Vad bör man skaffa för mekaniskt tangentbord?

Permalänk
Medlem

Vad bör man skaffa för mekaniskt tangentbord?

Har börjat fundera på om man ska införskaffa ett nytt tangentbord. Tänkte byta ifrån mitt Roccat ISKU till något med mekaniska brytare. Jag blev lite intresserad utav det nya Razer Blackwidow Chroma, som dock inte riktigt har kommit ut till alla försäljare. Men efter att ha kollat runt lite på vad folk tycker om det, så visade det sig att Razer använder billiga Kina brytare? Medans t.ex. Corsair använder MX brytare ifrån Tyskland.

Bör jag hålla mig ifrån Razers Kina brytare och kanske skaffa ett K70 Gaming från Corsair, eller finns det något annat tangentbord som är bra men som jag missat? Tack för tipsen!

Visa signatur

CPU: I5-4670k @ 4,5 GHz + Corsair H100i // GPU: GTX 980 Reference + MSI GTX 980 Twinfrozr V // RAM: 16 GB HyperX Savage 2400 MHz // MoBo: MSI Z97 Gaming 5 // PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold // SSD: Samsung 850 Evo 500GB + Corsair Neutron 250GB // HDD: 500GB Samsung + Western Digital Green 3TB // Chassi: NZXT H440 Red // OS: Win 7 x64 // Skärmar: Asus ROG SWIFT + BenQ XL2410T // Konsol:PS4

Permalänk

Folk gillar att gnälla på "kina-brytarna", men faktum är att de är i princip identiska till de tyska. De är kopior, och inte dåliga sådana.

Men Razer-tangentborden kostar mer än vad de borde. Du betalar för märket, helt enkelt.

Det spelar ingen roll vad du köper, bara du köper ett som du själv gillar. Gå in på närmaste Media Markt eller Inet så kan du prova alla brytare. Det är högst individuellt vad man gillar.

Permalänk
Medlem

Prova helt klart, du kommer märka största skillnaden då. Jag gick till media markt och testade tangentbord för typ 600 kr men testade mk-80 för tusenlappen, sådan jävla stor skillnad enligt mig. Så pallra dig till en butik och testa.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

Jag instämmer med föregående talare. Det finns flera sorters mekaniska brytare, liksom flera sorters andra brytare (sax/lågprofil, fullstora "vanliga" etc.) och den första mekaniska brytaren du provar kanske inte är rätt för dig.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Köp de nya corsair tangentbordena min bror har en och den är fantastisk

Permalänk
Medlem

undvik razer om du kan, dyra produkter med medioker kvalitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obligatorisk:

Folk gillar att gnälla på "kina-brytarna", men faktum är att de är i princip identiska till de tyska. De är kopior, och inte dåliga sådana.

Men Razer-tangentborden kostar mer än vad de borde. Du betalar för märket, helt enkelt.

Det spelar ingen roll vad du köper, bara du köper ett som du själv gillar. Gå in på närmaste Media Markt eller Inet så kan du prova alla brytare. Det är högst individuellt vad man gillar.

Har provat den kinesiska kopian av cherry's mx blues, kändes verkligen inte likadant. Kändes ju mer som ett mx red tangentbord..

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Medlem

Köp något som är tyst så slipper du störa resten av mänskligheten, anledningen till att jag gjorde mig av med mitt mekaniska :/

Permalänk
Skrivet av Timelord Sloth:

Har provat den kinesiska kopian av cherry's mx blues, kändes verkligen inte likadant. Kändes ju mer som ett mx red tangentbord..

Bara för att den kinesiska brytaren har samma färg som en cherry betyder det inte att de måste ha samma egenskaper. T.ex. Razer switchen är grön men känns som en blå Cherry med lite lättare fjäder.

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedogustav:

Bara för att den kinesiska brytaren har samma färg som en cherry betyder det inte att de måste ha samma egenskaper. T.ex. Razer switchen är grön men känns som en blå Cherry med lite lättare fjäder.

Jag sa att jag provat den kinesiska kopian av mx blue, sa inte att den kinesiska kopian var blå (Det var razer's gröna brytare jag provade)

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz