Jag har inte sett röken av de där 16-19 utlovade timmarna, det är falsk marknadsföring!

Sen handlar det såklart om prioriteringar, jag pluggar och jobbar lite utanför studierna fortfarande, så de extra timmar som blir över på dagar han är extra sömnig lägger jag på studierna. Men jag ser fram emot tiden när man kan lägga honom på kvällarna, då har jag ett par spel från förra generationen att ta igen så att jag kan ta klivet in i nutiden igen.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av boogey:

Ja det är klart det är stor skillnad från barn till barn också. Jag har inte sett röken av de där 16-19 utlovade timmarna, det är falsk marknadsföring!

Sen handlar det såklart om prioriteringar, jag pluggar och jobbar lite utanför studierna fortfarande, så de extra timmar som blir över på dagar han är extra sömnig lägger jag på studierna. Men jag ser fram emot tiden när man kan lägga honom på kvällarna, då har jag ett par spel från förra generationen att ta igen så att jag kan ta klivet in i nutiden igen.

Vet inte hur du får det till marknadsföring, men min första sov absolut 16-19 timmar

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Även utvecklare från Sucker Punch har nämnt att man rimligen borde ha en den kraft över i GPU-delen på PS4, den fixar trots allt nästan 2 TFLOPS. Problemet är ju mer att hinna hålla GPU-delen sysselsatt givet den relativt sätt lite för klena CPU-delen. Ett problem med att använda GPU-delen för beräkningar är att det inte finns något helt deterministisk sätt att verkligen garantera att beräkningar som läggs ut på GPUn faktiskt kommer utföras inom rimlig tid. Gissar att det är vad han menar med "tidsluckor", tyvärr är det så att man MÅSTE ha tidsluckor annars utförs inte beräkningarna som läggs ut på "Asynchronous Compute Engine" då de har lägre prioritet jämfört med "vanlig" grafik.

Givet att CPU-delen verkar vara något för klen för att maximera GPU-delen på PS4 (XBO verkar vara mer balanserad här) så är det i praktiken ett icke-problem att ACE-jobb eventuellt inte skulle köras, det kommer helt enkelt att finnas luckor som gör att ACE-jobb faktiskt kör. Känns ändå inte som en helt optimal design. Överhuvudtaget verkar Microsoft inte lägga lika mycket fokus på ACE då XBO har 2 sådana mot 8st i PS4.

Tack för schyssta länkar. Kontentan av det du säger är att PS4 spel alltid flaskas av CPU:n - det är nog iofs en väldigt förhastad slutsats...

Det kanske främsta exemplet på Asynchornos Compute är Q-Games The Tomorrow Children. De nyttjar Cascaced Voxel Cone Tracing som ger en fullständigt makalös grafik vars like jag då aldrig sett tidigare, väldigt mkt "det ser ut som raytracing" över det hela:
http://www.gamersyde.com/news_our_videos_of_the_tomorrow_chil...

Vill man nörda ner sig i det hela ordentligt så har de lagt upp en pdf som beskriver tekniken:
http://fumufumu.q-games.com/archives/Cascaded_Voxel_Cone_Trac...
Hittat på: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=887777