Samsung kommer släppa färre mobiltelefoner under 2015

Permalänk
Medlem

Låter som en bra idé då de inte (hinner?) göra uppdateringar åt alla sina modeller.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Skrivet av Aka_The_Barf:

därför jag bytte till sony, dom har oxå en del bloat men inte lika mkt som lägger sig och suger minne. min galaxy s3a är katastrofalt seg trots återställning av telefonen. den blev mkt snabb när jag hittade en orginal rom där alla onödiga program var borta, därimot fick jag problem med mitt imei nr då.

min z3 compact är mkt snabbare på allt, visst det är en nyare telefon men s3an borde vara snabbare efter en fabriks återställning tycker man.

Har själv en Sony Z3 och den fungerar perfekt. Jag tycker dock du borde ladda ner en launcher till din gamla lur, är som natt & dag när den börjar bli lite slö

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JonatanR:

sedan måste du tänka på att det är insidan som räknas de flesta med iphone kastar ändå på ett plastskal (iallafall som jag har sett)

Insidan är även den sämre, endast högre siffror på papper så för Samsungs del är det bara teoretisk prestanda som räknas

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Eller för att vi uppskattar enkelhet, funktionalitet, stabilitet före funktioner människor i största allmänhet ändå aldrig använder eller ens vet om finns.

Skickades från m.sweclockers.com

Personligen skulle jag nog beskriva iOS som klaustrofobiskt.

Skrivet av Aka_The_Barf:

därför jag bytte till sony, dom har oxå en del bloat men inte lika mkt som lägger sig och suger minne. min galaxy s3a är katastrofalt seg trots återställning av telefonen. den blev mkt snabb när jag hittade en orginal rom där alla onödiga program var borta, därimot fick jag problem med mitt imei nr då.

min z3 compact är mkt snabbare på allt, visst det är en nyare telefon men s3an borde vara snabbare efter en fabriks återställning tycker man.

Samma här, min S4:a var verkligen super bloatad. Jag tror att jag satt i över 2 timmar och tog bort Samsung appar efter att jag rootat den.
Sedan så ska vi inte prata om hur dåligt är Touchwiz och hur de behandlar utvecklare.

Köpte en Z1 Compact (begagnad) i Mars och jag kommer aldrig någonsin gå tillbaka till Samsung igen. Måste dock säga att innan Z-serien så fann jag att deras telefoner (framför allt de vattentäta) hade dålig byggkvalité och var ganska långsamma. Gränssnittet var däremot riktigt fint och välslipat.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk

Whey! Då kanske dom kan sätta 500 anställda på att försöka få ut OS-uppdateringar inom åtminstone ett halvår efter dom släpps vanilla...

Alla tillverkare släpper idag kompetenta telefoner (måhända att de allra flesta verkar skeppa knarriga plastmodeller), men allt blir totalt bedrövligt när det bara är Nexus-lurarna samt Apples telefoner (ner till 4s för stunden) får uppdateringar samma dag dom släpps. Lollipop verkar trevligt, men min Samsungtelefon lär inte se röken av det inom dom närmsta månaderna. Snabb (men långsammare än Apples) hårdvara med stenåldersmjukvara. Windows 2000 på en i7:a!

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Hoppas de minskar ner sin bloatware i de modeller de släpper.
Har en S4 som jobbmobil (ersatte en Xperia ARC) och jag har aldrig varit med om maken till bloatware.

Det kostar att utveckla program som ingen använder...

Permalänk
Medlem

Är väl inte så dumt att försöka köra de apple kör.
1-2 mobiler om året.

Kommer aldrig gå ifrån Samsung på android så länge dom har kvar fysiska knappar och inte on display skräp knappar.
Note4 har betydligt mindre bloat så är steg i rätt riktning.
Blir nog en S6a om jag inte köper något annat tills dess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ninjamopeden:

Har själv en Sony Z3 och den fungerar perfekt. Jag tycker dock du borde ladda ner en launcher till din gamla lur, är som natt & dag när den börjar bli lite slö

Även direkt efter en total återställning är den väldigt slö men kan ju alltid pröva.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Jag vet inte om Motorola är bättre än Samsung eller inte, men jag har aldrig riktigt förstått mig på det här med att släppa flera olika modeller i samma klass så som Samsung och många andra stora tillverkare gör.

Gäller inte bara mobiltelefoner, TV-apparater, Dammsugare, tvättmaskiner eller vad fan som helst.

(Eller jo, varje modell tar upp plats i butikerna och ju fler modeller du har desto mer syns ditt märke. Gäller även nätbutiker. Men det är ändå dumt)

Det är ju nästan bara Samsung telefoner man ser i sin lokala Phonehouse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Kitkat släpptes den 31 oktober 2013, så jag vidhåller att de är sämst i värden, om inte universum. Jag fick Kitkat till min SII aldrig, trotts att telefonen bevisligen klarar av det då cyanogenmod sägs flyga fram. Att de väntar ett år med ny firmware till en _nuvarande_ flaggskeppsmodell ett år efter officiell release är uruselt.

Är inte riktigt säker på vilken mobil du menar att du har. men samsungs s4 (i samma prestanda/prisklass som min padfone a86) fick kitkat mer än ett halvår innan min mobil fick det.
jag fick uppdateringen den 7e oktober 2014(ungefär). och då behövde jag ladda ned den och installera den manuellt.

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verminator:

De flesta har väl ett "extra skal" på sin mobil?

inga av mina kompisar har skal på sina mobiler. förutom de som har iphone, de går alltid runt med skal. vilket är smart ioförsig, men då har du betalat för en fin bit med metall/glas som du ändå lägger in i en plastbit.

hoppas du förstår vad jag menar ^^

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Eller för att vi uppskattar enkelhet, funktionalitet, stabilitet före funktioner människor i största allmänhet ändå aldrig använder eller ens vet om finns.

Skickades från m.sweclockers.com

Enkelhet - Vad är det så svårt med använda android? ios hemskärm med app ikoner och android kan lika gärna bara köra med app ikoner på hemskärmen. Ingen tvingar en att konfigurera android om man inte vill.
Funktionalitet - Android har mer funktioenr än ios.
Stabilitet - iOS ligger sämst till vad gäller stabilitet och android är stabilast.

Skrivet av Helllodar:

Men klart att circlejerken börjar med nya "bending", vem fan sätter sig på en Mobil eller försöker böja den? jag kan nog böja samsung mobiler om jag tog i tillräckligt jag med..

Ta och läs på hur folk har fått sina ip6 plus böjda? Dom har varken som du säger, sitter på eller böjer den med flit.
Bendgate är ett faktum, som antennagate, vibragate och allt dessa beror på konstruktion fel. Som Apple vägrar officiellt erkänna och som vanligt bara håller tyst om. Sen i tysthet ändrar på konstruktionen som är fel på med nya batch.

Samsung är inte heller några änglar. Släpper på tok för många varianter av samma modell och för mycket av det goda, tröttnar man det på slut.
Vid fel på deras mobil/platta, så vägrar dom ibland byta ut det mot en ny. Detta område är Apple bättre på. Om det är nåt fel på deras produkter, ska man bara enkelt få den utbytt, utan tjafs.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Insidan är även den sämre, endast högre siffror på papper så för Samsungs del är det bara teoretisk prestanda som räknas

hårdvaran är bättre, men sedan så är det tyvärr samsungs skitmjukvara som förstör allt.

är inte direkt Samsung fan. inte iphone heller för den delen.

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JonatanR:

inga av mina kompisar har skal på sina mobiler. förutom de som har iphone, de går alltid runt med skal. vilket är smart ioförsig, men då har du betalat för en fin bit med metall/glas som du ändå lägger in i en plastbit.

hoppas du förstår vad jag menar ^^

Det var 3 modeller sedan det var glas senast, varför fassnar folk i preteritum?

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Det var 3 modeller sedan det var glas senast, varför fassnar folk i preteritum?

menade glas på framsidan metall på baksidan. men så skaffar de ett skal så är det glas på framsidan o plast på baksidan

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonatanR:

Är inte riktigt säker på vilken mobil du menar att du har. men samsungs s4 (i samma prestanda/prisklass som min padfone a86) fick kitkat mer än ett halvår innan min mobil fick det.
jag fick uppdateringen den 7e oktober 2014(ungefär). och då behövde jag ladda ned den och installera den manuellt.

SII (S2) GT-i9100 ess två!

Visst, mobilen är knappast ny, men det är förjävligt att kitkat skall vara resurssnålare än Jellybean, men samsung uppdaterar inte för att S2 har "för lite ramminne".

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niklad:

Det är ju nästan bara Samsung telefoner man ser i sin lokala Phonehouse

Där har du en stor anledning till varför dom gjort så många olika modeller. Om det finns 2 iphone, 2 sony, 2 motorola och 15 samsung är det hyffsat stor chans att kunden går hem med en samsunglur.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JonatanR:

menade glas på framsidan metall på baksidan. men så skaffar de ett skal så är det glas på framsidan o plast på baksidan

Så ingen annan mobil har glas på framsidan, typ Samsung?

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk

Man vet att det är illa när inte ens försäljarna kan argumentera kring olika modeller för att det finns så förbannat många att välja på. Men för min del får nästa telefon bli från en annan tillverkare oavsett.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja