Acer S277HK är 4K-skärm med HDMI 2.0 och IPS-panel för 7 990 kronor

Permalänk
Medlem

Ge mig! <:

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av BME:

VESA-fäste? Fast vad för monster-kort behöver man för att driva 3 stycken? Mitt 670 4gb klarar av det mesta i 5760x1200 high/ultra men med 3 4k skärmar skulle det bli 4 gånger så många pixlar att pusha mot 3 1080p-skärmar.

Wow att ingen har kommenterat detta! Starkt av alla medlemmar!

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Vaun;15011568"]

Skrivet av Ozzed:

Har den pivot och tilt och allt det där, och ramarna på sidorna och i toppen är tunna, så går det ju göra så.

Rätta mig om jag har fel men med en lösning med 2 rader så är man väl mer eller mindre tvungen att köra med ett 3-parts skärmställ ändå så det blir en ickefråga.

Ja det stämmer ju "Tänkte'nte på dé"

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haellgren:

Förbaskat ful fot!

Kunde inte sagt det bättre själv. Nedre delen av ramen är också för stor. Det enda som är riktigt bra är de relativt tunna ramarna i övrigt och specifikationerna.

Det är dock inte ovanligt att det dyker upp en mängd skärmar med samma typ av panel och de kanske lyckas bättre med designen.

Skrivet av FL3JM:

4K är najs, men 27" är för litet. Har vant mig vid 30", skulle aldrig byta ner mig.
Om dom gör en 4K i 32 eller större så börjar det klia i köptarmen, speciellt om den är krökt också.

Jag gick från 30" 2560x1600 till 27" 2560x1440 och det tog knappt en vecka att vänja sig. Det är inte så stor skillnad egentligen och det var främst upplösningen på höjden jag kände av något. Skärmens fysiska storlek kan du ju styra med avståndet till ögonen för att kompensera något.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Snygg skärm, ful fot, mycket ha begär men 3-5 tum för liten. Hoppas det kommer ett par 30-32 tums versioner snart också så blir det äntligen dags att byta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Funderar på denna under tiden vi väntar:
https://www.dustinhome.se/product/5010809244/u2415-ultrasharp...

Lär dröja några år innan vi får det vi vill ha.

Mycket bra val för arbete Skön att läsa på också.

Ja, man har ju väntat i evigheter på OLED-TV, så 120hz 4K på det kommer nog inte komma förrän man har fått barn och skickat dem till högskolan....

PS. varför inte lägga till lite extra i vardagen: https://www.dustinhome.se/product/5010645928/ultrasharp-u2713...

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av marbau:

Tycker denna skärm verkar mycket attraktiv, både sett till specifikationerna och till pris. Att dagens grafikkort inte kan driva tre stycken är ett tillfälligt problem. I o m övergången till 20 nm med volymproduktion i början av nästa år kommer det problemet vara löst. Kombinera detta med grafikminne på 12 Gb eller mer för kort i prisklasserna 3000 SEK+ så går det bygga en Eyefinitylösning som faktiskt kan driva 3 st 4K-skärmar med avsikt att spela spel.

Hoppas du har rätt, har precis börjat spara till en 4k dator. Blir ett givet köp!

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Curemylife:

Wow att ingen har kommenterat detta! Starkt av alla medlemmar!

Ingen som orkar bråka en fredag, antar jag!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Skrivet av Flamso:

Ingen som orkar bråka en fredag, antar jag!

Men vi är säkert många som var sugna... men som sagt, det är freeeedag!

Själv hemma ikväll och hoppas på en fredagspanel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndraBullar:

Det där är VA paneler och inte IPS.

Overlord Tempest X270OC up till 120Hz IPS:
http://overlordcomputer.com/collections/27-monitors/products/tempest-x270oc-glossy#oid=1002_1

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Avstängd

Er det kanskje noe DRM i HDMI 2.0? Bare litt nysgjerrig.

Trodde bare at jeg hadde lest noe slikt for en tid tilbake.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Ingen som orkar bråka en fredag, antar jag!

Skrivet av skurtbert:

Men vi är säkert många som var sugna... men som sagt, det är freeeedag!

Själv hemma ikväll och hoppas på en fredagspanel!

Haha själv har det varit fredag hela veckan men detta satte väl pricken över i:et;)

Trevlig helg då gubbs!

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Mithras:

4K 120HZ OLED ska det vara xD När det kommer så köper jag ny skärm

Oroa dig inte, då kommer man bara vilja ha något annat och medlemmarna kommer sitta och beklaga sig i kommentarstråden om någon obskyr liten detalj som förstör hela produkten.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Snusfri

Man börjar bli rätt sugen på att uppgradera sin 27" 1440p Shimian till en 2160p nu snart
Dock så känns det som att jag kommer vilja ha 30-32" så då går denna bort tyvärr.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Oroa dig inte, då kommer man bara vilja ha något annat och medlemmarna kommer sitta och beklaga sig i kommentarstråden om någon obskyr liten detalj som förstör hela produkten.

Har man sådana problem så får det stå för den personen, själv har jag väntat i vad som känns som en evighet på en OLED 120hz skärm... 4K eller inte

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Tycker också den var rätt snygg. Steg i rätt riktning. Vill dock ha 24" med 4k 120hz, IPS, FreeSync/G-Sync och höj/sänkbar fot. Hur svårt kan det vara?

Tydligen väldigt svårt med foten. Intressant faktiskt, vet att Dell kör (körde?) med höj- och sänkbara stativ även på sina billigaste modeller. Men köper man en skärm för tre gånger eller trettio gånger så mycket så är den låst..?

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Det där är VA paneler och inte IPS.

Overlord Tempest X270OC up till 120Hz IPS:
http://overlordcomputer.com/collections/27-monitors/products/tempest-x270oc-glossy#oid=1002_1

Qnix 2710 är väl ändå PLS panel, Samsungs egna sorts IPS panel som är lite mörkare i tonerna eller?

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Det där är VA paneler och inte IPS.

Det är PLS.

Permalänk
Medlem

Bara jag som stör mig på skärmar där kablarna går rakt bak? Lönt att göra den platt liksom om den ändå måste stå 5cm+ från väggen.

Permalänk
Medlem

Okej, let's see here.

4k [X]
IPS [X]
Price [X]
144Hz []?? - Nooo.

1 enda litet krav så hade skärmen slagit stort.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

Skärmen har ett "småsyskon" som heter Acer H257HU. Någon som har info om den släpps samtidigt och om den kan lämpa sig för FPS gaming i 60 Hz?
Skärmen är på 25" och har 2550x1440. Ganska hyffsad ppi!

Visa signatur

i7 2600k @ OC 4GHz | GTX 970 OC | ASUS Corsair A50 | ASUS 1155 P67 PRO | SSD Samsung 840 EVO 120GB | Corsair XMS3 4x4GB | Corsair HX 750 | Fractal Design R3 | Dell IPS U2515H |

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför man tror (eller hur det kan vara!) det är smart att spara ett fåtal hundralappar på produktkostnaden genom att ha en undermålig fot och värdelös ergonomi. Det verkar fan vara en genomgående strategi..

Permalänk

En "ergonomisk" skärm, med skit-stativ och inget vesa-fäste?

Ok, jag kan ta den för 500:-, annars glöm det.

Permalänk
Medlem

60hz gör att många väljer bort den! det är ju epic fail asså!

Permalänk
Medlem

Ser garna att de skiter i stativ fran borjan eftersom de enda ska upp pa vaggen. Men da va de ju bara de har med vesa...

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Skrivet av KiXeR:

Apple levererar 5K IPS skärm i 60Hz utan problem, men då har de själva utvecklat TCON som pallar det. Acer lägger väl 0 KR på utveckling utan köper bara in det som finns på marknaden.

Wow!
Hur vågar du säga att Apple kommer på egna uppfinningar ?
Det är ju dom som stjäl konkurreternas teknik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Qnix 2710 är väl ändå PLS panel, Samsungs egna sorts IPS panel som är lite mörkare i tonerna eller?

Skrivet av AndraBullar:

Det är PLS.

Finns i 2 varianter. PLS och AH-VA. Sen är väl PLS ändå inte IPS?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Fattar inte varför man tror (eller hur det kan vara!) det är smart att spara ett fåtal hundralappar på produktkostnaden genom att ha en undermålig fot och värdelös ergonomi. Det verkar fan vara en genomgående strategi..

Improvisera! Kör själv med tre sagan om ringen böcker så skärmen kommer i ögon höjd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Finns i 2 varianter. PLS och AH-VA. Sen är väl PLS ändå inte IPS?

Ah, min är PLS variant isåfall. PLS är Samsungs egna försök till IPS. Man får lite lägre svarstider men mörkare toner/färger vilket liknar VA men är inte samma. Vissa gillar det vissa gillar det inte. Betrakningsvinkeln är samma som för IPS och färgerna är väldigt mycket bättre än min TN panel iaf.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatsSvensson:

En "ergonomisk" skärm, med skit-stativ och inget vesa-fäste?

Ok, jag kan ta den för 500:-, annars glöm det.

Ja, står ju inget om vesa. Om den har det är det ju definitivt ett potentiellt köp!