Behövs virusskydd till Android surfplatta?

Permalänk

Behövs virusskydd till Android surfplatta?

Hej

Har sedan ett par veckor en tab s. Med Telia så ingår virusskydd från F-secure. Lite meckigt att få in det i plattan bara då mask måste ta simkortet från plattan och sätta i en telefon och skicka ett sms för att få en kod som man sen använder för att ladda ner och aktivera skyddet. Har man som jag min telefon bunden till tre så får man kalla ner till butiken med plattan så ordnar dom det där. Inte helt genomtänkt kan tyckas. Så hur viktigt är det att ha skydd i plattan? Ska jag knalla ner till butiken eller kan man lika gärna strunta i det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gördetsjälv:

Hej

Har sedan ett par veckor en tab s. Med Telia så ingår virusskydd från F-secure. Lite meckigt att få in det i plattan bara då mask måste ta simkortet från plattan och sätta i en telefon och skicka ett sms för att få en kod som man sen använder för att ladda ner och aktivera skyddet. Har man som jag min telefon bunden till tre så får man kalla ner till butiken med plattan så ordnar dom det där. Inte helt genomtänkt kan tyckas. Så hur viktigt är det att ha skydd i plattan? Ska jag knalla ner till butiken eller kan man lika gärna strunta i det?

Det bästa virusskyddet oavsett plattform är väl just att som användare inte göra dumdristiga saker.

Annars har du ju även alternativ som t.ex. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bitdefender... om du vill ha något lättviktigt och gratis.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Permalänk
Medlem

knappast så jäkla onödigt, jag har med flit testat surfat på olika sidor osv och inte fan har det hänt något, på datorn kan jag förstå det behövs men på mobila enheter? lägg av.

Permalänk

Tack. Det verkar onekligen så att det inte är lönt att försöka skydda platta eller mobil. Tack för era svar