Permalänk
Medlem

Söker efter ett speciellt tangentbord.

Tjenare, registerade mig här för att ni har ett rykte att veta mycket om datorer etc. Jag behöver lite hjälp med att hitta ett tangentbord, det ska vara ganska kompakt. Dvs. siffrona etc. på höger sida ska inte vara där, likt ett laptop tangentbord. F knapparna ska även sitta precis över de vanliga sifferknapparna, dvs inget extra mellanrum. Skalll även ha en relativt bra responstid. Belysning skulle varaett plus med. Föredrar även att det är mekaniskt.

Är det någon som vet vart jag kan köpa ett tangentbord likt detta?

Tack.

Permalänk
Medlem

Typ som detta?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Vill du ha med eller utan piltangenter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Nej, inga riktiga F-knappar där. De är ett måste.

''Vill du ha med eller utan piltangenter?''
Utan helst, men det spelar ingen större roll. Det viktiga är inga siffer knappar etc. till höger och f-knappar precis över de vanliga sifferknapparna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fremor:

Tjenare, registerade mig här för att ni har ett rykte att veta mycket om datorer etc. Jag behöver lite hjälp med att hitta ett tangentbord, det ska vara ganska kompakt. Dvs. siffrona etc. på höger sida ska inte vara där, likt ett laptop tangentbord. F knapparna ska även sitta precis över de vanliga sifferknapparna, dvs inget extra mellanrum. Skalll även ha en relativt bra responstid. Belysning skulle varaett plus med. Föredrar även att det är mekaniskt.

Är det någon som vet vart jag kan köpa ett tangentbord likt detta?

Tack.

Detta kanske http://www.inet.se/produkt/6606893/ducky-shine3-tkl-purple-le... ?

Finns med andra LED färger å brytare här: https://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=...

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Lite beroende på hur du prioriterar så är det svårt att hitta ett som passar dig perfekt, vad jag vet så är det ovanligt att ha F tangenterna direkt över nummer tangenterna. Vet att Corsair har det på något tangentbord jag sett. Annars är det dessa jag hittar:

Vortex PKX7500
Noppoo Choc Mini 84
Keycool 84

Utav dessa så känns det som att Keycool 84, den sista passar in bäst, kompakt "ten-key-less", F-tangenter nära nummer tangenter, mekaniskt och det är bakgrundsbelyst. Dock så är det ej svensk layout.

EDIT: Jo men titta, hittade corsairs också, dock inte lika litet mellanrum som de andra mellan F-tangenterna och nummertangenterna.

Corsair Gaming K65 RGB
Corsair Vengeance K65

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk

Razer maurader?

Permalänk

Skulle rekommendera de tangentbord Albert rekommenderade om du inte har en högre budget. Själva layouten heter 70% men tyvärr så är inte kvalitén så jättehög på de han länkade, men klart godkända.

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fremor:

Tjenare, registerade mig här för att ni har ett rykte att veta mycket om datorer etc. Jag behöver lite hjälp med att hitta ett tangentbord, det ska vara ganska kompakt. Dvs. siffrona etc. på höger sida ska inte vara där, likt ett laptop tangentbord. F knapparna ska även sitta precis över de vanliga sifferknapparna, dvs inget extra mellanrum. Skalll även ha en relativt bra responstid. Belysning skulle varaett plus med. Föredrar även att det är mekaniskt.

Är det någon som vet vart jag kan köpa ett tangentbord likt detta?

Tack.

Noppoo Choc Mini-2M 84 ser ut som du beskriver. Har inte sett det hos svensk återförsäljare men finns på amazon och tror ett massdrop är på gång också.

Edit: det är dock i ANSI-layout, jag vet inte om du kan få tag på det i ISO.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fremor:

Tjenare, registerade mig här för att ni har ett rykte att veta mycket om datorer etc. Jag behöver lite hjälp med att hitta ett tangentbord, det ska vara ganska kompakt. Dvs. siffrona etc. på höger sida ska inte vara där, likt ett laptop tangentbord. F knapparna ska även sitta precis över de vanliga sifferknapparna, dvs inget extra mellanrum. Skalll även ha en relativt bra responstid. Belysning skulle varaett plus med. Föredrar även att det är mekaniskt.

Är det någon som vet vart jag kan köpa ett tangentbord likt detta?

Tack.

Jag har varit på jakt efter samma sak ganska länge, men det verkar vara svårt att hitta ett som har alla de krav som du har.
Har själv bestämt mig för detta --> https://www.dustinhome.se/product/5010484650/minitangentbord
Det har tyvärr ingen bakgrundsbelysning, men utöver det så verkar det vara klockrent.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren, bli antagligen ett av de mekaniska, även om de är engelska. Ska inte vara så svårt att anpassa sig till.

Permalänk
Medlem

CM Storm Quickfire rapid-i

Visa signatur

r_wateralpha 0.3