Vanlig surfplatta eller de modellerna med tangentbord?

Permalänk

Vanlig surfplatta eller de modellerna med tangentbord?

Hej!
Jag undrar vd skillnaden är mellan en vanlig surfplatta eller de modellerna med tangentbord och vilken modell rekomenderar ni? På pappret så verkar de tangentbordsmodellerna bättre, men förstår inte varför de inte är lika populära.

tex: Samsung galaxy tab 4, Nexus 7, Microsoft Surface 2 och
Asus Transformer Book - http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2279495
HP SlateBook X2 - http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2021799
Lenovo Miix 2 - http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2634714

Visa signatur

|| ANTEC NSK4480 380W || Asus P5W DH || E6600 @ 3.0 Ghz || CORSAIR 4GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME || XFX GEFORCE 9600GT 512MB || 500GB ||

Permalänk
Medlem

Först bör du fråga dig vad du ska ha surfplattan till.

Har en Dell pro 11 med tangentbord, det blir mer att använda den som en vanlig bärbar(fast mitt tagentbordet är sämre än på min gamla bärbara när man har det i knäet då den inte är tillräckligt styv).
Surfplattan är lite för tung att hållas i handen en längre tid, behöver stöd av t.ex. knäet. Då använder jag min 8 tums platta vilket fungerar bra.
De modellerna du tittar på har lite olika anslutningar till tangentbordet och olika operativsystem, vilket kan begränsa vad du har tänkt att göra med surfplattan.
Tänk först igenom vad du ska ha den till, men om du bara är köpsugen................

Permalänk
Medlem

Du kan ansluta bluetoothtangetbord och mus till "de vanliga" surfplattorna.

Permalänk

Jag behöver en platta till att läsa och skriva en hel del. Ett plus är om jag kan använda trådlöst tangentbord och mus samt om man kan roota enheten. Har ni något förslag?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| ANTEC NSK4480 380W || Asus P5W DH || E6600 @ 3.0 Ghz || CORSAIR 4GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME || XFX GEFORCE 9600GT 512MB || 500GB ||

Permalänk
Skrivet av mrbambocha:

Jag behöver en platta till att läsa och skriva en hel del. Ett plus är om jag kan använda trådlöst tangentbord och mus samt om man kan roota enheten. Har ni något förslag?

Skickades från m.sweclockers.com

Mitt råd är att roota och köra med OTG-kabel och en USB-hub.
Har ifs inte testat att synka mitt K800 till min Nexus 10 men det funkade fint med G400+SideWinder X4.

Senast redigerad av Ecchi-BANZAII!!! imorn klockan 13:37.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Äger en miix 2 10, prisvärdare windows maskin får man leta efter, upplösning <3

Dock är implementationen av trackpaden bristfällig, den är driverless och plockar upp alla gånger man kommer åt den av misstag. Går inte skriva med tangentbordet i knä utan endast vid bord.
Detta inlägget skrivs från touch tangentbordet min miix.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin