Permalänk
Medlem

Dags för nytt headset och tangentbord

Hejsan!

Är på jakt efter ett nytt headset och tangentbord. Har tänkt på Steelseries Apex Raw till tangentbord och Siberia V2 eller Raw prism.

Vad tycker ni eller rekommenderar ni några andra??

Mvh

Permalänk
Medlem

Har inte hört något om apex.. Antar att det gör sitt jobb. Ser snyggt ut också. Jag rekommenderar qpad qh-90 som headset.

Permalänk

Ja qpad lurarna eller kingston hyperX som är samma lurar bara färgen och loggan som skiljer dem åt är bra och sköna!

Tangentbordet är säkert shysst för att va icke-mekaniskt. Men vet inget säkert då det inte är intressant för mig personligen..

Permalänk
Medlem

Är det bättre att ha mekaniskt då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obnox23:

Är det bättre att ha mekaniskt då?

spelmässigt nej. Men de är skönare att använda. Gå till närmaste datorbutik och testa några.

Du borde f.ö.vr ange en budget, då det finns headsets som går från 500-2500 kr. Har man lite pengar så rekommenderar jag definitivt en Sennheiser PC360 eller "G4ME One" (trots dessa dumma namn)

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obnox23:

Hejsan!

Är på jakt efter ett nytt headset och tangentbord. Har tänkt på Steelseries Apex Raw till tangentbord och Siberia V2 eller Raw prism.

Vad tycker ni eller rekommenderar ni några andra??

Mvh

Nej köp inte Apex Raw!!!

Har ett själv och vilket skit tangentbord det är..Knapparna fastnar och gnäller.Space knappen sitter löst iallafall känns det så.Tangentbordet är knappt 6 månader gammalt.Så vad du än gör köp inte apex raw

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

spelmässigt nej. Men de är skönare att använda. Gå till närmaste datorbutik och testa några.

Du borde f.ö.vr ange en budget, då det finns headsets som går från 500-2500 kr. Har man lite pengar så rekommenderar jag definitivt en Sennheiser PC360 eller "G4ME One" (trots dessa dumma namn)

Har väl en budget på 600 kr på både respektive headset och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Nej köp inte Apex Raw!!!

Har ett själv och vilket skit tangentbord det är..Knapparna fastnar och gnäller.Space knappen sitter löst iallafall känns det så.Tangentbordet är knappt 6 månader gammalt.Så vad du än gör köp inte apex raw

Okej något annat du rekommenderar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obnox23:

Okej något annat du rekommenderar?

Jag hade köpt ett mekaniskt

http://www.inet.se/produkt/6101824/cm-storm-quickfire-tk-mx-r...

rea på deras tangentbord med olika brytare

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obnox23:

Har väl en budget på 600 kr på både respektive headset och tangentbord.

Siberia V2 är välkänt bra för det priset. När det gäller tangentbord så når du nästan inga mekaniska med den budgeten, däremot spelar det ingen roll, skulle jag våga påstå. Det viktiga med ett tangentbord är att den känns bra, att den är mekanisk spelar ingen roll alls för själva spelet i sig, dvs. du presterar inte bättre med en sådan.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Siberia V2 är välkänt bra för det priset. När det gäller tangentbord så når du nästan inga mekaniska med den budgeten, däremot spelar det ingen roll, skulle jag våga påstå. Det viktiga med ett tangentbord är att den känns bra, att den är mekanisk spelar ingen roll alls för själva spelet i sig, dvs. du presterar inte bättre med en sådan.

Raw prism då?

Permalänk

Jag rekommenderar Qpad qh-85 lurar då jag tycker att öppna lurar ger ett mer "djup" i ljudet.

Som tangentbord föredrar jag mekaniska, har haft ett Corsair som jag absolut ska köpa ett till av då dottern ville vattna bokstäverna så det gick sönder..

Visa signatur

ASUS G750JH-T4070H

i7 4700HQ (2.4 GHz TURBO 3.4 Ghz) GeForce GTX 780M SSD: 256 GB
HDD: 1 TB RAM:16 GB (DDR3L 1600MHz 4x4 GB) 17.3" TN

SteelSeries Rival SteelSeries QcK Mass Qpad QH-85

ASUS VS229H 21,5" IPS