Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Feb 2011

VelociRaptor som SSD hållare

Jag hade en VelociRaptor(2008) på 150GB liggandes som samla en massa damm bara och den var lite för slö för att få mig att vilja använda den igen. Så jag tänkte, varför bara inte sätta dit min SSD istället? Den låg ändå löst i chassit så.

Grinar däremot lite inombords att behöva säga farväl till den lilla VelociRaptor disken, men hållaren kom till bra användning i alla fall

VelociRaptor som SSD hållare

Processor: i7-5820K @ 4.5 GHz @ 1.195V /\ Moderkort: MSI X99A MPower
Grafikkort: Palit GTX 1080 JS @ +210/+535 \/ Ram: 32GB @ 2666 16-16-17-34

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2008

Jo varför inte. Det ända jag kan tänka som kan vara fel är (om) Interfacet är Sata 2 och om du då stoppar in en SSD som oftast är Sata 3 så stryper du ju SSDn.

Tryck på Citera om du vill ha svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Feb 2011

Jag noterade att min gamla raptor var en 2.5" i det stora hela, men jag hade aldrig en tanke på att man kunde ha den som adapter.

Kul idé!

i7-920 @ 4.0Ghz - 12GB Corsair XMS3 - EVGA GTX 980 SC - Corsair TX850 - Asus pb298q
Main rigg - LAN-dator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vintern
Registrerad
Aug 2004
Skrivet av gudbrandsen:

Jo varför inte. Det ända jag kan tänka som kan vara fel är (om) Interfacet är Sata 2 och om du då stoppar in en SSD som oftast är Sata 3 så stryper du ju SSDn.

Stämmer verkligen det? Jag trodde Sata 2 var kontakt- och kabelmässigt identiskt med Sata 3.

Silvertejp, silvertejp!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2008
Skrivet av Ekner:

Stämmer verkligen det? Jag trodde Sata 2 var kontakt- och kabelmässigt identiskt med Sata 3.

har faktiskt ingen aning. XD Jag vet att kablarna är identiska, men tänkte att detta är kretskort. men det kanske inte har någon betydelse.

Tryck på Citera om du vill ha svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trelleborg
Registrerad
Dec 2011

Överföringshastigheten ska enligt tester vara identisk, så det ska ej flaskhalsa.

"Lite väl många muttrar över att en androidtelefon för 1500 laggar och köper sen en iPhone för 6000 och tycker den är bra och android är skit." -mr_sQuinty

SweC Fraktfritt @ Inet