Valve gör stor rea inför Black Friday

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Euro-priserna är överlag rätt höga. Hade jag kunnat handla i iallafall pund hade Evil Within och Beyond Earth varit svåra att stå emot.

GOG borde dra igång en promo snart med antar jag, för de av oss som föredrar DRM-fritt.

Skickades från m.sweclockers.com

Är det skillnad på Pund-priserna och Euro priserna? Många har ju $-€-£ i rakt led så att förlorna i dagsläget blir de med £ då den är dyrast. Surt annars - men £ står i 11,750200 och € står i 9,286600 vilket kan bli lite lurigt ibland. Greenmangaming blev ju rätt dyrt med sin valuta omvandling till just £...

Permalänk

Gött fick äntligen tag i anno 2070 beta under 50kr:) har bara provat beta/demo och nu när man kört anno 1408 så fattar man sig på systemet

Får hoppas detta är bra som första eller nära i alla fall.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Foolwolf:

Är det skillnad på Pund-priserna och Euro priserna? Många har ju $-€-£ i rakt led så att förlorna i dagsläget blir de med £ då den är dyrast. Surt annars - men £ står i 11,750200 och € står i 9,286600 vilket kan bli lite lurigt ibland. Greenmangaming blev ju rätt dyrt med sin valuta omvandling till just £...

Jo, se inlägg 30. Nu finns det säkert fall där vi är billigare med. I GMG-fallet blev det definitivt en försämring, sällan det är motiverbart att handla där ens med 25% rabattkoder ens. Trist på en tidigare fin butik.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arzei:

Vill påpeka att sidor som G2play.net ofta har många titlar till "reapris" året om.

Fast det är ingen auktoriserad återförsäljare, så man riskerar att få spelet borttaget eller att bli bannad från steam. Har också hänt förut att det är stulna cd-keys som sålts.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Medlem

Steam-spel är nästan alltid billigare om man köper nycklar på andra sidor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jo, se inlägg 30. Nu finns det säkert fall där vi är billigare med. I GMG-fallet blev det definitivt en försämring, sällan det är motiverbart att handla där ens med 25% rabattkoder ens. Trist på en tidigare fin butik.

Skickades från m.sweclockers.com

Såg inte den - fy sjutton vad trist :S

Håller med om GMG - handlade väldigt mycket där förut - nu enbart om det är dubbelerbjudande - kod på rabatt så att säga. Skiljer inte så mycket från att handla från butiker i Sverige - och då kan man ju vara lite hem-schysst tycker jag.

Permalänk
Medlem

Origins rea verkar bättre, jag slog till på Titanfall för 95kr finns massa andra stora titlar som reas ut, Blandannat BF4 för 100kr.
Märkligt att jag inte hört någon prata om den rean på Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Euro-priserna är överlag rätt höga. Hade jag kunnat handla i iallafall pund hade Evil Within och Beyond Earth varit svåra att stå emot.

GOG borde dra igång en promo snart med antar jag, för de av oss som föredrar DRM-fritt.

Skickades från m.sweclockers.com

GOG har redan haft sin rea. Se här GoG Fall Sale - den var ungefär 2 veckor lång om jag inte missminner mig och började den 12 November.

Visa signatur

Rigg: Intel i7 4790K @ 4,7 GHz delid | Noctua NH-U12S | Asus Z97-A | Corsair 2x4+2x8 GB 2133 MHz DDR3 RAM | EVGA RTX 2080 XC Ultra GPU | Intel SSD 2x 800 GB | Acer Predator XB271HU IPS skärm | M-Audio AV42 monitorer | HyperX Cloud 2-lurar | HyperX Pulsefire FPS mus

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Snackbox:

GOG har redan haft sin rea. Se här GoG Fall Sale - den var ungefär 2 veckor lång om jag inte missminner mig och började den 12 November.

Jag vet, dock har de promos varje helg.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Kerbal Space Program 25% rea på steam! Rekommenderar starkt!

Permalänk
Medlem

Kan starkt rekommendera The Long Dark för €9.99. Riktigt underbart överlevnadsspel som kombinerar en mysig stämning med en desperat kamp för livet. Inget går upp emot att hitta en varm stuga full av mat och en toalett att tömma på flera liter vatten

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

konstigt nog har jag haft roligare med indiespel jag har köpt för mindre än en 50lapp på steam, än aaa-spel för 500+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Är det skillnad på Pund-priserna och Euro priserna? Många har ju $-€-£ i rakt led så att förlorna i dagsläget blir de med £ då den är dyrast. Surt annars - men £ står i 11,750200 och € står i 9,286600 vilket kan bli lite lurigt ibland. Greenmangaming blev ju rätt dyrt med sin valuta omvandling till just £...

Britterna betalar ingen eller väldigt låg moms på spel. Priserna på Steam är därför generellt ~15-25% lägre för en brittisk medborgare än för oss, oavsett titel. Att GMG tvingar dig att betala i pund är bara en cash-grab, rakt av.

Permalänk
Medlem

Så är det några spel ni vill rekommendera till en som nu har pengar i plånboken?

Permalänk
Medlem

Ser att det är många som är sugna på Civ Beyond Earth. Vill bara uppmana er till att ladda ner testversionen, vilken är gratis på Steam, innan ni köper det. Även om gameplayet är roligare än i tidigare Civ så har det helt tappat sin personlighet sedan tidigare spel.

Kan varmt rekommendera Endless Legend i stället! Även det ett 4X spel, men enligt mig en fräsch nykomling som helt klart är en stark utmanare till Civ-serien.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

6,99Eur för CS:GO är samma pris som när det var rea sist?
Ångrar nu att man inte trots allt satsade på farcry 3 då det var hyffsat pris nyligen.

Visa signatur

GA-Z97P-D3 | i5-4690K | 8Gb DDR3 | Gigabyte GTX 1050Ti | Samsung 850EVO 250Gb
Kylare: CPU: CM TX3 EVO3 | PSU: Silver Power SP-S460FL (Passiv)
Lur: OnePlus Nord | NAS: Synology 211j + Ett antal Hemmabygge

Permalänk
Musikälskare

GabeN... Be gentle :´(

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd

Origin har Need For Speed The Run 30kr, Need For Speed Most Wanted (2012) 25kr, Burnout Paradise The Ultimate Box 12kr.

Permalänk
Medlem

köpte Vanishing of Ethan Carter till -20% och lite annat smått gott

Walking Dead: Season Two
Spintires
PAYDAY 2
Papers, Please (tung!)
Kerbal Space Program
BattleBlock Theater
Age of Empires II HD Edition
BioShock Triple Pack

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer