Vilken bank? (Länsförsäkringar vs Danske bank)

Permalänk
Inaktiv

Vilken bank? (Länsförsäkringar vs Danske bank)

Hej,

24 år gammal och är student och använder idag Swedbank (Nyckelkund), vill dock byta bank nu och både Danske bank samt Länsförsäkringar har jag hört gott om, och de har båda ok erbjudande för studenter så som gratis kort osv, men frågan är vilken upplever ni som bäst osv? Nu när jag väljer bank så kollar jag även på apputbudet och båda bankerna har en av de bästa apparna för kontoåterkomst osv.

Tar gärna emot tips, eller om det skulle finnas andra alternativ.

Permalänk
Medlem

Hej, om du reser utomlands eller köper något från utlandet i utländsk valuta så måste jag rekommendera ICA Banken, samma saker som du nämnde ovan gäller plus att det aldrig är någon växlingsavgift när du använder eller tar ut pengar utomlands i andra valutor (ca 2% i alla andra banker).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lolle:

Hej, om du reser utomlands eller köper något från utlandet i utländsk valuta så måste jag rekommendera ICA Banken, samma saker som du nämnde ovan gäller plus att det aldrig är någon växlingsavgift när du använder eller tar ut pengar utomlands i andra valutor (ca 2% i alla andra banker).

Jag hade faktiskt med ICA banken i tankarna tillsammans med de två ovannämnda och efter att ha läst lite mer om ICA banken så blir det detta till slut. Jag får tacka för ditt tips, och eftersom jag handlar mycket på utländska online butiker så var detta ett bra beslut.

Here we go