Beställde en telefon med hörlurar, fick ej hörlurarna.
Hej!
För ca 2 månader sen så beställde vi en Sony Z3 Compact åt min mamma. Det var då en kampanj att man skulle få ett par hörlurar (Sony MDR-10RC) i matchande färg till telefonen. Mamma ville ha en vit telefon och därmed skulle få ett par vita hörlurar, detta försäkrade vi oss om när vi beställde över telefon. Hörlurarna skulle komma i samma paket fick vi veta när vi beställde.
När telefonen kom så fanns det inga hörlurar där, bara telefonen. Vi ringde och frågade vad som hade hänt och fick svaret att det var lite problem med lagerstatusen eller liknande och att dom skulle komma i ett separat paket veckan efter. Inga problem med detta, sånt som händer.
När vi väl fick hörlurarna en vecka efter utlovat leveransdatum efter vi hade ringt och frågat andra gången så var de svarta.
Min mamma ringer igen och får svar att de vita var slut och ett litet otrevligt svar att vi ska vara nöjda eftersom att de trots allt var gratis. Han föreslog ett par andra, billigare, hörlurar som fanns i vitt och han menade på att eftersom att kampanjen nu var slut så var även hörlurarna slut.
Jag provar att ringa lite senare på kvällen och får till svar att det var inga problem att ordna, jag skulle få en fraktsedel på posten och skicka tillbaka de i fel färg och så skickar de ut ett par i rätt färg.
Vi skickar tillbaka hörlurarna och väntar ca 3 veckor utan att höra något. Jag ringer igen och får till svar att det inte lagts någon beställning på ett par andra hörlurar. Efter ett tag så kommer vi fram till att de ska skicka ut ett par vita direkt.
Idag har vi fått de vita hörlurarna men det är fortfarande inte rätt, de är dock vita den här gången. Men nu har vi fått ett par Sony SBH20. Vilket är helt fel då det är en modell min mamma verkligen inte vill använda samt en billigare variant.
Har någon nån ide på vad vi kan kräva av företaget? Hon köpte allt det här med abonnemang med bindningstid, hon vill ha kvar abonnemanget då det var en väldigt bra kampanj på det också.