Vilken platta är mest prisvärd/användbar av dessa? både android och ipad.

Permalänk
Medlem

Vilken platta är mest prisvärd/användbar av dessa? både android och ipad.

Funderar på att köpa någon av dessa plattor.
Prisjakt jämförelse
iPad Air 2 64 gb 5540 kr
iPad Air 32/64 gb 3860kr/4690kr
iPad Mini 2nd gen 32 gb 3199 kr
Samsung Galaxy Tab S 10.5 16gb 3960 kr
Sony Xperia Tablet Z2 16gb 3390 kr

SIBA erbjudande denna helg så man kan få Tab S för 3352 kr (20% rabatt). Till detta har Samsung ett erbjudande där man får 6 månaders netflix på köpet, värt strax över 500 kr. Vilket gör att slutpriset hamnar på 2852 kr.

Om man köper Z2 hos Cyberphoto för 3390 kr så kan man kombinera det med ett cashback erbjudande där man får tillbaka 450 kr från Sony, vilket ger ett slutpris på 2940 kr.

Jag har ett 32 gb minneskort jag kan stoppa in i androidplattorna.

Sedan tidigare har jag en iPhone 6 samt Nexus 7 2012 32gb.
Den här ska ersätta min Nexus.

Permalänk
Inaktiv

Tab S.

Permalänk
Medlem

Om du har en iphone sedan tidigare så kan det vara naturligt att gå på en ipad som fungerar väl ihop med den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

schack rules, i don't...:-(

Permalänk
Medlem

Androidplattorna är riktigt sega när man installerat ett par program, skulle gått på en iPad Air..

Sedan beror det ju på lite vad du ska göra med plattan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem

Har själv köpt en iPad Air 2 64Gb som jag är riktigt nöjd med. Kollade lite snabbt på en Samsung Tab någonting i butiken, men den kändes plastig och laggade ganska mkt vid surf, vilket jag inte alls upplever på iPaden.

Och har du redan en iPhone skulle jag köra på en iPad helt klart.

Åk till en butik och jämför innan du slår till.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag hade gått på Ipad mini. Tycker 8" formatet är smidigare och man tjänar inte så mycket yta på 10". Gå och jämför dem sida vid sida och se vad du tycker. Dem lägger mycket döyta på dem större, så plattorna känns mycket större men bild ytan skiljer inte så mycket. Skillnaden jag såg var att texten på en hemsida va kanske 10-20% större men man såg inte mer.

Annars finns ju även tab s i 8" dock inget fan av amoled skärmarna. Men du kanske gillar dem.

Permalänk
Medlem

Lutar åt iPad.
Även fast man får mer frihet gällande widgets, systemappar och alternativa affärer med androidplattor så...

Har varit och tittat och kännt på flera plattor både idag och tidigare.
Det som känns mest osäkert är om 16 gb verkligen räcker för appar när man inte längre kan installera appar på sd-kortet.
Speciellt om Samsung tagit upp en hel del av detta redan med sina egna som inte går att avinstallera.
Det känns även som att Samsungen nästan är för ljusstark och skarp, och är tveksam till hur det fungerar exempelvis i sängen eller soffan när det är lite mörkt i rummet. Twilight-appen finns ju, något som saknas på ipad.
Jag var egentligen helt inställd på Nexus 9 men prissättningen samt frågetecken om byggkvalitén har gjort mig ganska besviken, så den känns inte aktuell.

Är sugen på en större skärm efter min N7.

Priset på Air hos Misco är inbjudande men vet inte om man vågar beställa hos dem...

Edit: Det blev en svart iPad Mini 32gb hos SIBA. Hade 250 kr i poäng så priset hamnade på 3040 kr.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Kimpur:

Androidplattorna är riktigt sega när man installerat ett par program, skulle gått på en iPad Air..

Sedan beror det ju på lite vad du ska göra med plattan

Skickades från m.sweclockers.com

Är dem inte alls. Vilken androidenhet har du lekt med? Xperia mini pro?

Min S3'a, S4'a, Note 3'a och min Note 10 / 10 2014 flyter helt underbart. Likadant med andras lurar (I mina kretsar)

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Resorb:

Har själv köpt en iPad Air 2 64Gb som jag är riktigt nöjd med. Kollade lite snabbt på en Samsung Tab någonting i butiken, men den kändes plastig och laggade ganska mkt vid surf, vilket jag inte alls upplever på iPaden.

Och har du redan en iPhone skulle jag köra på en iPad helt klart.

Åk till en butik och jämför innan du slår till.

Skickades från m.sweclockers.com

Tab-modellerna är budgetserie:) Men overall så flyter de bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Tab-modellerna är budgetserie:) Men overall så flyter de bra.

Mycket möjligt. Kollade inte så noga vilken modell det var, men har för mig att prislappen var runt 4700kr

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Resorb:

Mycket möjligt. Kollade inte så noga vilken modell det var, men har för mig att prislappen var runt 4700kr

Kanske skärpt till Tab-serien?

Nåja, du testade den i butik va? Isf är det inte så konstigt heller^^

Permalänk
Medlem

Ingen som nämnt Nexus 9? Eftersom du redan haft en Nexus vore den en bra uppgradering.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Är dem inte alls. Vilken androidenhet har du lekt med? Xperia mini pro?

Min S3'a, S4'a, Note 3'a och min Note 10 / 10 2014 flyter helt underbart. Likadant med andras lurar (I mina kretsar)

Varför ge synpunkter på telefoner när det är en tråd om surfplattor, har en samsung galaxy tab 2 10.1, och den är det segaste jag någonsin använt redan vid uppackning

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Lutar åt iPad.
Även fast man får mer frihet gällande widgets, systemappar och alternativa affärer med androidplattor så...

Har varit och tittat och kännt på flera plattor både idag och tidigare.
Det som känns mest osäkert är om 16 gb verkligen räcker för appar när man inte längre kan installera appar på sd-kortet.
Speciellt om Samsung tagit upp en hel del av detta redan med sina egna som inte går att avinstallera.
Det känns även som att Samsungen nästan är för ljusstark och skarp, och är tveksam till hur det fungerar exempelvis i sängen eller soffan när det är lite mörkt i rummet. Twilight-appen finns ju, något som saknas på ipad.
Jag var egentligen helt inställd på Nexus 9 men prissättningen samt frågetecken om byggkvalitén har gjort mig ganska besviken, så den känns inte aktuell.

Är sugen på en större skärm efter min N7.

Priset på Air hos Misco är inbjudande men vet inte om man vågar beställa hos dem...

Edit: Det blev en svart iPad Mini 32gb hos SIBA. Hade 250 kr i poäng så priset hamnade på 3040 kr.

Alltid varit sugen på att byta ut min samsung mot en ipad air, kom gärna med feedback hur den upplevs

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Kimpur:

Varför ge synpunkter på telefoner när det är en tråd om surfplattor, har en samsung galaxy tab 2 10.1, och den är det segaste jag någonsin använt redan vid uppackning

Skickades från m.sweclockers.com

ja la in dessa också, Note 3'an är iaf en phablet;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimpur:

Alltid varit sugen på att byta ut min samsung mot en ipad air, kom gärna med feedback hur den upplevs

Jag har inte köpt en air, utan det blev en mini.
Har inte testat så mycket av Samsungen, bara av vad jag känt på i affärerna.

Citat:

LPG: Ingen som nämnt Nexus 9? Eftersom du redan haft en Nexus vore den en bra uppgradering.

Jo, jag nämnde den ovan.
Var väldigt intresserad av den, mitt förstahandsval, ända tills de nämnde priset och de första rapporterna om byggkvalitén kom ut...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimpur:

Androidplattorna är riktigt sega när man installerat ett par program, skulle gått på en iPad Air..

Sedan beror det ju på lite vad du ska göra med plattan

Skickades från m.sweclockers.com

Va?

Jag har en Xperia Tablet Z2 med massor installerat och den är lika rapp nu som innan programmen installerades.

Permalänk
Medlem

Kan varmt rekommendera både Surface 2 RT. Med vikbart och avtagbart tangentbord tycker jag den är klockren. Bra ljusstark skärm i magnesiumchassi. Office ingår, och priserna är bra. Nu är det lätt att samla på sig skit, jag klarar mig bra med 32 gb, men 64 gb hade varit bra. Priserna börjar på 2800, du får 10% student rabatt på MS store.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mobo: Asus Prime X470 PRO Ram: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz PSU: Cooler Master 700 W GPU: XFX Radeon RX 5700 XT 8 GB SSD: Samsung EVO 850 500 GB SATA 2.5" HDD: Massa diskar Chassi: Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoWin:

Va?

Jag har en Xperia Tablet Z2 med massor installerat och den är lika rapp nu som innan programmen installerades.

Ja, ursäkta jag skrev lite klumpigt, menade Samsungplattor Xperia har jag inte ens testat.

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync