Permalänk
Medlem

Har kört Android 5.0 på min Nexus 5 och Nexus 7 några dagar nu. Det fungerar bra och är riktigt snyggt! Det finns vissa småsaker som jag stör mig på men det är en riktigt bra uppdatering.

Permalänk
Medlem

Ha ha - nu fick jag den, en timme senare! Typ en halv gig att skyffla hem.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Batteritiden på min N5:a har ökat en hel del efter 5.0.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:

Batteritiden på min N5:a har ökat en hel del efter 5.0.

Ja den har blivit avsevärt mycket bättre, det är verkligen något jag uppskattar.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Känns som att det är bara jag i hela världen som inte har fått nån lollipop till min N5:a..

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av neohasse:

Känns som att det är bara jag som inte har fått nån lollipop till min N5:a i hela världen..

Är bara bita det sura äpplet och vänta. Har för mig de rullar ut uppdateringen till 1% av enheterna första dagarna, sen 25%, sen 25% veckan efter det osv. Så du kan glädja dig med att det inte är lång tid kvar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av neohasse:

Känns som att det är bara jag i hela världen som inte har fått nån lollipop till min N5:a..

Jag väntar också

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Den som väntar på något gott...

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nippee:

Inte för min heller..

Nu kom den!
Återställde telefonen på samma gång, alltid härligt med ''ny telefon''

Visa signatur

CPU: Intel I5 4690k OC: 4.6 GHz
GPU: AMD sapphire TRI-X 290 4GB 3 st Benq monitors i Eyeinfinity
Moderkort: MSI Z97m
Ram: 8GB corsair 2133Mhz
SSD: Intel 520 240GB

Permalänk

Kört 5.0 på min Nexus 4 sen i lördags, helt klart den bästa versionen hittils.
Inte haft ett enda fel och batteritiden har blivit bättre

Permalänk
Medlem

Nu är den här! Äntligen får min Nexus 5 Lollipop!

Permalänk

Hur är prestandan nu med ART? någon som benchat lite? och flytet, flyter det som smör nu äntligen?

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk

Allting fungerar galant på min Nexus 5. Enda jag stör mig på är att det inte finns någon stäng alla knapp i multitaskingmenyn.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Vill ha skiten. Väntat i en evighet nu. Någon med en Nexus 7:a 2013 som fått eller måste man göra jobbet själv?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Wohoo! Nu är jag lollipop! Såklart har jag varit med i hypen och trott att jultomten skulle komma med något nytt och roligt, tyvärr känns det som att saker och ting blev omflyttat och gränssnittet fick nya färger. Buu, inte värt den här väntetiden (med N5).

Visa signatur

---

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Relik 📜
Skrivet av PointMan:

Batteritiden på min N5:a har ökat en hel del efter 5.0.

Skrivet av NidoKing:

Ja den har blivit avsevärt mycket bättre, det är verkligen något jag uppskattar.

Tvärt om för mig. Noterbart sämre batteritid sedan 5.0 med min Nexus 5. Fabriksåterställt och haft mig, hjälper inte.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Tvärt om för mig. Noterbart sämre batteritid sedan 5.0 med min Nexus 5. Fabriksåterställt och haft mig, hjälper inte.

Du är inte ensam om att uppleva detta, vilket du kan se i den här tråden.

Har inte läst igenom den så vet tyvärr inte vad slutsatsen är. Däremot har vissa åtgärdat sitt problem, som egentligen är wakelocks, genom att slå av Google Fit eller "Location". Även att sätta "Location" till "Device Only" har hjälpt en hel del om man inte vill stänga av den funktionen helt.

Permalänk
Medlem

Fick uppdateringen till min Nexus 5 igår. Installerade den nyss och gillar hela designen väldigt mycket. Känns modernt och nytt

Kan inte låta bli att bli förvånad över hur bra telefon Nexus 5 egentligen är. Väldigt prisvärd, och är enligt mig väldigt mycket bättre än alla Samsung telefoner. Detta om jag jämför t.ex. batteri tid och hur responsiv telefonerna är.

Android 5.0 flyter på hur fint som helst på Nexus 5.

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Tvärt om för mig. Noterbart sämre batteritid sedan 5.0 med min Nexus 5. Fabriksåterställt och haft mig, hjälper inte.

Samma här. Jag upplever sämre batteritid, jag hade dock CM11 innan så jag jämför med det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Rickard11:

Hur är prestandan nu med ART? någon som benchat lite? och flytet, flyter det som smör nu äntligen?

Kör med 4,4 med art och det är märkbar skillnad. Bench är ingen ide på en s3a

Väntar ivrigt på att få prova 5,0 på min s3:) vissa har tyvärr slopat stöd till denna mobil :/

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Förlåt, men, är ni från samma planet? Det är ju i princip samma, allting? Påminner om snacket runt Titan..

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av neohasse:

Förlåt, men, är ni från samma planet? Det är ju i princip samma, allting? Påminner om snacket runt Titan..

Vad är samma? Upplys oss gärna!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Fick Lollipop nu till min N5a, Kanon bra system och kul med nytt.
Återställde min lur också

Permalänk
Medlem

Nu har jag också fått det. jag är inte så förtjust i det här att man måste slida innan man skriver in pinkoden, för att låsa upp, men jag antar att det har att göra med att notifications visas på låsskärmen.

Permalänk
Medlem

Tycker det är piss man inte kan ha ljudlös...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fick 5.0 till min Nexus 5 för 2 dagar sen och är grymt nöjd!
Förbättrad batteritid och ser riktigt snyggt ut.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjonss13:

Tycker det är piss man inte kan ha ljudlös...

Yep, det är helt galet. Min N5'a agerar numera tegelsten och jag kör en iPhone så länge då jag varken kan sova eller jobba med Lillipop i detta utförande..

Stjärnmarkera denna: https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=79445

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjonss13:

Tycker det är piss man inte kan ha ljudlös...

Va? Hur kan man ta bort en så grundläggande funktion?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjonss13:

Tycker det är piss man inte kan ha ljudlös...

Skrivet av simonw:

Yep, det är helt galet. Min N5'a agerar numera tegelsten och jag kör en iPhone så länge då jag varken kan sova eller jobba med Lillipop i detta utförande..

Stjärnmarkera denna: https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=79445

Skrivet av NodCommander:

Va? Hur kan man ta bort en så grundläggande funktion?

Jag har inte testat så mycket men jag fick intrycket att ljudlös läget nu är den menyn du får upp när du trycker en gång på volymen:

Ingen - prioritet - alla

Sen är det väl upp till användaren att konfigurera vid behov.

Bara vibration så är det bara sänka volymen till noll eller trycka på "klockan" i samma meny.

Skickades från m.sweclockers.com