Asus PB279Q med 4K AHVA till svenska återförsäljare

Permalänk
Avstängd

4k är inte tänkbart förrans grafikkorten har blivit enormt mycket snabbare, och det kan ta flera år (ser inte SLI/crossfire som vettiga val heller).

Skrivet av Immersion:

Är det bara jag som känner att en high end monitor 2014 ska vara välvd ?
Jag själv känner att min nästa skärm jag köper ska vara välvd..dessvärre finns det inte mkt utbud på marknaden just nu

"We hope that you, the consumer, do not get dazzled by the fancy marketing campaigns and hot air sales pitches, but can see this effort for what it is: Just another attempt to promote the next “3D”. Give us back the flat screens and leave the curved ones at the CES show floors."
http://www.flatpanelshd.com/focus.php?subaction=showfull&id=1...

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Immersion:

Är det bara jag som känner att en high end monitor 2014 ska vara välvd ?

Det är bara du, hoppas jag. Fanns det bara välvda skärmar så skulle jag betala extra för att få en platt.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

Rätt mycket pengar för en skärm, fast det klart, det går ju en del år mellan skärmbytena.
Väntar med spänning på Swe's recension (take a hint)

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Rajat:

SWIFT är ju kass, en överprisad TN skärm är allt vad det är, hade det varit en VA så kanske den hade varit prisvärd.
Att jämföra den med EIZO (valfri modell) är inte heller helt lyckat, EIZO's skärmar är grymt bra när det kommer till färger (något som inte heller är så lyckat på TN skärmar då de inte återger färger så bra).

Ja Swift är ju skit kass tydligen enligt dig.

Bästa skärmen jag någonsin ägt.
Och jag jämför med dom Eizo jag har och testa med.

Tycker den är helt underbar har 3st.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Ja Swift är ju skit kass tydligen enligt dig.

http://i.imgur.com/fGcutay.png

Bästa skärmen jag någonsin ägt.
Och jag jämför med dom Eizo jag har och testa med.

Tycker den är helt underbar har 3st.

Läs första stycket, där står det t.o.m att det är en TN med de vanliga nackdelarna, så de är inte direkt nöjda med panelvalet i recensionen heller.
TN har kassa färger, det gör ingen skillnad på SWIFT.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av KiXeR:

Ja då undrar jag verkligen vad det är för fel på er ;). För att inte spinna vidare på detta trams så är det kanon att man är nöjd med sitt köp/beslut man har tagit och det är även kanon att alla har valmöjlighet och även rätten att tycka olika. Cheers mate.

Personligen anser jag att skärmar som körs i 60Hz är defekta även för surfbruk, alla är vi olika

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sisyfos:

Personligen anser jag att skärmar som körs i 60Hz är defekta även för surfbruk, alla är vi olika

Fast nu är inte 60Hz på 4K detsamma som de 120-144Hz som annars är

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Läs första stycket, där står det t.o.m att det är en TN med de vanliga nackdelarna, så de är inte direkt nöjda med panelvalet i recensionen heller.
TN har kassa färger, det gör ingen skillnad på SWIFT.

Läs igen, den enda nackdel som nämns är vinkelkänslighet, inte färg. Jag kan rekommendera att läsa hela recensionen, man lär sig lätt något. Jag trodde inte heller att den skulle vara lika bra som Eizos VA gaming men Swift fick faktiskt bättre betyg och omdöme.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Videoapan:

Läs igen, den enda nackdel som nämns är vinkelkänslighet, inte färg. Jag kan rekommendera att läsa hela recensionen, man lär sig lätt något. Jag trodde inte heller att den skulle vara lika bra som Eizos VA gaming men Swift fick faktiskt bättre betyg och omdöme.

Skickades från m.sweclockers.com

Btw tydligen suger Swift i färger bara så du vet (ironi delux)

Gillar när folk kastar sten i glas hus.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Rajat:

Fast nu är inte 60Hz på 4K detsamma som de 120-144Hz som annars är

???
Vad jag menade var att medan KiXeR anser att TN-paneler ej går att använda så tycker jag detsamma om 60Hz-skärmar

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Btw tydligen suger Swift i färger bara så du vet (ironi delux)

Gillar när folk kastar sten i glas hus.

Jag är ledsen men du har missuppfattat innebörden av uttrycket "sten i glashus".

Swiften är en gamingskärm, närmare bestämt den främsta. Men förändrar dock inte faktum att den är en bit efter på många andra användningsområden som de flesta IPS-skärmar är överlägsna på. Jag nyttjar själv en setup med 2 skärmar, en IPS och en 144hz.

Visa signatur

Mini ITX burken: CPU: Ryzen 5800x Moderkort: Gigabyte B550I AORUS PRO AX Kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 280 Ram: G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB Grafikkort: ASUS 2080 PSU: Corsair SF750 750W 80+ Platinum Lagring: Intel SSDx3 2tb Chassi: Cooler master NP200 Tillbehör: Sennheiser HD595 Logitech G915 TKL Logitech G903, AOC 35GSYNC

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av J.Doe:

Jag är ledsen men du har missuppfattat innebörden av uttrycket "sten i glashus".

Swiften är en gamingskärm, närmare bestämt den främsta. Men förändrar dock inte faktum att den är en bit efter på många andra användningsområden som de flesta IPS-skärmar är överlägsna på. Jag nyttjar själv en setup med 2 skärmar, en IPS och en 144hz.

Och jag har tillgång till 35k IPS skärmar och 3x Swift så jag vet också.

Sten i glashus verkligen.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Och jag har tillgång till 35k IPS skärmar och 3x Swift så jag vet också.

Sten i glashus verkligen.

Att du har tillgång till dyra saker och tre egna Swift har nog inte undgått någon med tanke på att det påpekas väldigt ofta i inlägg.
Eftersom du envisas med att misstolka "sten i glashus" och inte lyssnar så låter jag den saken bero.

Visa signatur

Mini ITX burken: CPU: Ryzen 5800x Moderkort: Gigabyte B550I AORUS PRO AX Kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 280 Ram: G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB Grafikkort: ASUS 2080 PSU: Corsair SF750 750W 80+ Platinum Lagring: Intel SSDx3 2tb Chassi: Cooler master NP200 Tillbehör: Sennheiser HD595 Logitech G915 TKL Logitech G903, AOC 35GSYNC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Videoapan:

Läs igen, den enda nackdel som nämns är vinkelkänslighet, inte färg. Jag kan rekommendera att läsa hela recensionen, man lär sig lätt något. Jag trodde inte heller att den skulle vara lika bra som Eizos VA gaming men Swift fick faktiskt bättre betyg och omdöme.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av tvelander:

Btw tydligen suger Swift i färger bara så du vet (ironi delux)

Gillar när folk kastar sten i glas hus.

TN ÄR inte bra på färger om ni jämför med VA eller IPS, så det kvittar vad ni säger men ni kan fortsätta intala er att SWIFT är guds gåva till mänskligheten.

Skrivet av J.Doe:

Jag är ledsen men du har missuppfattat innebörden av uttrycket "sten i glashus".

Swiften är en gamingskärm, närmare bestämt den främsta. Men förändrar dock inte faktum att den är en bit efter på många andra användningsområden som de flesta IPS-skärmar är överlägsna på. Jag nyttjar själv en setup med 2 skärmar, en IPS och en 144hz.

Det är nog upp till var och en, jag förstår inte vad som gör den till den främsta, jag personligen föredrar EIZO Foris FG2421 då det är en gamingskärm med bättre färgåtergivning, ett plus är betraktningsvinkeln, VA panel och priset, men det är min bedömning.

Skrivet av J.Doe:

Att du har tillgång till dyra saker och tre egna Swift har nog inte undgått någon med tanke på att det påpekas väldigt ofta i inlägg.
Eftersom du envisas med att misstolka "sten i glashus" och inte lyssnar så låter jag den saken bero.

Jag undrar verkligen ifall han har allt det där eller ifall det bara är ett önsketänkande, jag växte upp med en urfattig kille som lät precis som han (fast om andra saker) och allt han ägde var kläderna på kroppen.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Rajat:

TN ÄR inte bra på färger om ni jämför med VA eller IPS, så det kvittar vad ni säger men ni kan fortsätta intala er att SWIFT är guds gåva till mänskligheten.

Det är nog upp till var och en, jag förstår inte vad som gör den till den främsta, jag personligen föredrar EIZO Foris FG2421 då det är en gamingskärm med bättre färgåtergivning, ett plus är betraktningsvinkeln, VA panel och priset, men det är min bedömning.

Jag undrar verkligen ifall han har allt det där eller ifall det bara är ett önsketänkande, jag växte upp med en urfattig kille som lät precis som han (fast om andra saker) och allt han ägde var kläderna på kroppen.

Du kan ju se bilderna.
Tror du mig inte ja då har jag några tusen pers till bevis.

För den har G-SYNC, 144Hz och 2560x1440 och spöar sönder den Eizo jag spelat på den och jag får ont i hövet av 60Hz och olja att dra musen över.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Du kan ju se bilderna.
Tror du mig inte ja då har jag några tusen pers till bevis.

För den har G-SYNC, 144Hz och 2560x1440 och spöar sönder den Eizo jag spelat på den och jag får ont i hövet av 60Hz och olja att dra musen över.

Va?

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rajat:

TN ÄR inte bra på färger om ni jämför med VA eller IPS, så det kvittar vad ni säger men ni kan fortsätta intala er att SWIFT är guds gåva till mänskligheten.

Det är nog upp till var och en, jag förstår inte vad som gör den till den främsta, jag personligen föredrar EIZO Foris FG2421 då det är en gamingskärm med bättre färgåtergivning, ett plus är betraktningsvinkeln, VA panel och priset, men det är min bedömning.

Jag undrar verkligen ifall han har allt det där eller ifall det bara är ett önsketänkande, jag växte upp med en urfattig kille som lät precis som han (fast om andra saker) och allt han ägde var kläderna på kroppen.

Faktum kvarstår,jag skulle inte kalla någon skärm med lägre hz än 120 för "gamingskärm".Oavsett skärmpanel och upplösning så kallar jag inget under 120hz för gaming,då kör man bara lite casual mellan varven och glor på sina bildspel:-)

Hastighet före kvalitet,alltid för min del iafall:-)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonas1972:

Faktum kvarstår,jag skulle inte kalla någon skärm med lägre hz än 120 för "gamingskärm".Oavsett skärmpanel och upplösning så kallar jag inget under 120hz för gaming,då kör man bara lite casual mellan varven och glor på sina bildspel:-)

Hastighet före kvalitet,alltid för min del iafall:-)

Vad har det med mitt inlägg att göra? EIZO Foris FG2421 är en 120Hz gamingskärm med VA panel med Turbo240 som ger en upplevelse motsvarande 240 Hz.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rajat:

Vad har det med mitt inlägg att göra? EIZO Foris FG2421 är en 120Hz gamingskärm med VA panel med Turbo240 som ger en upplevelse motsvarande 240 Hz.

Nej 240hz slår inte g-sync:) Tyvärr skulle jag väl säga. Annars skulle jag köpt den istället för swiften, och ja jag har testat båda i butiken,valet var ganska klart:)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Entusiast
Skrivet av jonas1972:

Nej 240hz slår inte g-sync:) Tyvärr skulle jag väl säga. Annars skulle jag köpt den istället för swiften, och ja jag har testat båda i butiken,valet var ganska klart:)

Vilken butik? Skulle vara trevligt att testa G-Sync någonstans men det enda datorrelaterade i min närhet är: Alina, Elgiganten och MediaMarkt och så vitt jag vet så har de inte G-Sync-skärmar.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonas1972:

Nej 240hz slår inte g-sync:) Tyvärr skulle jag väl säga. Annars skulle jag köpt den istället för swiften, och ja jag har testat båda i butiken,valet var ganska klart:)

Fast nu handlade det inte om det var G-sync eller inte, utan om att de har valt den kassare och jätte mycket billigare TN panelen till SWIFT där varken betraktningsvinklar eller färger är bra och tar ett överpris för den.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rajat:

Fast nu handlade det inte om det var G-sync eller inte, utan om att de har valt den kassare och jätte mycket billigare TN panelen till SWIFT där varken betraktningsvinklar eller färger är bra och tar ett överpris för den.

Du som kör iphone borde iofs veta vad överpris innebär:)
Visa gärna en skärm som har samma features,g-sync 1440p 144hz 27 tum för lägre pris så ska jag sluta svara:-))

Jag är nöjd och det räcker för mig, kommer aldrig gå tillbaka till något under 120hz oavsett pris:)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonas1972:

Du som kör iphone borde iofs veta vad överpris innebär:)
Visa gärna en skärm som har samma features,g-sync 1440p 144hz 27 tum för lägre pris så ska jag sluta svara:-))

Jag är nöjd och det räcker för mig, kommer aldrig gå tillbaka till något under 120hz oavsett pris:)

1. Detta är ingen mobiltråd och bara haters gör detta uttalande du gör.

2. Som jag svarade i mitt förra inlägg så handlar det inte om G-sync, så nu får du läsa det igen om du inte förstod det då.
Och varför du envisas med att skriva "kommer aldrig gå tillbaka till något under 120hz oavsett pris" för är obegripligt, det passar inte in i något av vad som diskuterats.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Tråden spårar nu ur en del. TN vs IPS har inget med färger att göra. Jämför istället panel modeller istället. Har ni läst Swift recensionen så framgår det att färgåtergivningen är väldigt bra. Finns budget IPS skärmar som är skräm också. Bara för att det står IPS så är inte "färgerna" automatiskt bättre. TN får färgskiftningar när du vrider skärmen eller sitter vid sidan. thats it. Sen har TN bättre response time och för tillfället de enda valet om man vill ha 120hz+

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sifear:

Tråden spårar nu ur en del. TN vs IPS har inget med färger att göra. Jämför istället panel modeller istället. Har ni läst Swift recensionen så framgår det att färgåtergivningen är väldigt bra. Finns budget IPS skärmar som är skräm också. Bara för att det står IPS så är inte "färgerna" automatiskt bättre. TN får färgskiftningar när du vrider skärmen eller sitter vid sidan. thats it. Sen har TN bättre response time och för tillfället de enda valet om man vill ha 120hz+

Inte riktigt sant, EIZO Foris FG2421 har en responstid på 1 ms med Turbo 240, 5 ms utan och det är ingen TN men å andra sidan så märker du inte av skillnaden 1ms eller 5ms.

"TN-tekniken kan inte återge färger tillräckligt bra"

http://www.eizo.se/default.aspx?page=63

Sen är det riktigt snålt av ASUS att bara ha 3 års garanti på SWIFT

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Rajat:

Inte riktigt sant, EIZO Foris FG2421 har en responstid på 1 ms med Turbo 240, 5 ms utan och det är ingen TN men å andra sidan så märker du inte av skillnaden 1ms eller 5ms.

"TN-tekniken kan inte återge färger tillräckligt bra"

http://www.eizo.se/default.aspx?page=63

Sen är det riktigt snålt av ASUS att bara ha 3 års garanti på SWIFT

1MS 5 MS räkna in GPU CPU tider och annat så börjar vi prata.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Inte riktigt sant, EIZO Foris FG2421 har en responstid på 1 ms med Turbo 240, 5 ms utan och det är ingen TN men å andra sidan så märker du inte av skillnaden 1ms eller 5ms.

"TN-tekniken kan inte återge färger tillräckligt bra"

http://www.eizo.se/default.aspx?page=63

Sen är det riktigt snålt av ASUS att bara ha 3 års garanti på SWIFT

Vad jag har läst mig till så stämmer inte det där utlandet om att återge färger korrekt. Visst alla tekniker har för och nackdelar.

Här är en bra recension som visar att swiften är väldigt korrekt när det gäller färger i alla fall:
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/asus_rog_swift_pg278q.htm
Vilket också nämns i flera andra recensioner.

Om du scrollar längre ner i testet så ser du även att EZIO Foris inte alls har 1 ms utan kring 15ms lag

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk

4 HDMI 1.4?

Oooh hela 4 HDMI-portar som inte klarar full UHD!

Ett väldigt bra säljargument, för en UHD-skärm...