Permalänk
Medlem

Extremt dåligt ljud.

Jo, jag köpte en headset adapter då jag har en headset ingång på datorn endast, men med denna kabeln så låter allt hemskt, när man kör FPS så låter vapen som leksakspistoler med nästan urladdat batteri, kan man fixa inställningar eller är det att lämna tillbaka den?

Permalänk
Medlem

Du har en headset utgång på fdatorn men den är redan tagen eller varför använder du inte den?
Vart går adaptern in?
Lr du har headset med bara ett stift typ dubbel ljud och mic som du vill koppla in i bara stereoljud uttag?

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av On_Aiir:

Jo, jag köpte en headset adapter då jag har en headset ingång på datorn endast, men med denna kabeln så låter allt hemskt, när man kör FPS så låter vapen som leksakspistoler med nästan urladdat batteri, kan man fixa inställningar eller är det att lämna tillbaka den?

adapter? pratar vi om en analog eller digital adapter här?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Har en headset ingång på datorn, men då mitt headset har 2 kablar, så köpte jag en adapter så dessa 2 kablarna skulle kunna gå in i en port, alltså en sån med både mic och hörlur i ett hål så att säga.

Permalänk
Medlem

Lämna tillbaka den, det är ett hårdvaruproblem. Rekommenderar att du köper ett USB-ljudkort, som denna: https://www.dustinhome.se/product/5010202696/aureon-dual-usb

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClockeduP:

Har en headset ingång på datorn, men då mitt headset har 2 kablar, så köpte jag en adapter så dessa 2 kablarna skulle kunna gå in i en port, alltså en sån med både mic och hörlur i ett hål så att säga.

Jag har haft det här felet ett par gånger i andra sammanhang, främst med vanliga hörlurar i mobilen. Det har då alltid handlat om glapp, och felet har tett sig så att endast vissa frekvenser kommer igenom och det låter extremt burkigt.
Prova att koppla in igen och se till att allt verkligen sitter i botten. (jag tar för givet att du har provat att koppla mic/hörlur omvänt i portarna ifall det är felmärkt med färgen, micporten kan annars läcka svaga ljud ibland)

Om inte det hjälper så skulle jag i alla fall hävda fel på adaptern du har köpt, försök byta den. Jag har använt likadana adaptrar till både mobil och dator utan problem.

Visa signatur

Intel i5 4670K + Hyper 212 EVO
Gigabyte GA-Z87-HD3
Fractal Design Define S
Asus GTX1070 Dual

Permalänk

Antar att jag hade samma problem som On_Aiir, vet inte exakt hur hen hade det, menmen.

Permalänk
Medlem

Ja det har du Clocked, men ja, har bara 1 usb port ledig och den går till sändaren för mina turtlebeach x32, så inget ljudkort :/

Men när jag kopplade in hörlurs kabeln i i adaptern så kom det inget ljud oavsett.

Vore trist att behöva köpa ett nytt par hörlurar :/

Permalänk
Medlem

USB-ljudkort brukar inte ge något bra ljud överhuvudtaget, vad jag har hört iaf :/

Visa signatur

-CoolerMaster Elite 310- XFX ProSeries Core Edition 550W PSU- Intel® Core i5-3450 Quad Core, 3.1Ghz, 6MB- ASUS P8B75-M m-ATX- Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 8GB- Radeon HD 7870 2GB GDDR5- Seagate Barracuda® 1TB- Samsung 840 Pro Series SSD 250GB- Windows 7 64Bit

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av johnett:

USB-ljudkort brukar inte ge något bra ljud överhuvudtaget, vad jag har hört iaf :/

Det där är inte sant eftersom många "musikerljudkort" är usbanslutna och kollar du på prisjakt finns det kort mellan 49kr och 41 500 kr och de har väldigt olika prestanda.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnett:

USB-ljudkort brukar inte ge något bra ljud överhuvudtaget, vad jag har hört iaf :/

Verkligen inte. Nästan alla professionella ljudkort är USB-anslutna.
Det du tänker på är USB-ljudkort för 29kr på Clas Ohlson.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |