Ny mobil, Samsung S5 eller Xperia Z3

Permalänk
Medlem

Ny mobil, Samsung S5 eller Xperia Z3

Hej på er!

Jag har haft min Samsung S3 i drygt 2 år och är nu sugen på en ny telefon.
Då jag är utomhus mycket, jagar och fiskar, så har jag fastnat för dessa modeller då de är vattentåliga, IP67 vs IP68.

Vilken av dessa skulle ni rekomendera och varför?

Det jag är intresserad av är:
- Bra kamera
- Bra batteritid
- Vattentålig

Har klämt på båda modellerna i butik och jag tycker att S5:an känns väldigt plastig och billig.
Z3 har jag läst om exemplar där glaset har spruckit bara av att de haft telefonen i fickan, har även läst blandade tester om kamerans kvalitet.

Mvh Kristoffer

Visa signatur

Corsair Graphite 600T / Corsair TX 850W M / ASUS Z170 Pro Gaming / Intel Core i7 6700K / be quiet! Pure Rock / Corsair 16GB 2133Mhz VENGEANCE / MSI GTX 1080 8GB Gaming X

Permalänk
Avstängd

S5 känns lite plastig och billig men det kan faktiskt innebära bättre kvalitet i bemärkelsen att enheten inte går sönder lika lätt. Jag har tappat ett antal samsungtelefoner på diverse sätt och vanligtvis så delar de bara på sig utan att något går sönder till skillnad från Iphone och liknande som inte kan dela på sig och då får komponenterna ta hela kraften från smällen.

Å andra sidan kanske vattentätheten håller lite bättre på Xperian då den inte har borttagbar batterilucka som förstås är ett ställe som kan börja läcka med tiden.

Permalänk
Medlem

Om jag skulle strunta i IP-kravet så får jag mer att välja på:

1. Samsung Galaxy S5
2. Sony Xperia Z3
3. HTC One M8
4. LG G3

Vilken av dessa och varför? Stirrar mig blind på youtube och på diverse prestandapapper..
Det jag vill ha är en bra skärm, kollar mycket youtube och surfar, och en bra kamera.

Visa signatur

Corsair Graphite 600T / Corsair TX 850W M / ASUS Z170 Pro Gaming / Intel Core i7 6700K / be quiet! Pure Rock / Corsair 16GB 2133Mhz VENGEANCE / MSI GTX 1080 8GB Gaming X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wolifan:

Om jag skulle strunta i IP-kravet så får jag mer att välja på:

1. Samsung Galaxy S5
2. Sony Xperia Z3
3. HTC One M8
4. LG G3

Vilken av dessa och varför? Stirrar mig blind på youtube och på diverse prestandapapper..
Det jag vill ha är en bra skärm, kollar mycket youtube och surfar, och en bra kamera.

Sony Xperia Z3 pga kameran, designen och gränssnittet. Sony har börjat få till ett bra gränssnitt i telefonerna på senare tid. Det väger tungt.

Jag avskyr LGs programvara. Har testat både G2 och G3.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Sony Xperia Z3 pga kameran, designen och gränssnittet. Sony har börjat få till ett bra gränssnitt i telefonerna på senare tid. Det väger tungt.

Jag avskyr LGs programvara. Har testat både G2 och G3.

Är rätt så sugen på Z3. Blev lite skrämd dock av att läsa om exemplar som spruckit i fickor och av att ha blivit tappade från 40cm höjd.

Hittade en sammanfattning av Techradar som kallade HTC one M8 för den bästa smartphonen 2014.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair Graphite 600T / Corsair TX 850W M / ASUS Z170 Pro Gaming / Intel Core i7 6700K / be quiet! Pure Rock / Corsair 16GB 2133Mhz VENGEANCE / MSI GTX 1080 8GB Gaming X

Permalänk
Avstängd

Alla tycker ju olika. OneM8 påminner om Iphone i sina prioriteringar, metallskal och tunnhet typ (och bra högtalare), men det är inte nödvändigtvis vad alla tycker är bäst liksom. Samsung har ju grymma AMOLED-skärmar som får HTC och Sony att se väldigt grådassiga ut. Tidigare har färgerna varit lite väl livliga för en del men på senare tid så är de inte det utan väldigt korrekta.

Teknikjournalister har ju en tendens att föredra Iphone och telefoner som påminner om Iphone. Du måste själv känna efter ifall dina prioriteringar är de samma. Jag hade inte kompromissat med vattentätheten bara för att få en snyggare baksida i alla fall. Om högtalarna är en prioritet så kanske det väger över dock, men jag vet inte varför man skulle prioritera dem. Valfri BT-högtalare för typ 99 från typ Kjell slår ju alla telefoners med hästlängder ändå liksom.