Zalman bryts loss från Moneaul

Permalänk
Melding Plague

Zalman bryts loss från Moneaul

Koreanska Zalman frias från misstankar om inblandning i Moneauls bedrägeri och ska därför brytas loss från det skandalfyllda moderbolaget. Samtidigt framgår att bolaget i dagsläget inte är på väg mot konkurs.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jaaaa!! Fan vad härligt! skojare ska man unvika. Skönt att de kunde bryta sig ur deras ondskefulla klor

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Nästan så man blir sugen på en ny kylare när man hör dessa underbara nyheter!

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 120GB Intel 530 | 2*500GB HDD | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

YAY, vet inte om det är bra eller inte men i don't give a fuck. Det måste firas!

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Kanske de kan bli lite innovativa igen.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Härligt att höra!

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Underbart att höra att dom inte dras fullständigt ner i skiten.

Permalänk
Medlem

Fy fan för dessa företag som drar ner andra i skiten bara för någon storpamp ska få mer pengar i sina, redan fulla, fickor. USCH!

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Avstängd

Vem kommer på idén att utföra ett bedrägeri på 3 miljarder dollar?
Vem och vilka planerar en sån grej?
Det här är ju inte småpengar eller en liten grej, det här utfört av folk med lång arbetserfarenhet och en djup förståelse för hur företag, bank, lån, transaktioner, uppköp, och förvärvning fungerar. Folk med kompetens.

Jag undrar hur många som är inblandade, och vad som kommer att hända med dom.
Är det några killar som anlitar ett par advokater och går fria för det är white collar crime och ingen har dött?
Eller kommer som få villkorlig dom eller sitta ett år, sen kunna leva tre miljarder dollar?

Eller kommer dom förlora alla pengar och sitta inne en lång tid framöver?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Vem kommer på idén att utföra ett bedrägeri på 3 miljarder dollar?
Vem och vilka planerar en sån grej?
Det här är ju inte småpengar eller en liten grej, det här utfört av folk med lång arbetserfarenhet och en djup förståelse för hur företag, bank, lån, transaktioner, uppköp, och förvärvning fungerar. Folk med kompetens.

Jag undrar hur många som är inblandade, och vad som kommer att hända med dom.
Är det några killar som anlitar ett par advokater och går fria för det är white collar crime och ingen har dött?
Eller kommer som få villkorlig dom eller sitta ett år, sen kunna leva tre miljarder dollar?

Eller kommer dom förlora alla pengar och sitta inne en lång tid framöver?

Troligen frias de helt. Samhället är byggt så att om du har tillräckligt med pengar eller känner rätt folk kan du komma undan straff om du inte åsamkat någon fysisk skada. Men det får vi se. Jag tror inte det är sista gången vi hör om det här i alla fall.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Troligen frias de helt. Samhället är byggt så att om du har tillräckligt med pengar eller känner rätt folk kan du komma undan straff om du inte åsamkat någon fysisk skada. Men det får vi se. Jag tror inte det är sista gången vi hör om det här i alla fall.

Eller är polis och skjuter ihjäl någon (nu senast ex i USA, hänt antal gånger i Sverige med), eller är politiker, Kung, eller liknande

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Eller är polis och skjuter ihjäl någon (nu senast ex i USA, hänt antal gånger i Sverige med), eller är politiker, Kung, eller liknande

Kan väl i och för sig knölas in under "känner rätt folk", men visst. Polisiära felaktigheter utreds ju av polisen och det är föga förvånande att de så gott som alltid frias. Det är lite som om konstitutionsutskottet skulle utgöras av medlemmar ur regeringspartiet.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Troligen frias de helt. Samhället är byggt så att om du har tillräckligt med pengar eller känner rätt folk kan du komma undan straff om du inte åsamkat någon fysisk skada. Men det får vi se. Jag tror inte det är sista gången vi hör om det här i alla fall.

Eller om dem har skaffat sig fiender med mer makt än dem själva.

Permalänk
Medlem

härligt att höra

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell