Permalänk
Medlem

Vattenskadad canon eos 600d

Så, min flickvän lyckades få kameran blöt, den är helt död..
Någon som vet om det finns något man kan göra? Kan det vara så att det bara är batteriet som har dött, eller är det kört?
Det tjöt lite om batteriet när jag försökte ladda det också

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det är nog samma som tex mobiler osv, låt den torka.
Låt den ligga utan objektiv och med öppna luckor ett par dagar och testa sedan igen.
Min mobil tog 4 dygn på sig att torka helt men den hoppade igång redan efter 2.

(Det var en "vattentät" Z3 som legat i en tillbringare i ca 3 min.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Det är nog samma som tex mobiler osv, låt den torka.
Låt den ligga utan objektiv och med öppna luckor ett par dagar och testa sedan igen.
Min mobil tog 4 dygn på sig att torka helt men den hoppade igång redan efter 2.

(Det var en "vattentät" Z3 som legat i en tillbringare i ca 3 min.)

Tack för tipsen, men det hände för typ 3 veckor sen, så den borde vara torr nu:)

Haha bra skit;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av oscarh93:

Tack för tipsen, men det hände för typ 3 veckor sen, så den borde vara torr nu:)

Prova att lägga den i en burk med ett hygroskopiskt ämne/material; ris tex. Det hjälper kanske om du kan öppna skalet.

Visa signatur

"Love" is making a shot to the knees of a target 120 kilometers away using an Aratech sniper rifle with a tri-light scope.

~HK 47

Permalänk
Medlem
Skrivet av isacken:

Prova att lägga den i en burk med ett hygroskopiskt ämne/material; ris tex. Det hjälper kanske om du kan öppna skalet.

Även efter så lång tid?

Permalänk
Medlem

Inte troligt. Och med en kamera med rörliga delar, skulle jag säga att det är direkt förkastligt. Hemförsäkringen täcker det. Använd den.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.