Är Apple iPad Mini ett bra köp ?

Permalänk
Medlem

Är Apple iPad Mini ett bra köp ?

Hej jag funderar på att köpa en ipad men vilken ipad rekommenderar ni ? Hade bara tänkt att spela spel , rita och se på film. summan spelar ingen roll.

Permalänk
Medlem

Det är nog ganska personligt, men jag skulle gå på den vanliga iPaden. Är inne på min andra iPad och tycker nog att mini är för liten.
Samtidigt har jag kompisar som stortrivs med mini...

Gå till en butik och känn efter vad som passar dig.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Tycker den vanliga är nästan för liten, så jag ska nog köpa den stora som det ryktas om att Apple släpper 2015, men allt beror ju vad man ska ha den till...

Permalänk
Geeks Gaming

har spelat spel och surfat på en iPad (3?!) och den är riktigt bra för det, det känns inte alls konstigt att ha en stor skärm att spela på, har kört real racing 3 mycket och där är iPaden riktigt grym. Funkar säkert bra på en iPad mini också, men testade det på min iPhone och där var det bara löjligt litet. Att det var en stor skärm man satt o vred på höjde snarare upplevelsen, det är grymt kul!

Men gör som DaBone sa, gå till en butik eller kompis o testa runt. Finns nästan alltid en speltyp man är intresserad av om inte just din favorit är installerad.

Kolla också upp vilken hårdvara som sitter, har för mig iPad mini har en nedskalad version, kan spela roll om något roll när dem nya modellerna klarar tyngre spel. Värt att fundera på...

lycka till!

Permalänk
Medlem

Ja Jag tror jag ska åka till en affär och klämma lite på de olika. Tack alla för åsikterna