Steelseries Apex går det att sätta en färg?

Permalänk

Steelseries Apex går det att sätta en färg?

Hej,

Som rubrik lyder. Kanske är en dum fråga eftersom jag förstått att det går att ändra färg sektionsvis. Men går det att sätta EN färg över hela tangentbordet?
Alla bilder jag hittar lyser tangentbordet i regnbågens färger

Permalänk
Medlem

Ja men bara om du valt svart.

Nej men det går. Mitt lyser vitt men skulle inte rekommendera tangentbordet. Det är först nu dom har släppt duglig mjukvara.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Skrivet av NoNamesWayne:

Ja men bara om du valt svart.

Nej men det går. Mitt lyser vitt men skulle inte rekommendera tangentbordet. Det är först nu dom har släppt duglig mjukvara.

Jag bryr mig inte om själva funktionerna så som snabbknappar mm. Är främst formen och belysningen jag gillar.
Tänkt som en ersättare för mitt Microsoft Sidewinder x4.

Gillar när tangentbordet har ihopgjutet stöd för vristen och Apex har ett stort sådant

Men då har jag svar på min fråga. Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danielsan:

Jag bryr mig inte om själva funktionerna så som snabbknappar mm. Är främst formen och belysningen jag gillar.
Tänkt som en ersättare för mitt Microsoft Sidewinder x4.

Gillar när tangentbordet har ihopgjutet stöd för vristen och Apex har ett stort sådant

Men då har jag svar på min fråga. Tack

Jag böt också från x4 men var betydligt mer nöjd med det tangentbordet. Tyvärr går inte rött sken hem för min del. Bästa vore om du kunde prova tangentbordet någonstans först. Vart man nu gör det.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Skrivet av NoNamesWayne:

Jag böt också från x4 men var betydligt mer nöjd med det tangentbordet. Tyvärr går inte rött sken hem för min del. Bästa vore om du kunde prova tangentbordet någonstans först. Vart man nu gör det.

Du kan byta ut ledsen i ditt x4. Det har jag gjort och har nu blått sken på mitt. Var inte heller så förtjust i det röda eftersom allt annat lyser blått.

Tangentbordet är trevligt men jag hade velat ha större/längre vriststöd och apex är det ända jag hittat som har större och har leds och inte är mekaniskt. (jo det finns många med större vriststöd men få som har det ingjutet i tangentbordet typ x4 och apex)

Köpte mig ett mekaniskt för några månader sedan men insåg ganska snabbt att jag inte alls gillade känslan.

Permalänk

finns det några andra rekommendationer annars?

såg att det finns ett gigabyte avaio på netonnet för 600kr annars.

det ska vara rubber dome. blå belysning och vriststöd som sitter riktigt fast monterat eller som är ihopgjutet som apex och x4.

jag håller ibland tangentbordet halvt utanför skrivbordet. dvs i luften och har handleden på stödet. behöver därför vara robust.