Hemmasnickrad Coax SPDIF stupa på mållinjen

Permalänk
Medlem

Hemmasnickrad Coax SPDIF stupa på mållinjen

Hej SC

Jag har byggt en tyst HTPC för diverse streamingtjänster. Då min Förstärkare tillika DAC enbart tar digitalt ljud då behövdes min Asus j1800 kompletteras med en colaxial utgång. Jag har valt att lösa det på det absolut mest knepiga sättet

Mina motiv har vairit att jag vill hålla mig i lådan.

Datorn består av:
http://www.prisjakt.nu/list.php?l=1044824&view=l

Coaxlösningen består av:
USB to SPDIF converter

Coax utgång

och slutligen
Inter usbutgång

Har nu fått igång allt förutom den sista interna USBn, någon som har tips på vad som skulle kunna behövas? Har bara kopplat in allt och hoppats på plug n play

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem

varför använder du inte moderkortets usb? finns interna pins om du missat detta?

Permalänk
Medlem

Interna USB-portar för interna USB-headern.
http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/kablar-a...

Vilket operativsystem ska du köra?

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Disney:

varför använder du inte moderkortets usb? finns interna pins om du missat detta?

Skrivet av Hardware guy:

Interna USB-portar för interna USB-headern.
http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/kablar-a...

Vilket operativsystem ska du köra?

Jag använder dem till front USB-uttagen på fronten där jag har mitt trådlöstangentbordsdongle. Mitt nästa steg framåt är om om de två sakerna kan dela på usb-uttaget. Jag kör 8.1.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Skrivet av phlopydisk:

Har nu fått igång allt förutom den sista interna USBn, någon som har tips på vad som skulle kunna behövas? Har bara kopplat in allt och hoppats på plug n play

Hur dåligt funkar det, då? Hittar ditt OS den nya USB-bryggan? Får du ut +5V ur USB-uttaget?

Permalänk
Medlem

Vad är det för moderkort?

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Vad är det för moderkort?

Läs första inlägget.

Permalänk
Medlem

Det borde fungera tycker jag. Inga utropstecken i enhetshanteraren?
Kollat efter någon inställning i bios?

Står så här på Asus hemsida, vet inte om det även gäller ditt kort
"*2:This socket does not support USB Bluetooth signals.
(The PCI Express x1 slots conform to PCI Express 2.0 standard)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Det borde fungera tycker jag. Inga utropstecken i enhetshanteraren?
Kollat efter någon inställning i bios?

Står så här på Asus hemsida, vet inte om det även gäller ditt kort
"*2:This socket does not support USB Bluetooth signals.
(The PCI Express x1 slots conform to PCI Express 2.0 standard)"

Jo jag får ett utropstecken, men det är kvar även när jag tog ut kortet. Ska prova vidare ikväll.

Det där var intressant! Ska kika runt på deras hemsida.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Hmm, jag har använt mini pci express, kanske ska prova med den vanliga PCI-porten. Den sitter under hårddiskburen så jag har missat den. Återkommer med uppdatering.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Rekordmedlem

Om du har för få usbportar och gillar att bygga så varför inte montera en usbhub internt

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.