Xiaomi: "Vi kommer bli större än Samsung och Apple på smarta telefoner"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wasted Hobbit:

Inte för att vara dryg men tycker att det är lite dumt att utgå från iphones standard modeller då det som gör dem dyra (för mig i alla fall) är att det inte går att utöka minnet i efterhand och det kostar multum att ha någorlunda vettig mängd minne som 32 eller 64GB, då skenar priset iväg rätt rejält framför ett topp klass sd kort på 32-128GB. 32GB samsung pro sd kort kosta mig 230kr till min Xperia S2 och ett 64 hade kostat runt 400 om jag minns rätt.

Varför vill man ens ha ett SD kort? De är slöa att både skriva till och läsa ifrån och var JÄTTE bara att ha i mobiler för 10 år sedan, sen utvecklades mobilerna och fick mer minne och sprang om, SD kort hör till stenåldern och är endast slöa.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jokkestar:

Men snälla, passare bättre om ja skriver såhär el?

Jag har ställt flertalet frågor till dig, men du har inte besvarat dessa, utan istället kritiserat mitt språkbruk och bara slängt dig med påståenden om att jag sitter i fåtöljen och inte kan något.

Jag ber dig vänligt; dela med dig utav din kunskap, för i de fall jag är felinformerad eller okunnig ser jag gärna att någon upplyser mig.

Så du måste skriva i pseudointellektuell dryg-stil eller slang? Kan du inte skriva som oss andra?

Flertalet? Du har kommit med diverse luddiga och svepande påståenden som du vägrat specificera, lite personangrepp och inte så mycket annat.

Skrivet av Rajat:

Då gör vi som du säger och ställer iPhone 6 Plus emot Note där iPhone 6 Plus kostar 10kr mer med abonnemang, men det intresanta här blir du priset UTAN abonnemang

iPhone 6 Plus 7395kr

Samsung Galaxy Note 4 7500kr

Förutom att alla andra utom Telenor säljer Note 4 för knappa 7000 kr men alla säljer iPhone 6 Plus för samma pris (eftersom Apple har marknaden i ett järngrepp som sagt) så kanske du hade haft en poäng. Sen är det ju tur att Apple har skippat 32 GB-modellerna så att nu är Note 4 32GB ändå billigare än Iphone 6 Plus 16GB så egentligen borde du lägga till en extra tusenlapp på iPhone-priset för att kompensera (för hade det funnits en iPhone 6 Plus 32GB så hade vi fått jämföra med den och den hade kostat uppåt 8000 kr).

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Skrivet av Rajat:

Varför vill man ens ha ett SD kort? De är slöa att både skriva till och läsa ifrån och var JÄTTE bara att ha i mobiler för 10 år sedan, sen utvecklades mobilerna och fick mer minne och sprang om, SD kort hör till stenåldern och är endast slöa.

Jo kan hålla med om det men varför ska jag ha svindyra minnen för bilder/musik/film där det spelar i princip noll roll?
"Nej men jag måste ladda mina bidler 0,2 sekunder snabbare och det är värt 2k extra!" Nja känns inte riktigt värt det enligt mig i alla fall.

Sen 16GB fyller jag på runt 5min så att utgå ifrån det om man ska filma/phota/musik i hög upplösning som 4k så kommer 16GB kännas jävligt tight där med alla appar man ska köra.

Går inte ens att köra program ifrån sd korten längre och det är just det som flaskar på dem, eventuellt högupplösta filmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S0Me0n3:

Äger själv en Xiaomi Mi3 och har haft den nu i ett flertal månader och måste säga att jag är överraskande nöjd. 1600:- Sek var nypriset. Tänker byta ut den mot en Mi4 snart då jag inte gillar designen på Mi3 men som telefon är den kanon. MIUI är en sjysst mod som jag inte har något speciellt ont att säga om förutom vissa specifika apps som endast finns på kinesiska men inget som jag upplever som ett större problem vid dagligt användande.

Vart köpte du telefonen till det priset?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wasted Hobbit:

Jo kan hålla med om det men varför ska jag ha svindyra minnen för bilder/musik/film där det spelar i princip noll roll?
"Nej men jag måste ladda mina bidler 0,2 sekunder snabbare och det är värt 2k extra!" Nja känns inte riktigt värt det enligt mig i alla fall.

Sen 16GB fyller jag på runt 5min så att utgå ifrån det om man ska filma/phota/musik i hög upplösning som 4k så kommer 16GB kännas jävligt tight där med alla appar man ska köra.

Går inte ens att köra program ifrån sd korten längre och det är just det som flaskar på dem, eventuellt högupplösta filmer.

Om du har missat det så finns det en uppsjö av spel till mobiler och dessa tar plats, skulle inte vilja köra dem från SD.

Skrivet av mfm:

Så du måste skriva i pseudointellektuell dryg-stil eller slang? Kan du inte skriva som oss andra?

Flertalet? Du har kommit med diverse luddiga och svepande påståenden som du vägrat specificera, lite personangrepp och inte så mycket annat.

Förutom att alla andra utom Telenor säljer Note 4 för knappa 7000 kr men alla säljer iPhone 6 Plus för samma pris (eftersom Apple har marknaden i ett järngrepp som sagt) så kanske du hade haft en poäng. Sen är det ju tur att Apple har skippat 32 GB-modellerna så att nu är Note 4 32GB ändå billigare än Iphone 6 Plus 16GB så egentligen borde du lägga till en extra tusenlapp på iPhone-priset för att kompensera (för hade det funnits en iPhone 6 Plus 32GB så hade vi fått jämföra med den och den hade kostat uppåt 8000 kr).

Jag hänvisar dig nu hit istället så kan du fundera på varför de sänker sina priser sen.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Skrivet av Rajat:

Om du har missat det så finns det en uppsjö av spel till mobiler och dessa tar plats, skulle inte vilja köra dem från SD.

Om du läste ordentligt så ser du att det finns ett svar där redan samt en fråga du inte svara på. Varför ens ta upp 16GB som standard att jämföra med när du själv säger att det är för lite och att det inte går att köra majoriteten av alla appar (och med det inkluderar jag spel) på SD kortet så varför ens ta upp det? Det är som att klaga på att din miniräknare är för slö för att lira Battlefield 4, det kommer inte att hända vilket fall som så det är onödigt att ens påpeka.

Man lagrar allt som inte är program på SD korten, jag tex har ett växande musikbibliotek som är runt 12-16GB och det funkar prima på SD kort och en bra mycket bättre och billigare lösning då det finns ingen anledning att lagra mina serier, serietidningar, filmer, musik och böcker på ett riktigt snabbt minne och jag kan garantera dig att det finns inget spel som är större än mitt nuvarande media bibliotek

Sen finns det bara två spel som intresserar mig på telefon och det är GTA serien och Hearthstone samt att de ena inte ens är släppt än. Även om jag spelade en massa på min telefon skulle jag ändå inte vilja sitta på 16GB då jag hade mer utrymme på min HTC Magic från 2009.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wasted Hobbit:

Om du läste ordentligt så ser du att det finns ett svar där redan samt en fråga du inte svara på. Varför ens ta upp 16GB som standard att jämföra med när du själv säger att det är för lite och att det inte går att köra majoriteten av alla appar (och med det inkluderar jag spel) på SD kortet så varför ens ta upp det? Det är som att klaga på att din miniräknare är för slö för att lira Battlefield 4, det kommer inte att hända vilket fall som så det är onödigt att ens påpeka.

Man lagrar allt som inte är program på SD korten, jag tex har ett växande musikbibliotek som är runt 12-16GB och det funkar prima på SD kort och en bra mycket bättre och billigare lösning då det finns ingen anledning att lagra mina serier, serietidningar, filmer, musik och böcker på ett riktigt snabbt minne och jag kan garantera dig att det finns inget spel som är större än mitt nuvarande media bibliotek

Sen finns det bara två spel som intresserar mig på telefon och det är GTA serien och Hearthstone samt att de ena inte ens är släppt än. Även om jag spelade en massa på min telefon skulle jag ändå inte vilja sitta på 16GB då jag hade mer utrymme på min HTC Magic från 2009.

Som intresserar dig ja, men det finns fler människor och fler spel

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Skrivet av Rajat:

Som intresserar dig ja, men det finns fler människor och fler spel

Läs texten, det påpekar jag flera gånger.

Edit: Gör det även i texten innan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rajat:

Varför vill man ens ha ett SD kort? De är slöa att både skriva till och läsa ifrån och var JÄTTE bara att ha i mobiler för 10 år sedan, sen utvecklades mobilerna och fick mer minne och sprang om, SD kort hör till stenåldern och är endast slöa.

Jösses här är vi ute och snurrar?? Men för all del försök gärna montera en 1tb ssd på 2,5 tum i din iphone när lagringen är slut:-))Men oj,minnet var ju inbyggt då går det inte?Du har kanske inte noterat att minneskorten också blivit större och långt mycket snabbare dom senaste åren?

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonas1972:

Jösses här är vi ute och snurrar?? Men för all del försök gärna montera en 1tb ssd på 2,5 tum i din iphone när lagringen är slut:-))Men oj,minnet var ju inbyggt då går det inte?Du har kanske inte noterat att minneskorten också blivit större och långt mycket snabbare dom senaste åren?

Ja, de har blivit större och snabbare, men fortfarande inte tillräckligt snabba.
Min lagring tar inte slut, jag vet hur man rensar ibland, man behöver inte spara all skit och det ryms mycket av den varan på 64GB.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rajat:

Ja, de har blivit större och snabbare, men fortfarande inte tillräckligt snabba.
Min lagring tar inte slut, jag vet hur man rensar ibland, man behöver inte spara all skit och det ryms mycket av den varan på 64GB.

Var behöver du hastigheten du eftersöker då? Jag kör själv en galaxy s4 och allt som jag har både på luren och mitt kort på 32 gb flyter alltid som smöret.Poängen är väl mer att det kan vara skönt att ha en expansionsplats den dagen du sitter där med fullt på mobilen och inte vill slänga ut något? Vore det inte trevligt att ens ha den möjligheten? Jag tycker iafall det:-)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonas1972:

Var behöver du hastigheten du eftersöker då? Jag kör själv en galaxy s4 och allt som jag har både på luren och mitt kort på 32 gb flyter alltid som smöret.Poängen är väl mer att det kan vara skönt att ha en expansionsplats den dagen du sitter där med fullt på mobilen och inte vill slänga ut något? Vore det inte trevligt att ens ha den möjligheten? Jag tycker iafall det:-)

Jag kommer aldrig till punkten då jag aldrig vill slänga något då jag går igenom och tömmer mobilen ett par gånger i veckan och det finns ALLTID något att slänga

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Andersson:

Är det nån som köper HTC nu för tiden?

Och kanske det Xiaomi om ni levererar bättre och billigare smartphones än Apple.

Några få har jag sett. När de börjar klämma in ordentliga batterier i sina telefoner kommer jag nog också att bli en kund. De är ju så satans snygga!

Visa signatur

Byter komponenter för ofta

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Rajat:

Det är inte ens produktionskostnad, utan bara materialkostnad sen tillkommer kostnad produktionen.

Minns inte riktigt hur diagrammet såg ut men det du säger är nog sant. Poängen är inte hårklyveri utan huruvida man bör jämföra slutpris med produktionspris.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt