Permalänk
Medlem

Razer Synapse Manager.exe Virus!?

Idag startar jag min dator som vanligt. Det första som kom upp däremot var AVG Antivirus som påpekade att den hittade ett "potentional threat", i mappen Razer Synapse i filen med namnet Manager.exe. RazerSynapse behöver jag för att använda min Razer Tapian korrekt, Synapse kom med musen och allt är uppdaterat. Jag har inte laddat hem något tredjeparts program för Synapse. Borde jag vara orolig? Och nej, jag tog inte bort det då jag inte har en chans att kontrolera musen korrekt annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viradise:

Idag startar jag min dator som vanligt. Det första som kom upp däremot var AVG Antivirus som påpekade att den hittade ett "potentional threat", i mappen Razer Synapse i filen med namnet Manager.exe. RazerSynapse behöver jag för att använda min Razer Tapian korrekt, Synapse kom med musen och allt är uppdaterat. Jag har inte laddat hem något tredjeparts program för Synapse. Borde jag vara orolig? Och nej, jag tog inte bort det då jag inte har en chans att kontrolera musen korrekt annars.

Du borde rapportera det som ett false positiv efter att du har kollat filen mot virustotal.com

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

har samma program installerat och mitt norman har aldrig larmat för virus

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Hittar inte filen nu.. Kollat Program(x86) -> Razer -> Synapse, hittar ingen Manager. När jag fick upp meddelanted tryckte jag först på remove, men mitt i allt står det att den överskridet 30MB gränsen (what) så jag stängde av den. Ska fortsätta söka efter den. Har även kontaktad Razer nu, får vi se vad dem svarar.

Permalänk
Medlem

Ang, detta har jag aldrig fått heller, har haft Synapse i en månad nu.

Permalänk
Medlem

Verkar som jag hittad problemet.

Så här såg det ut men det var inte RzSynapse.exe utan Manager.exe:

Och detta är svaret den personen fick som la upp den bilden:

Om du ÄNDÅ tror/vet att detta är fel, och att det är något annat som är felet, fortsätt svara! Uppskattar det!

Permalänk
Medlem

Razer har ju vart i blåsväder för att ha samlat in data tidigare.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"