Hur listar man upp installerade program på en annan enhet än c:\

Permalänk
Medlem

Hur listar man upp installerade program på en annan enhet än c:\

Hur listar man upp installerade program på en annan enhet än c:\
För jag börja undra om det är de som gör att datorn låser sig.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pgu579:

Hur listar man upp installerade program på en annan enhet än c:\
För jag börja undra om det är de som gör att datorn låser sig.

Vad menar du med listar? Vad/hur gör du? Förklara gärna lite mer ingående.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Vad menar du med listar? Vad/hur gör du? Förklara gärna lite mer ingående.

skriver upp om det finns program på min andra hd som är installerade på den... var och vad de programmen heter...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pgu579:

skriver upp om det finns program på min andra hd som är installerade på den... var och vad de programmen heter...

Om du inte har valt vid installationen att programmet SKA installeras på annan plats än C:\Programs så ligger det troligvis under c:\Programs.

Vet inte nåt progam som default installeras på en annan hårddisk/partition

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pgu579:

skriver upp om det finns program på min andra hd som är installerade på den... var och vad de programmen heter...

Menar du i kontrollpanelen Program och Funktioner?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Ja

Skrivet av Jalle64:

Menar du i kontrollpanelen Program och Funktioner?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pgu579:

Är det så att det hänger sig när den ska lista dina installerade program där? Har du kollat med ett bra antivirus och även ett dito antimalwareprogram typ MBAM? Har den alltid gjort så här? Eller är det något du installerat senaste tiden som har gjort det keff?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Nog för att jag tror att datorn låser sig även utan att min usb hd är i kopplad men jag är inte säker. Tänkte att det kan va något på min usb hd som gör att datorn låser sig.

Jag ska skanna med mbm och avast men med vad kan jag se om jag har installerat något på min usb hd för några månader eller år sedan som jag inte minns?

Permalänk
Medlem

Gör en liten app och kör FindFirstFile / FindNext med argumentet X:\*.exe och sök genom diskens filstruktur. ?

Permalänk
Medlem

Båda hitta virus och jag tror att jag tog bort de.

Skrivet av Jalle64:

Är det så att det hänger sig när den ska lista dina installerade program där? Har du kollat med ett bra antivirus och även ett dito antimalwareprogram typ MBAM? Har den alltid gjort så här? Eller är det något du installerat senaste tiden som har gjort det keff?

"Gör en liten app och kör FindFirstFile / FindNext med argumentet X:\*.exe och sök genom diskens filstruktur. ?"

När jag gick på gymnasiet programmerade vi i pascal inte java och det är länge sedan. Så jag kan inte programmering.