Problem med att spelet kraschar

Permalänk

Problem med att spelet kraschar

Hejsan!

Jag har precis börjat spela lite wow igen, men fått ett väldigt jobbigt problem.
Mitt spel får för sig att när som helst bara bli svart och blinka till några gånger innan det tabbas ner. Även i windows blinkar startmenyn, och jag kan i princip inte göra någonting, utan måste starta om datorn för att den ska funka normalt igen.
Jag får ett felmeddelande som jag har googlat på, men får inga bra träffar. Felmeddelandet lyder. Programmets åtkomst till grafikenheter har blockerats. Åtkomst till grafikenheter har blockerats för programmet Wow-64.exe
Jag har prövat med dom senaste drivrutinerna, och det funkade inte. Prövade med äldre version, men det funkade inte heller.
Att notera är att jag har flyttat datorn för att kunna ladda ner spelet, då jag inte har nått värsting bredband. Prövade att trycka till grafikkortet men det kändes inte som att det satt löst, och allt annat fungerar för övrigt. Problemet har kommit nu när jag skulle spela WoW.

komponenterna i datorn är en i5 2500k, Gigabyte z68 moderkort, corsair vengance ramminnen, GTX580.

Är det någon annan som har stött på samma problem?
Eller någon datorkunnig som kan förklara lite närmare vad felmeddelandet betyder.

Tack på förhand! //Ante

Permalänk
Skrivet av Ante_Pante:

Hejsan!

Jag har precis börjat spela lite wow igen, men fått ett väldigt jobbigt problem.
Mitt spel får för sig att när som helst bara bli svart och blinka till några gånger innan det tabbas ner. Även i windows blinkar startmenyn, och jag kan i princip inte göra någonting, utan måste starta om datorn för att den ska funka normalt igen.
Jag får ett felmeddelande som jag har googlat på, men får inga bra träffar. Felmeddelandet lyder. Programmets åtkomst till grafikenheter har blockerats. Åtkomst till grafikenheter har blockerats för programmet Wow-64.exe
Jag har prövat med dom senaste drivrutinerna, och det funkade inte. Prövade med äldre version, men det funkade inte heller.
Att notera är att jag har flyttat datorn för att kunna ladda ner spelet, då jag inte har nått värsting bredband. Prövade att trycka till grafikkortet men det kändes inte som att det satt löst, och allt annat fungerar för övrigt. Problemet har kommit nu när jag skulle spela WoW.

komponenterna i datorn är en i5 2500k, Gigabyte z68 moderkort, corsair vengance ramminnen, GTX580.

Är det någon annan som har stött på samma problem?
Eller någon datorkunnig som kan förklara lite närmare vad felmeddelandet betyder.

Tack på förhand! //Ante

ladda ner hwinfo starta programmet och temperatursensorerna. starta nu wow kör tills det krashar, vilken temp är max på grafikkortet?

ladda ner furmark & prime95 stresstesta datorn vilken temp får du som mest ?
har du rensat datorn från damm med tryckluft.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

Hej jonathan!

Tack för svaret! Tror inte det är överhettning, då jag kan spela olika länge innan det kraschar. Ibland hinner jag inte mer än att logga in innan det kraschar och ibland kan jag spela i 1 timme. Luften från utblåsen känns inte överdrivet varm heller. Men jag ska pröva ditt förslag och se vad jag får för temperaturer.

Permalänk

Kollade temperaturerna nu. Spelet kraschade precis när jag kommit in i spelet, och högsta tempen var då 57 grader.

Permalänk
Medlem

Tycker du ska prova att ta ur grafikkortet helt och sätta tillbaka det samt installera om dess drivrutiner.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Hej tiasE

Jag har prövat det, även prövat att byta PCi-E port. Funkar ändå inte Har fått upp ett meddelande nu som heter LiveKernelEvent Kod 141.

Permalänk
Skrivet av Ante_Pante:

Kollade temperaturerna nu. Spelet kraschade precis när jag kommit in i spelet, och högsta tempen var då 57 grader.

installera om spelet på nån annan disk. eller kontrollera om den disk du använder verkligen fungerar helt OK.
om det nu är "bad sectors" och den delen just är där du har Wow-64.exe så skulle det kunna krascha pga det.

fel på drivrutiner eller att dom krockar med Wow-64.exe ?

ladda ner memtest och stresstesta dom också du borde testa nån timme till att börja med.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ante_Pante:

Hej tiasE

Jag har prövat det, även prövat att byta PCi-E port. Funkar ändå inte Har fått upp ett meddelande nu som heter LiveKernelEvent Kod 141.

Skrivet av jonatan80:

installera om spelet på nån annan disk. eller kontrollera om den disk du använder verkligen fungerar helt OK.
om det nu är "bad sectors" och den delen just är där du har Wow-64.exe så skulle det kunna krascha pga det.

fel på drivrutiner eller att dom krockar med Wow-64.exe ?

ladda ner memtest och stresstesta dom också du borde testa nån timme till att börja med.

Jonatans förslag låter bra då Event ID 141 innebär ett problem med NTFS.
Skulle nog även passa på att göra en backup på viktiga filer på den disken.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Tack grabbar! Jag har för närvarande spelet installerat på min SSD. Prövade spela lite CS:GO och fick inga problem där. Ska nog testa att installera om det!

Permalänk

Hej!

Jag har idag formaterat om min dator och installerat allt på nytt. Denna gången installerade jag spelet på min mekaniska disk, vilket resulterade i att jag kunde spela i 15 minuter utan att något hände. Ska spela mer och se så att inget händer.
Men resultatet hittills verkar vara att min SSD var felet, kollade firmwaren på den och den var väldigt gammal, så ska uppdatera den.

Återkommer mer om det händer nått! Men tack så mkt för hjälpen!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ante_Pante:

Hej!

Jag har idag formaterat om min dator och installerat allt på nytt. Denna gången installerade jag spelet på min mekaniska disk, vilket resulterade i att jag kunde spela i 15 minuter utan att något hände. Ska spela mer och se så att inget händer.
Men resultatet hittills verkar vara att min SSD var felet, kollade firmwaren på den och den var väldigt gammal, så ska uppdatera den.

Återkommer mer om det händer nått! Men tack så mkt för hjälpen!!

Får hoppas det funkar från och med nu då, men prova att lägga WoW på din SSD igen för det är väldigt mycket små läsningar hela tiden.
Bara spelets filer inte hamnar på eventuella döda celler så bör det inte vara några problem.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Nu har jag hunnit spela lite mer, och det kraschar fortfarande.

detta är vad jag lyckats hitta hittills.

Problem: Fel i grafikmaskinvara
Filer som bidrar till att beskriva problemet:
WD-20141128-2253-03.dmp
sysdata.xml
WERInternalMetadata.xml

Permalänk
Medlem

Om du överklockat ditt grafikkort så testa att nollställa klockningen.
Annars har jag inte så många andra tips

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Nu är det löst! det var så enkelt som att spela spelet i DX9 istället för DX11... man blir skapligt trött när det bara var att byta 2 bokstäver. Men men, nu funkar det i alla fall. Har spelat i 2 timmar utan det minsta till krasch.

Tack för all hjälp!

Permalänk
Medlem

Jag har åxå fel på mitt wow eller på datorn.
Att starta wow och spela spelet är inga problem alls, det är när jag ska stänga av som det blir fel.

Spelet kan inte avslutas så att jag får ALLTID högerklicka nere på spelet i aktivitetsfältet och välja "stäng fönster" det kommer då upp en ruta med "windows söker efter en åtgärd" eller nåt. Irriterande som 17.
Jag lirar med datan i sign här nedan.
Alla drivisar är upp to date.

En sak till som jag upptäckt är att när jag går in på armory på wow eu och hovrar med musen över armoren på gubben så kommer det ju upp en ruta vid muspekaren med info om det man hovrar över. Den rutan är helt vit för mig nu. Förr så hade den ju nån bakgrundsfärg men det kan inte visas.

Va har jag för fel på datorn? Sug på den ni

Permalänk
Skrivet av Hygglo:

Jag har åxå fel på mitt wow eller på datorn.
Att starta wow och spela spelet är inga problem alls, det är när jag ska stänga av som det blir fel.

Spelet kan inte avslutas så att jag får ALLTID högerklicka nere på spelet i aktivitetsfältet och välja "stäng fönster" det kommer då upp en ruta med "windows söker efter en åtgärd" eller nåt. Irriterande som 17.
Jag lirar med datan i sign här nedan.
Alla drivisar är upp to date.

En sak till som jag upptäckt är att när jag går in på armory på wow eu och hovrar med musen över armoren på gubben så kommer det ju upp en ruta vid muspekaren med info om det man hovrar över. Den rutan är helt vit för mig nu. Förr så hade den ju nån bakgrundsfärg men det kan inte visas.

Va har jag för fel på datorn? Sug på den ni

fel på installationen av WoW. eller fysiskt fel på hdd´n datorn kan inte läsa av vissa saker som gör att du måste tvinga stänga av den, osv

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644