Dubbla sparfiler i Far Cry 4

Permalänk
Medlem

Dubbla sparfiler i Far Cry 4

Hejsan!

Jag kör Far Cry 4 på PC och vi är två personer som gärna vill köra samma lir på samma dator men inte samtidigt. Vad less jag blev när jag insåg att det inte verkar gå att starta flera kampanjer i olika namn, VARFÖR?
Vi är inte så duktiga på datorer, men vad jag vet brukar det gå att spara savefiler och starta spelet från dessa. Då skulle vi kunna köra spelet från respektive savefil.
Men hur gör man då? Skulle ni kunna förklara det i detalj, varje steg, så skulle jag vara oerhört tacksam!
Jag har varit inne i Far Cry 4: as programfil på C men fattade inte så mycket av vad jag hittade där Olika textdokument typ med kod.

Permalänk

C:\Games\FAR CRY\bin\Profile
Där finns dina sparfiler. Markera - CTRL C - Gör en ny mapp som heter Anse74sparmappen - Gå in - CTRL V.

Då har du gjort backup på din sparfil.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk

Gör ett nytt användarkonto i Windows. Tar 30 sekunder.

Permalänk
Medlem

Ok tack RedSparowes! Hur gör man för att starta spelet från sin sparfil nästa gång man ska köra?

Obligatorisk, tack för din idė! Men ifall man ska starta Far Cry 4 från ett annat användarkonto på datorn kommer den vilja att man skapar ett nytt Uplay konto, det är ju lätt fixat, men sedan vill den ha en spelkod oxå. Och då är man toasted.