Fått en mobiltelefon av anonym donator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Jag tror att så snart du börjar använda den förvandlas du till en heltysk version av David Hasselhoff.

What he said.

TS: du har inte förargat en tysk trollkarl eller häxmästare på senaste tiden hoppas jag? Annars är den här risken en realitet.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem

Intressant! Men låter lite för bra för att vara sant imo!

Permalänk

Riktigt guld och grattis! Du kan ju få en extra slant om du blir först att kontakta ex. Aftonbladet med din story å de skriver en artikel på det

Visa signatur

[Moderkort: ASUS P8Z68 v-PRO] - [CPU: Intel i5 2500K @ 4.6 GHz] - [Kylning: Corsair H100 @ 58*C 6h Prime95] [Minnen: Corsair XMS3 CL9 2x4 @ 1333mhz] - [GPU: ASUS 560ti DCU II TOP 1GB @ 990mhz] [SSD: OCZ Agility 3 120GB] - [Chassi: Corsair Obsidian 650d] - [Övrigt: Dell U2311H - Steelseries Siberia v2 - Steelseries 6gV2 - Logitech MX510]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zimonk:

Om detta nu skulle vara på riktigt så kan man säga att det är en bra uppgradering, telefonmässigt, för mig. Har för nuvarande en Nokia BL-5CB http://1.bp.blogspot.com/-tzBDrbb2KUY/ToKTxOjU_dI/AAAAAAAABMw/8xq0h3ROu_Y/s1600/Nokia%2B101%2B3.jpg

Hojta till direkt när du får svar från komplett!

Måste veta om detta är for real or not.

Är den betalat korrekt till komplett är det ju bara att factory-reseta å köra

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Vilken härligt spännande tisdagstråd. Kommer följas !

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk
Medlem

Haha, detta verkar ju riktigt kul

Gick in och kollade på mobilen på deras hemsida faktiskt och inte sett den förut så kan ju vara ett bra reklamjippo? Hur många gjorde inte som jag och gick in på komplett och kollade lite på mobilen?

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Spännande! Det känns ju mer eller mindre legitimt, fast å andra sidan så nästan för bra för att vara sant. Men istället för att ösa ut flera miljoner på marknadsföring kanske det är mycket smarare att skicka ut gratistelefoner till randoms och sedan låta de personerna sköta marknadsföringen... förutsatt att det är en bra telefon, men skickar man ut den så här så måste de ju verkligen tro på produkten... om det är sant.

Ring komplett förfan, vi har inte tid att vänta på ett mail!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Bättre och ringa istället. Mail tar långt tid.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Inaktiv

Haha, riktigt spännande detta. Nu finns det förvisso rapporter om NSA-anläggningar där man skickar igenom beställda produkter för att ge extra bevakningsmöjligheter. Nu verkar ju så inte vara fallet här. För dyr mobil för phishing och TS val att placera tråden i konsumenträtt och inte i mobilforumet får mig att anta att denna person inte ligger bakom.

Så, PR kampanj då, speciellt med tanke på hur okänd modellen, iallafall av mig, upplevs vara.

Det sagt, kommer jag hem senare ikväll och hittar en sån avi i posten så skulle jag nog bli rätt paranoid med hehe.

Riktigt intressant att se hur denna tråd fortsätter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

*Följer nyfiket*

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ryzen 5600X, 32Gb ram, 3070Ti

Permalänk
Medlem

Det här är nästan roligare än när jag läste
"Jag hittade en 3570K på parkeringen"

Visa signatur

I7 13700KF - RTX 3070 - ASUS VG27A - Corsair K70 RGB - Logitech G502
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Permalänk
Medlem

Låter spännande. Själv har jag bara lyckats hitta ett gammalt USB-minne som jag skickade tillbaka till ägaren med Posten.

Permalänk
Medlem

Lite konspirationstankar här, men vore det inte lättare att istället för att skicka ut telefonen bara skapa ett foruminlägg om detta direkt, TS? You 4 real?

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Väntar på update!! =D

Permalänk

Hahhhaha *följer*

Visa signatur

RTX 3080, I5 13600KF

Permalänk
Medlem

Låt oss stanna upp ett ögonblick och ställa oss några frågor.
Hade icke Karl-Bertils grymme faders hjärta veknat om han med egna ögon fått bevittna den glädje som hans son spritt ut över samhällets bottenskikt? Om han hade sett gatflickan Beda Larsson trycka sin randiga sidenslips till sin barm i julnatten, hade icke då hans ögon mjuknat? Hade han kunnat framhärda i sin ilska om han fått kasta en blick in den arbetslöse Harald Ljungströms hem, där barnen glada lekte med sina sex japanska servettringar av päronträ? Och hur skulle han ha kunnat harmas i sitt innersta om han fått vara, med när den ensamma änkan Lisbeth Blomkvist öppnade sitt paket och med tårade ögon beaktade en flaska Aqua Vera?
Dessa frågor förblir obesvarade; vi kan vara hålla för sannolikt att om de muntra tonerna från f. tunnbindaren Ernst Haraldssons leksaktrumpet nått fram till Tyko Jonssons öron, så hade han kanske inte denna julnatt somnat i vredesmod.

Visa signatur

MB Gigabyte X570 I AORUS PRO RAM Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 SSD Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 500GB CPU Ryzen 5 3600 GPU ASUS GeForce GTX 1660 Ti Chassi FD Node 202

Permalänk
Medlem

Youtubelänken är ju fantastisk.

PR-firma garanterat.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zimonk:

Hej!

Vet inte om tråden ligger i rätt forumsdel.

I fredags så fick jag ett sms från posten att jag hade ett paket från komplett.se att hämta ut (vid närmaste uthämtningsställe). Blev förvånad då jag inte hade beställt någonting. Igår, måndag, så hämtade jag dock ut paketet och det visade sig vara en Honor 6 mobiltelefon (https://www.komplett.se/honor-6-svart/827825). Blev då ännu mer förvånad då jag inte hade beställt en sådan.

Sedan fick jag detta mail:

Dear Sir,

The confirmation from your local delivery service system that the status of the errand now is closed due to collection has finally arrived, and hence an explaining text is hereby attached.

You were elected as a donee to participate in this exceptional but also perhaps peculiar event partly owing to your pre-requisite in demanding and understanding the implication of the item. Actually this is the very first official release of this smartphone in your country.

Since the content may be, frankly, somewhat surprising, and the situation as such abnormal, room for doubt might appear. Nonetheless do not surrender for this but accept the gift and treat it as an ordinary purchase. There will be no bill, nor any other claims or charges. The pertaining retailer - komplett.se - is already sufficiently informed and the payment inquiry is solved.

Moreover the cellphone is currently not bound to a contract with a telecom operator, so feel free to use whichever subscription you find appropriate and satisfying.

Please, consider all this as a case of serendipity.

By now, the identity of mine is concealed and will so remain til the times are changing. However the device itself, i.e. the Huawei Honor 6, would like to send the following greeting to you:
https://www.youtube.com/watch?v=fONW4gZ5IXo

We hope you will enjoy, and experience new versatile, powerful possibilities. Once again: Congratulations to your brand new Honor 6!

If you have further questions you are welcome to assign me. Though a lack of guarantee is prevalent regarding my availability and therefore response time. My propensity to reveal certain issues is neither assured, and thus limited. Problems related to the object, for instance hardware troubles, are handled by the retailer or manufacturer.

Best wishes!

Yours sincerely,
Franz Andrew
GJR - An Independent Organization of Anonymous Donators for Justice under Development

Dold text

Vad jag vet så har jag inte varit med i någon tävling eller undersökning av något slag.
Har startat telefonen men inte riktigt "vågat" börja använde den än. Funderar på att skicka ett mail till komplett och se om den verkligen är betalad osv.
Känns lite skumt detta...

Är någoting för bra för att vara sant så är det oftast så.
jag hade skickat tillbaka telefonen oavsett. Sånt här luktar riktigt bränt om du frågar mig.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Jadu. Om det här inte är en reklamkampanj vet jag inte vad det är

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Wow.... just wow!

Visa signatur

[Msi Krait x370] [Amd Ryzen 7 1700X@4ghz] [16gb ddr4 Corsair Vengeance LPX@3066mhz] [Custom loop med dubbla 420 rad] [2x Gigabyte GTX 970 G1 Gaming med EK fullcover block] [OCZ Vertex 460 120gb SSD] [1x 1TB 7200rpm Samsung F1, 3TB 5400rpm WD Green] [Corsair 750w] [Corsair 750D med bort moddad front]

Permalänk

Jag fick nyss en AVI från webhallen på 11kg o.O
Jag har inte beställt något och inget finns under beställningar osv. på mitt konto... satan vad nyfiken jag vart nu, det är ju trots allt 11 kg tungt paket!

Edit
Kommer inte heller att kunna hämta upp det då jag är i Malmö och AVI'n kom till min hemadress i Stockholm... grrrr!
Självklart stängde deras kundtjänst 2min innan jag fick reda på att jag fått en AVI

Permalänk
Medlem

Latjo!!

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem

Vad för annan mobil har du? Ingen som tycker du borde "uppgradera"?

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacobtr:

Vad för annan mobil har du? Ingen som tycker du borde "uppgradera"?

Han har länkat till en bild på sin tidigare mobil längre upp i tråden.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk

Sen kommer en saltad faktura, tvungen att betala då mobilen är använd.
Har hänt tidigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Hmm.. Detta måste ju bara följas!

TS, har du fått svar ännu??

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av quattro-2.6:

Sen kommer en saltad faktura, tvungen att betala då mobilen är använd.
Har hänt tidigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Använd ångerrätten, då?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Har du kanske skrivit lite recensioner på kompletts hemsida?

Kanske bara hade tur i deras lotteri?

Luren verkar ok dock. (Grattis)

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Spännande, bevakas!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Varför ringde du inte komplett?! Vi vill ha svar NU!