Större mobiltelefoner ersätter surfplattor

Permalänk
Medlem

Det enda jag egentligen använder plattan för är spotify, som av någon idiotisk anledning på mobilen fungerar så att man måste blanda alla låtar man lyssnar på, eller använda radio... Använder knappt spotify heller för den delen, när jag är ute åtminstone.

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Karaff:

Sen brukar man höra på sweclockers att "utvecklingen" skall gå framåt.

Hur är det en utveckling att telefonerna kräver dokumentportfölj för att ta med ?

Jag tycker själv min mobil är gränsfall att ha i byxfickan, på jobbet har jag den alltid i benfickan..

Förr hade iaf mobilerna en respektabel batteritid, en vecka var något fullt normalt. Idag är det sci-fi..

Det är för att de är slimmade så in i helvete! Finns exemplar som är dubbelt tjockare och har ca 3 dagars batteritid om du surfar några timmar/dag och ringer ett par samtal och skickar ett dussin SMS! Vill man slå på stort kan man köpa backplate med inbyggdt batteri.

Dagens mobiler är slimmade och fjäderlätta för att underlätta ergonomin, man kan ju ladda varje kväll, typ som att borsta tänderna

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Esseboy:

Det är för att de är slimmade så in i helvete! Finns exemplar som är dubbelt tjockare och har ca 3 dagars batteritid om du surfar några timmar/dag och ringer ett par samtal och skickar ett dussin SMS! Vill man slå på stort kan man köpa backplate med inbyggdt batteri.

Dagens mobiler är slimmade och fjäderlätta för att underlätta ergonomin, man kan ju ladda varje kväll, typ som att borsta tänderna

Ah ja. Ergonomin av 6" skärmar är väl känd. Speciellt när man reser och brukar släpa väskan med ena handen. Då är det ergonomi så man bara vill begå självmord.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av thomas_skane:

Surfplattor är ypperliga för att anteckna föreläsningar om dem förses med tangentbord. Billigare, lättare och längre batteritid än laptops. Prestanda behöver man ju knappast för att skriva och surfa.

Jovisst, annars kan man använda papper och penna för det också så kanske man faktiskt läser igenom anteckningarna sen också.

För övrigt är min åsikt att 6+ tum mobiler är den bästa lösningen för mig. En mindre mobil är för liten för att vara skön att använda, en padda som telefon är lite väl stort och att ha båda två blir för jobbigt att ta med sig för att inte prata om att man som regel inte får ner en ordentlig padda varken i jack eller byxfickan. Till råga på allt så ska man hålla på och uppdatera allting hela tiden två gånger om. Nä jag väntar på en ordentlig Sony Z ultra uppföljare, tills dess den kommer så duger min gamla mobil fint även i flera år framöver om det vill sig så.

Permalänk
Medlem

Har en OnePlus One 64 GB och den gör alla saker som en 7 tums surfplatta gör, däremot så finns det många bonusar med att ha en 9- 11 tums skärm!

Visa signatur

Dator: Chassi: Anidees Crystal Cube Lite CPU: 5900x & Noctua NH-D15 RAM: 32GB DDR4 GPU: Asus RX 7900 XT OC Nätagg: Corsair RM 1000X OS: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Ah ja. Ergonomin av 6" skärmar är väl känd. Speciellt när man reser och brukar släpa väskan med ena handen. Då är det ergonomi så man bara vill begå självmord.

Inbilla er inte att varken mobiler eller surfplattor är ergonomiska på något sätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det är ju verkligen individuellt om man kan tänka sig slopa surfplattan för en 5"-6" mobil. Jag tillhör verkligen inte en av dem, jag tillbringar mellan 17 och 34 timmar i månaden i ett flygplan och där föredra jag personligen en surfplatta som har en lagom stor skärm med inbyggt ställ i skyddet framför en liten lur eller en laptop. Smaken är som baken men det är vad som passar mig bäst.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk

Kör med en note 3.
Men använder helst min platta (tab pro 12.2").

Permalänk
Medlem

Jag skaffade en mobil med 5,3" skärm och tycker den är lite i största laget, känns nästan som att gå med en tegelsten i byxfickan. Tycker å andra sidan surfplatta är ganska meninglös pryl skulle bara använda den hemma och då kan jag lika gärna sitta vid min stationära dator.