Värt att börja med Wow igen?

Permalänk
Avstängd

Värt att börja med Wow igen?

Jag började spela ända sen start av Wow. Körde Vanilla, BC, Lich King och sen slutade jag ett par månader innan nästa expansion. Jag störde mig som fan på hela lich king expansionet i princip. Kassa raids, kassa bgs. Såg man någon med full epic i Vanilla så blev man helt chockad ju och förstod att han var grym. I början av BC var det väl likadant men ändå inte eftersom att Heroicsen började droppa epics på sista bossen. Ja och i Lich King så hade man ju epics innan max-lvl (wtf). Utvecklarna verkade ha blivit slöa eller feta av alla pengar som kom in. De införde gamla raider, tokens och skit så casuals skulle bli glada.

Vilket fall som helst så undrar jag om det är värt att komma tillbaka. Jag tror jag har en lvl 80 Druid så jag levlar snabbt upp den till max-lvl. Men hur är spelet nu, är det fortfarande ett spel för casuals eller handlar de bara om achievements och massa dailys? Vad kan jag förvänta mig?

Permalänk
Avstängd

Vänta nu, säger du att Wotlk var skit? Det var den överlägset bästa expansionen. Och mängden användare bevisar väl det. Wotlk var överlägset. Wod kommer nog placera sig därefter som det ser ut nu.

Fantastisk expansion so far.

Challenge modes dungeons (gold) och PVP. Testa det ska du få se om det är för casuals.

Permalänk
Medlem

Ja WoW är fortfarande ett spel för casuals som det alltid varit.
Finns nästan inga dailys, allt som gäller nu är att maxa sina followers och skicka dem på uppdrag hela tiden (jävligt bra rewards).

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Ja WoW är fortfarande ett spel för casuals som det alltid varit.
Finns nästan inga dailys, allt som gäller nu är att maxa sina followers och skicka dem på uppdrag hela tiden (jävligt bra rewards).

Jävling bra rewards? får du epics från dina då eller? för 615 är fan inte bra...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bloodsbane:

Jävling bra rewards? får du epics från dina då eller? för 615 är fan inte bra...

Såg en mage med nästan full 665 gear nyss. Vilket ger typ dubbla stats PER item mot 630 Hc items. Sen finns 615 som du säger, som är katatstrofalt..

Äsch, gör som mig och spela windwalker monk 1h, har väl minst 50% mer dmg än alla andra

Permalänk
Skrivet av oouhdawg:

Såg en mage med nästan full 665 gear nyss. Vilket ger typ dubbla stats PER item mot 630 Hc items. Sen finns 615 som du säger, som är katatstrofalt..

Äsch, gör som mig och spela windwalker monk 1h, har väl minst 50% mer dmg än alla andra

tror inte han har fått det från garrison. han har nog köpt BOE

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bloodsbane:

tror inte han har fått det från garrison. han har nog köpt BOE

precis, var mer en jämförelse mot hur dåligt 615 är, hehe..

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Såg en mage med nästan full 665 gear nyss. Vilket ger typ dubbla stats PER item mot 630 Hc items. Sen finns 615 som du säger, som är katatstrofalt..

Äsch, gör som mig och spela windwalker monk 1h, har väl minst 50% mer dmg än alla andra

I didn't see you down there /Glad

Skrivet av Bloodsbane:

tror inte han har fått det från garrison. han har nog köpt BOE

Jo, men får riktigt bra gear från garrison senare. Men självklart är de BoE också (Går att få t ex Mythic Warforge från Garrison)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodsbane:

Jävling bra rewards? får du epics från dina då eller? för 615 är fan inte bra...

Klart man får epics från followers.
Btw t.ex 615 trinket MEoT är bland det bättre för hunters. Så all 615 är inte skit. http://i.imgur.com/vw9w4VE.png

När du kommer upp i ilvl 630 på followers kan du få 645 epics, senare kan du få lådor med Highmaul loot.
645 trinketen jag länka är bra ända in i mythic, ev bland de bästa genom hela t17.

Salvage yard lvl3 kan ge dig 665 epics, redan hänt får många.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oouhdawg:

Vänta nu, säger du att Wotlk var skit? Det var den överlägset bästa expansionen. Och mängden användare bevisar väl det. Wotlk var överlägset. Wod kommer nog placera sig därefter som det ser ut nu.

Fantastisk expansion so far.

Challenge modes dungeons (gold) och PVP. Testa det ska du få se om det är för casuals.

De vettifan. Naxx var ju rolig och Ulduar, men tokens och de andra dungenonsen förstörde spelet tillsammans med daily quest. Man logga bara in, körde dailys, sen raid på kvällen. Allting låg bara på rutin, de var inte kul längre, fanns inget att göra. Ibland logga man bara in o hoppa runt på org bank tak, whispa lite och sen logga ut.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alibaba123:

De vettifan. Naxx var ju rolig och Ulduar, men tokens och de andra dungenonsen förstörde spelet tillsammans med daily quest. Man logga bara in, körde dailys, sen raid på kvällen. Allting låg bara på rutin, de var inte kul längre, fanns inget att göra. Ibland logga man bara in o hoppa runt på org bank tak, whispa lite och sen logga ut.

Icecrown, bästa raiden någonsin ju!
Och PVP'n var underbar.

Slutet var nogn bättre än början. Är inte mycket för naxx men ulduar/icecrown var härligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Vänta nu, säger du att Wotlk var skit? Det var den överlägset bästa expansionen. Och mängden användare bevisar väl det. Wotlk var överlägset. Wod kommer nog placera sig därefter som det ser ut nu.

Fantastisk expansion so far.

Challenge modes dungeons (gold) och PVP. Testa det ska du få se om det är för casuals.

Skulle tro att de flesta har bäst minnen från de expansioner där de varit mest aktiva och haft mest gemenskap, för mig ligger WotLK verkligen i botten på alla punkter.
Spelade aldrig Ulduar och ICC när de var current content för jag orkade inte vara kvar så länge då man var klar med allt inledande content mindre än 1 vecka efter release.

För tidigt att ranka WOD imo eftersom det fortfarande är såpass nytt men känns som att det kommer lägga sig strax bakom TBC för min del.
Mycket bra expansion än så länge hur som helst!

Edit: lite å läsa för TS http://www.wowhead.com/news=244123/warlords-of-draenor-launch...

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Alibaba123:

Jag började spela ända sen start av Wow. Körde Vanilla, BC, Lich King och sen slutade jag ett par månader innan nästa expansion. Jag störde mig som fan på hela lich king expansionet i princip. Kassa raids, kassa bgs. Såg man någon med full epic i Vanilla så blev man helt chockad ju och förstod att han var grym. I början av BC var det väl likadant men ändå inte eftersom att Heroicsen började droppa epics på sista bossen. Ja och i Lich King så hade man ju epics innan max-lvl (wtf). Utvecklarna verkade ha blivit slöa eller feta av alla pengar som kom in. De införde gamla raider, tokens och skit så casuals skulle bli glada.

Vilket fall som helst så undrar jag om det är värt att komma tillbaka. Jag tror jag har en lvl 80 Druid så jag levlar snabbt upp den till max-lvl. Men hur är spelet nu, är det fortfarande ett spel för casuals eller handlar de bara om achievements och massa dailys? Vad kan jag förvänta mig?

Jag tycker det är värt och ångrar inte en enda krona Spelat alla expansioner , la av med Cata , kom till mop la av, WoD stannar kvar nu. Hitta en guild du gillar med folk så kommer du ha roligt igen! Eller börja arena och satsa på 2.2k+

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Helt klart värt, har spelat sen Vanilla och var inte säker på om jag skulle spela Draenor, men jag gillar konceptet med Garrison och follower missions.

Permalänk
Medlem

Jag funderar också på att börja igen. Spelade från tidigt i vanilla till slutet av tbc. Gjorde paus för universitetsstudier och missade således WotLK, kom tillbaka i mitten av Cata, tröttnade och kom tillbaka igen när MoP släpptes. Körde MoP fram till en bit in i SoO patchen.
Frågan just nu är om jag har tid att sätta mig in i WoD, spelar så många andra spel 😯

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

Jag började spela ända sen start av Wow. Körde Vanilla, BC, Lich King och sen slutade jag ett par månader innan nästa expansion. Jag störde mig som fan på hela lich king expansionet i princip. Kassa raids, kassa bgs. Såg man någon med full epic i Vanilla så blev man helt chockad ju och förstod att han var grym. I början av BC var det väl likadant men ändå inte eftersom att Heroicsen började droppa epics på sista bossen. Ja och i Lich King så hade man ju epics innan max-lvl (wtf). Utvecklarna verkade ha blivit slöa eller feta av alla pengar som kom in. De införde gamla raider, tokens och skit så casuals skulle bli glada.

Vilket fall som helst så undrar jag om det är värt att komma tillbaka. Jag tror jag har en lvl 80 Druid så jag levlar snabbt upp den till max-lvl. Men hur är spelet nu, är det fortfarande ett spel för casuals eller handlar de bara om achievements och massa dailys? Vad kan jag förvänta mig?

Alltså detta är en alltid så pågående debatt. Att du blev förvånad av att du såg folk med epics i Vanilla handlar inte bara om att det var svårare att få. Hela spelet fungerade på ett annat sätt då. Man sökte inte om information på nätet på samma sätt, det var färre spelare som la ut videomaterial och så vidare. Det var bara 1% som gjorde Naxxramas.

Kassa raids i Wotlk? Ulduar är en av de högst rankade raiderna någonsin av communityn. Lich King var en bra "bad guy" med ICC som mäktig sluteraid, detta var inte en lätt raid om du körde på heroic.

Spelet fungerar inte riktigt på samma sätt som det gjorde innan. Det finns fler epics att få, att stå i full heroic gear är fortfarande mäktigt. Att du inte blir lika förvånad av det är inte för att alla står med full heroic gear, det är för att man redan vet hur den ser ut, vart du får den och så.

I alla fall, WoD är i nivå med TBC. Riktigt bra! Att levla var roligare än på länge, Garrison får en att vilja logga in igen. Det är mycket som är kul. Det är svårt att säga hur bra det kommer vara i längden, en det är bara ett par dagar kvar tills raidsen kommer ut. Om du vill börja igen, då är det nu du ska göra det. Mitt tips för att generellt tycka att wow är kul är att verkligen försöka hitta en guild som man tycker är rolig att spela i. Det är inte kul att spela wow ensam.

Det blev en lite längre post men ja... hihi.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Klart man får epics från followers.
Btw t.ex 615 trinket MEoT är bland det bättre för hunters. Så all 615 är inte skit. http://i.imgur.com/vw9w4VE.png

När du kommer upp i ilvl 630 på followers kan du få 645 epics, senare kan du få lådor med Highmaul loot.
645 trinketen jag länka är bra ända in i mythic, ev bland de bästa genom hela t17.

Salvage yard lvl3 kan ge dig 665 epics, redan hänt får många.

Tummen upp för ett nyttigt inlägg.

Känns som många inte har läst på riktigt ordentligt när det gäller Garrisons och hur viktig roll den har.

Permalänk
Medlem

Tack för infon om garrison. Gött att veta att man kan få bra gear där senare. Jag har ju questat upp min gubbe mest för att jag gillar quester men också för att det var för mycket köer till instanserna i början. Jag är casualspelare och kommer alltid att vara. Jag var pvp:are från TBC till MOP men började där att raida lite tack vare LFR och tyckte faktiskt att det var kul. Så det ska bli skoj att köra WOD LFR nu när det drar igång.

Jag är inte så noga med gear även om det blir så mycket lättare att lira med bra gear. Jag är hur nöjd som helst om jag har 640 i itemlvl efter jul och nyårshelgerna :). Jag gillar att fixa med garrison och köra lite quest mm. Det enda som jag inte fattar trots att jag kört en del är pvp:n i Ashran. Nu har det dessutom blivit kö dit och när man kommer in är det mest fight utanför hordes ställe och man dör och sedan rider man tillbaks och dör igen utan att ha fått en enda honor point :D. Jag vet att man kan grinda mobs där istället för mer honor men det är ju skittråkigt...