Permalänk

Tagentbord skriver dubbla bokstäver

Edit: Lösningen var att hälla lite isopropanol i switchen och låta torka

Hej
Senaste veckorna har det vid vissa tillfällen blivit att mitt tagentbord skriver dubbla bokstäver. Även om jag trycker ner bokstaven "n" en gång så skriver den "n" två gånger. Det sker inte varje gång jag trycker ner bokstaven utan är slumpartat.

Än så länge har jag enbart gjort fördröjning på repetitionshastighet i Windows samt rengjort tagentbordet, vilket inte löste problemet. Har ni någon idé hur jag ska lösa problemet eller är det dags att köpa nytt tagentbord?
Jag använder ett QPAD MK-50.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Är det bara på "n"kan det vara brytaren som är trasig.

Permalänk
Skrivet av Greven.:

Är det bara på "n"kan det vara brytaren som är trasig.

Precis, det är enbart bokstaven "n".

Permalänk
Avstängd

Ditt tangentbord har ju mekaniska brytare och sådana går att köpa lösa, sen är det bara en fråga om att byta ut den som är felaktig. Du lär behöva löda en del för att det ska bli bra dock.

Permalänk
Medlem

Har du garanti är det väl bara att lämna in den?

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem

Köp en lös och löd om. Eller lämna in på garanti

Permalänk
Skrivet av snajk:

Ditt tangentbord har ju mekaniska brytare och sådana går att köpa lösa, sen är det bara en fråga om att byta ut den som är felaktig. Du lär behöva löda en del för att det ska bli bra dock.

Har dessvärre inte kunskap nog att göra det själv, skulle troligtvis förstöra mer än förbättra

Skrivet av jerseph:

Har du garanti är det väl bara att lämna in den?

Jo, tanken är att kontakta QPAD och se om det går att fixa. Ville dock se om jag själv kunde lösa problemet innan jag kontakta dem.

Skrivet av Greven.:

Köp en lös och löd om. Eller lämna in på garanti

Precis, tack för svaren.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mulig:

Hej
Senaste veckorna har det vid vissa tillfällen blivit att mitt tagentbord skriver dubbla bokstäver. Även om jag trycker ner bokstaven "n" en gång så skriver den "n" två gånger. Det sker inte varje gång jag trycker ner bokstaven utan är slumpartat.

Än så länge har jag enbart gjort fördröjning på repetitionshastighet i Windows samt rengjort tagentbordet, vilket inte löste problemet. Har ni någon idé hur jag ska lösa problemet eller är det dags att köpa nytt tagentbord?
Jag använder ett QPAD MK-50.

Tack på förhand

Även om du sa att du rengjorde tangentbordet kan det ju va så att du inte gjorde ordentligt. Hade samma problem med min Razer Blackwidow, löste det med att droppa lite isopropynol i switchen.

Permalänk
Skrivet av anon218473:

Även om du sa att du rengjorde tangentbordet kan det ju va så att du inte gjorde ordentligt. Hade samma problem med min Razer Blackwidow, löste det med att droppa lite isopropynol i switchen.

Kan mycket möjligt vara så, tog enbart bort damm och liknande. Jag har kemisk bensin hemma, ska testa hälla i lite sånt i switchen och låta torka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mulig:

Kan mycket möjligt vara så, tog enbart bort damm och liknande. Jag har kemisk bensin hemma, ska testa hälla i lite sånt i switchen och låta torka.

Ta hellre sprit, inte säkert att plasterna tål bensin.
Men annars brytarna har blivit lite feta och då gör cherry brytare just sådär, skriver dubbelt då och då.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

Ta hellre sprit, inte säkert att plasterna tål bensin.
Men annars brytarna har blivit lite feta och då gör cherry brytare just sådär, skriver dubbelt då och då.

Tack för tipset, ska införskaffa isopropanol i såna fall