Behöver köpråd för en billig surfplatta.

Permalänk
Medlem

Behöver köpråd för en billig surfplatta.

Hej!

Jag behöver hjälp med att hitta en surfplatta (uppenbarligen) som ska användas till att kolla på film, slösurfa på forum/annat, streama fotboll och ev. spela något icke-grafikkrävande-spel.

Den får kosta max 1500kr.

Vilken skärmstorlek rekommenderas?

Uppdaterar ev. med fler frågor senare.

Tack på förhand!

Mvh,

Emil

Permalänk
Medlem

Jag slår ett slag för Nexus 7 2013 mycket bra allround platta.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2694618
har mini hdmi så köper du till bluetooth tangentbord och bluetooth mus så kan du koppla in den i tvn och köra remote desktop från stationär burk T ex då det är en windows platta.

kommer vara lite kasst utrymme på den för att installera något större men micro sd löser nog det problemet eller usb hub + extern hdd
(kommer vara lite långsamt när du öppnar något på micro sd kortet såklart.)

Men en sån surfplatta ska vara kraftig nog att spela trackmania nations forever, need for speed underground och liknande äldre spel.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av em1w:

Hej!

Jag behöver hjälp med att hitta en surfplatta (uppenbarligen) som ska användas till att kolla på film, slösurfa på forum/annat, streama fotboll och ev. spela något icke-grafikkrävande-spel.

Den får kosta max 1500kr.

Vilken skärmstorlek rekommenderas?

Uppdaterar ev. med fler frågor senare.

Tack på förhand!

Mvh,

Emil

Kolla in Samsung note 8, en bra platta för ca 1500kr, kan uppgraderas ill kitkat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ang. Nexus 7 - Menar du 2nd Generation då? Är lite osäker på den då den inte har plats för minneskort.

Ang. Samsung Note 8 - VAD gör denna platta bättre än andra?

Ang. Acer Iconia - Hur är w8 som OS på en surfplatta? Fungerar det bra? Bra utbud på appar?

Har även kollat lite på http://www.netonnet.se/art/dator/surfplattor/android/7-9a4tum... (Asus Memopad) Vet ni något om denna?

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av em1w:

Ang. Nexus 7 - Menar du 2nd Generation då? Är lite osäker på den då den inte har plats för minneskort.

Ang. Samsung Note 8 - VAD gör denna platta bättre än andra?

Ang. Acer Iconia - Hur är w8 som OS på en surfplatta? Fungerar det bra? Bra utbud på appar?

Har även kollat lite på http://www.netonnet.se/art/dator/surfplattor/android/7-9a4tum... (Asus Memopad) Vet ni något om denna?

Tack!

Ang. Samsung note 8: finns säkert många bättre modernare plattor, men SGN8 var top of the line 2013 (android-plattor) och idag får du den till ett rimligt pris och den passar de behov du beskriver. SGN8 har quad core +2gb ram, och kan uppgraderas till kitkat utan rot. Bra skärm, ok batteritid, IR (småkul i soffan) +(penna som du inte behöver). Den såldes för 1290kr häromdan, men ligger på 1600kr just nu.

Bäst att du tittar i butik och kollar in storlek. Jag har testat 7, 8, 10 tum, har alla tre storlekar och använder 8 tum mest av alla för de behov som du beskriver

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av em1w:

Ang. Acer Iconia - Hur är w8 som OS på en surfplatta? Fungerar det bra? Bra utbud på appar?

Jag tycker att windows 8.1 funkar bra på surfplatta i modern ui och okej i desktop men det är ett dåligt app utbud.
Men sen tycker jag att man får i alla fall en av de bästa webbläsare för surfplattor i modern ui vilket är bra men om du inte skulle tycka om webbläsaren så har du inte så mkt att välja på just nu.

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av istream:

Ang. Samsung note 8: finns säkert många bättre modernare plattor, men SGN8 var top of the line 2013 (android-plattor) och idag får du den till ett rimligt pris och den passar de behov du beskriver. SGN8 har quad core +2gb ram, och kan uppgraderas till kitkat utan rot. Bra skärm, ok batteritid, IR (småkul i soffan) +(penna som du inte behöver). Den såldes för 1290kr häromdan, men ligger på 1600kr just nu.

Bäst att du tittar i butik och kollar in storlek. Jag har testat 7, 8, 10 tum, har alla tre storlekar och använder 8 tum mest av alla för de behov som du beskriver

Skickades från m.sweclockers.com

Tittat en del på denna nu och för tillfället känns den mest aktuell. Skulle dock uppskatta andra tips om någon har.

Tack!