Permalänk
Medlem

Skön gamingstol

Hej, jag har i några år haft en billig stol från ikea när jag spelar men har efter mer och mer värk i ryggen från den bestämmt mig för att skaffa en ny. Jag är 170cm lång och jag är ute efter en bekväm stol som håller sig bekväm under långa gamingpass. Budget ligger på max 8000 men helst lägre.
Tack.

Permalänk
Medlem

Tycker du ska köpa en obuttu revolution om du vill lägga så mycket pengar.

Visa signatur

DATORN Chassi: NZXT PHANTOM 410 CPU kylare: corsair H80i med noctua nf f12or CPU: intel core i7 3770K Moderkort: ASUS p8Z77-V SSD: corsair force GT 120GB RAM: corsair vengeance dual c 1866mhz 16gb(2x8) GPU: ASUS 9800 GTX+ Dark knight PSU: corsair tx 750w HDD: western digital green 1TB KRINGUTRUSTNING Headset:Logitech g35 Tangentbord:Corsair k70 mx blue Mus:Roccat kone pure(blå) Ratt:Logitech g27

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeliaz:

Tycker du ska köpa en obuttu revolution om du vill lägga så mycket pengar.

Jag har ett ganska litet rum så den där är för stor. Är dessutom bara ute efter en stol och inte en cockpit.

Permalänk
Permalänk
Medlem

RH Logic 400, sitter i en nu och vill aldrig byta!
http://www.rh.se/ProductCatalog/Media/7/135811/Additional-RH-...

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, DX racer verkar vara populära. Någon som har erfarenhet av dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raniyasa:

Ser bra ut, DX racer verkar vara populära. Någon som har erfarenhet av dem?

vill dua ha en skön stol som håller och är skonsam mot din kropp så är det all in på kinnarps

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

Jag får nog åka och testa några kontorsstolar snart. Tack för hjälpen.

Permalänk
SpelClockers

Jag köpte en DXracer M serien för någon månad sedan och jag är nöjd med den. Det enda jag tycker känns lite sådär är att dom inte är steglöst ställbara lutning på sits och rygg, dock så är det inget som jag ändrar så ofta så man märker inte direkt av det. Höjden kan kanske också vara ett problem om man är kort, jag sitter på lägsta och då når jag precis ner och vilar fötterna platt på golvet, det löser man dock ganska enkelt med en fotpall eller liknande.

http://www.bafab.se/begagnat/kontorsstolar/kontorsstolar-kinn... för 3000kr känns ganska prisvärt.
EDIT: Hmm + moms och 625kr frakt så 4400kr, då hade jag nog faktiskt valt DXracer M ändå.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kinnarps-krigare i farten igen ser jag!

Kinnarps gör mycket bra kontorsstolar för arbetsbruk. Dock tycker jag de är fula samt så är de inte gjorda för nöjesbruk. För hemmabruk och gaming så skulle jag rekommendera dig att ta en titt på en DxRacer. Med tanke på din storlek rekommenderar jag dig en stol i F eller D serien. Dessa finns som billigast att köpa hos Chilli här:

http://www.chilli.se/sv/artiklar/talladega-kontorsstol-svart-...

http://www.chilli.se/sv/artiklar/silverstone-kontorsstol-pu-n...

Pris mellan 2000-2300 kr dvs klart överkomligt. För mig är dessa dock för små så jag har valt att köpa den största i U serien DXRacer Raptor V2 som kostar 3300 KR hos NetONnet och kommer få den levererad nu i veckan.

Kinnarps krigarna brukar ofta klaga på att gamingstolar såsom DXRacer är i låg kvalitet men av det jag lyckats läsa mig till så verkar de tvärtom vara mycket välbyggda och bekväma. En del tycker t.o.m de är mer bekväma än Kinnarps.

Så DXRacer verkar vara mycket prisvärda stolar som kanske är ännu bättre lämpade för hemmabruk än Kinnarps.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Kinnarps gör mycket bra kontorsstolar för arbetsbruk. Dock tycker jag de är fula samt så är de inte gjorda för nöjesbruk.

Underbart, vad är de stora fördelarna med en stol för nöjesbruk? Är det inbyggd dryckeshållare?

Skämt åsido skall man lägga 8k så hade jag provat en Edsbyn alternativt en Kinnarps stol, beroende hur många timmar man sitter. Sitter man bara korta stunder funkar ju till och med en köksstol.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av daempull:

Underbart, vad är de stora fördelarna med en stol för nöjesbruk? Är det inbyggd dryckeshållare?

Skämt åsido skall man lägga 8k så hade jag provat en Edsbyn alternativt en Kinnarps stol, beroende hur många timmar man sitter. Sitter man bara korta stunder funkar ju till och med en köksstol.

Dryckeshållare det vore nått det! Att ingen tänkt på det tidigare, jag vill ha!

På campingstol-fronten har man ju tänkt på det här en riktigt pimpad jättevariant med 6 stycken hållare:

Skämt åsidå. Kinnarps stolar är anpassade för kontorsbruk där man kanske sitter max 2-3 timmar mellan rasterna samt för att utföra seriöst arbete framför datorn vilket främjas av en viss arbetsställning. DXRacer är mer anpassade för gamers och andra nöjesbrukare på flera sätt. Bla mer kallskum i sitsen vilket är bra om man sitter 8+ timmar. Mer sidostöd för ryggen vilket är bra för de som har ryggproblem vid långa sessioner. Samt en mycket praktisk reclinefunktion där man med ett enkelt grepp om en sidospak kan ändra läge på ryggstödet. Man kan t.o.m ha ryggstödet lite längre fram än 90 grader vilket kan ge lite stöd även när man sitter framåtlutad riktigt på hugget framför datorn i intensiva spelsekvenser. Sen så tycker jag designen på dem är lite roligare än Kinnarps som är så strama.

Han behöver ju inte lägga ut 8K även om det är hans budget!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Dryckeshållare det vore nått det! Att ingen tänkt på det tidigare, jag vill ha!

http://iruntheinternet.com/lulzdump/images/kids-batman-car-se...

På campingstol-fronten har man ju tänkt på det här en riktigt pimpad jättevariant med 6 stycken hållare:

http://girlwiththepinksneakers.files.wordpress.com/2011/06/10...

Skämt åsidå. Kinnarps stolar är anpassade för kontorsbruk där man kanske sitter max 2-3 timmar mellan rasterna samt för att utföra seriöst arbete framför datorn vilket främjas av en viss arbetsställning. DXRacer är mer anpassade för gamers och andra nöjesbrukare på flera sätt. Bla mer kallskum i sitsen vilket är bra om man sitter 8+ timmar. Mer sidostöd för ryggen vilket är bra för de som har ryggproblem vid långa sessioner. Samt en mycket praktisk reclinefunktion där man med ett enkelt grepp om en sidospak kan ändra läge på ryggstödet. Man kan t.o.m ha ryggstödet lite längre fram än 90 grader vilket kan ge lite stöd även när man sitter framåtlutad riktigt på hugget framför datorn i intensiva spelsekvenser. Sen så tycker jag designen på dem är lite roligare än Kinnarps som är så strama.

Han behöver ju inte lägga ut 8K även om det är hans budget!

Jag kanske borde ta mig en tur till nån bio och riva ut en av stolarna, de är ju både bekväma och har dryckeshållare.