Finns det något mer störande än att Windows Media Player öppnas varje gång man försöker pausa/starta musiken på Spotify?

Permalänk
Medlem

Finns det något mer störande än att Windows Media Player öppnas varje gång man försöker pausa/starta musiken på Spotify?

Jo, ni kanske fick en liten inblick på ämnet när ni läste titeln.

Det är rent av som det låter, jag trycker på FN+F4 för att pausa/starta musiken, men istället för att musiken pausas så öppnas Windows Media Player istället vilket är riktigt irriterande. Jag köpte ett nytt tangentbord idag nämligen (Func 460) och bytte från Steelseries 6Gv2.

Är det någon som har erfarenhet när det gäller sånt här? För det skulle i så fall underlätta väldigt mycket.
Fixar jag det inte så kommer jag gå tillbaka med tangentbordet och köpa ett annat (jag älskar Netonnets ångerrätt).

Svar uppskattas!

Visa signatur

CPU: Intel i5 4690K, PSU: Corsair 750W, RAM: ADATA 2x4GB, SSD/HDD: ADATA 256GB, Seagate 2TB. GPU: MSI GTX 780 3GB, CPU-kylning: Noctua NH-d14 Moderkort: MSI Gaming 5 Z-97, OS: Windows 8.1 Pro.

Jag avskyr att vara en på miljonen.

Permalänk
Medlem

Det är inget du kan justera i Funcs mjukvara?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Det är inget du kan justera i Funcs mjukvara?

Nej, bara Macro-inställningar.

Visa signatur

CPU: Intel i5 4690K, PSU: Corsair 750W, RAM: ADATA 2x4GB, SSD/HDD: ADATA 256GB, Seagate 2TB. GPU: MSI GTX 780 3GB, CPU-kylning: Noctua NH-d14 Moderkort: MSI Gaming 5 Z-97, OS: Windows 8.1 Pro.

Jag avskyr att vara en på miljonen.

Permalänk
Medlem

Avinstallera media player.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Inaktiv

Exakt, avinstallera bara WMP om du nu inte har behov utav det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kunzite:

Exakt, avinstallera bara WMP om du nu inte har behov utav det?

Skrivet av Cooling23:

Avinstallera media player.

Skickades från m.sweclockers.com

Löste problemet. Anledning var att Func:s mjukvara inte fick vara igång samtidigt som man Bytte låt/Pausade/spelade m.m. Men tack för svar och ha en fortsatt trevlig kväll!

Visa signatur

CPU: Intel i5 4690K, PSU: Corsair 750W, RAM: ADATA 2x4GB, SSD/HDD: ADATA 256GB, Seagate 2TB. GPU: MSI GTX 780 3GB, CPU-kylning: Noctua NH-d14 Moderkort: MSI Gaming 5 Z-97, OS: Windows 8.1 Pro.

Jag avskyr att vara en på miljonen.

Permalänk
Medlem

Tror det finns hotkey inställningar i WMP där du kan ta bort hotkeys för sådant du beskriver.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Har en Logitech K520 - Fn+f4 öppnar default media player för musik, beror på vilka filer är associerade med vad.
Edit: Du kan använda "Space bar" istället för Fn+f4, fungerar utmärkt...