Hjälp med hårddisk!

Permalänk
Medlem

Hjälp med hårddisk!

Hej!

Jag har precis köpt nytt grafikkort, så nu är allt i burken bra, förutom hårddisken. Vet inte vad det är för någon, men den har hängt med ett tag.
Får bluescreens ibland när jag har mycket igång samtidigt, eller vid "avstängning" av spel tex - kan det vara pga hårddisken?

Finns det några saker jag kan göra för att få den att må lite bättre? Är inte speciellt duktig på datorer och vågar inte rota runt i saker jag inte förstår!

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Kan vara något strul med RAM-minnerna. Kika så allt sitter i ordentligt med dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sleg:

Hej!

Jag har precis köpt nytt grafikkort, så nu är allt i burken bra, förutom hårddisken. Vet inte vad det är för någon, men den har hängt med ett tag.
Får bluescreens ibland när jag har mycket igång samtidigt, eller vid "avstängning" av spel tex - kan det vara pga hårddisken?

Finns det några saker jag kan göra för att få den att må lite bättre? Är inte speciellt duktig på datorer och vågar inte rota runt i saker jag inte förstår!

Tack på förhand!

Låter mer som du har köpt ett grafikkort som ditt nätaggregat inte kan försörja rätt. Det blir ofta problem när man startar/stänger tunga program/spel, eller när datorn ska jobba hårt. Spänningen blir för låg/hög eller ostabil och fel uppstår.
Du bör kolla upp detta snarast, för om så är fallet, så riskerar du snabbt få skador på Windows filer/Program då detta kan ge skriv/minnes fel ganska fort.

Testa köra program som 3D mark eller liknande, som pressar datorn.

Kolla loggar i Windows, samt ett program kallat "Bluescreen Viewer"