Tele2 - vilket skämtföretag!

Permalänk
Medlem

Tele2 - vilket skämtföretag!

Det är Black Friday. Tele2 har ett erbjudande genom Mecenat. Samsung Galaxy S5, olåst utan abbonemang, för 3495 spänn.
Man skiner upp lite inombords och går snabbt in för att beställa en.

Efter att ha lagt in en order, kommer dock en varning upp:
"Vi kan tyvärr inte se att du är en befintlig kund hos oss. Enbart befintliga kunder får beställa telefoner utan tillhörande abonnemang."

Va? Tänkte jag. Man måste alltså vara kund för att beställa utan abbonemang, men för att bli kund måste man beställa abbonemang. Paradoxalt!

Jag läser vad andra har sagt och ser att även folk som är kunder får upp samma felmeddelande. Det går alltså inte att beställa mobilen överhuvudtaget!
Efter att både Mecenat och Tele2 får reda på detta, säger dom att det kommer fixas om 2 veckor. Men erbjudandet ligger kvar ända fram till slutet av Black Friday, även fast det inte går att beställa.

Detta har hänt förr då Tele2 har erbjudit en annan lur för ett billigt pris på prisjakt. När man följde länken så kostade dock mobilen runt en tusing mer än vad som listades. Efter kontakt med supporten gav dom förklaringen att prisjakt hade fått fel uppgifter (från vilka, kan man fråga sig).
Än en gång låg denna prislapp kvar i två hela veckor innan den togs bort. Antagligen görs detta för att locka in kunder.

I dagsläget har dom 4/10 stjärnor på prisjakt, dock om man räknar bort "kunder i webbutik" (då dessa mycket väl kan vara företaget själva som gått in och röstat) ligger dom farligt nära 1/10 stjärnor: http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=8758

Någon annan som haft liknande upplevelser från detta företaget?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xorliz:

Det är Black Friday. Tele2 har ett erbjudande genom Mecenat. Samsung Galaxy S5, olåst utan abbonemang, för 3495 spänn.
Man skiner upp lite inombords och går snabbt in för att beställa en.

Efter att ha lagt in en order, kommer dock en varning upp:
"Vi kan tyvärr inte se att du är en befintlig kund hos oss. Enbart befintliga kunder får beställa telefoner utan tillhörande abonnemang."

Va? Tänkte jag. Man måste alltså vara kund för att beställa utan abbonemang, men för att bli kund måste man beställa abbonemang. Paradoxalt!

Jag läser vad andra har sagt och ser att även folk som är kunder får upp samma felmeddelande. Det går alltså inte att beställa mobilen överhuvudtaget!
Efter att både Mecenat och Tele2 får reda på detta, säger dom att det kommer fixas om 2 veckor. Men erbjudandet ligger kvar ända fram till slutet av Black Friday, även fast det inte går att beställa.

Detta har hänt förr då Tele2 har erbjudit en annan lur för ett billigt pris på prisjakt. När man följde länken så kostade dock mobilen runt en tusing mer än vad som listades. Efter kontakt med supporten gav dom förklaringen att prisjakt hade fått fel uppgifter (från vilka, kan man fråga sig).
Än en gång låg denna prislapp kvar i två hela veckor innan den togs bort. Antagligen görs detta för att locka in kunder.

I dagsläget har dom 4/10 stjärnor på prisjakt, dock om man räknar bort "kunder i webbutik" (då dessa mycket väl kan vara företaget själva som gått in och röstat) ligger dom farligt nära 1/10 stjärnor: http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=8758

Någon annan som haft liknande upplevelser från detta företaget?

Har varit kund hos Tele2 i många år...aldrig haft några bekymmer med dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xorliz:

Det är Black Friday. Tele2 har ett erbjudande genom Mecenat. Samsung Galaxy S5, olåst utan abbonemang, för 3495 spänn.
Man skiner upp lite inombords och går snabbt in för att beställa en.

Efter att ha lagt in en order, kommer dock en varning upp:
"Vi kan tyvärr inte se att du är en befintlig kund hos oss. Enbart befintliga kunder får beställa telefoner utan tillhörande abonnemang."

Va? Tänkte jag. Man måste alltså vara kund för att beställa utan abbonemang, men för att bli kund måste man beställa abbonemang. Paradoxalt!

Jag läser vad andra har sagt och ser att även folk som är kunder får upp samma felmeddelande. Det går alltså inte att beställa mobilen överhuvudtaget!
Efter att både Mecenat och Tele2 får reda på detta, säger dom att det kommer fixas om 2 veckor. Men erbjudandet ligger kvar ända fram till slutet av Black Friday, även fast det inte går att beställa.

Detta har hänt förr då Tele2 har erbjudit en annan lur för ett billigt pris på prisjakt. När man följde länken så kostade dock mobilen runt en tusing mer än vad som listades. Efter kontakt med supporten gav dom förklaringen att prisjakt hade fått fel uppgifter (från vilka, kan man fråga sig).
Än en gång låg denna prislapp kvar i två hela veckor innan den togs bort. Antagligen görs detta för att locka in kunder.

I dagsläget har dom 4/10 stjärnor på prisjakt, dock om man räknar bort "kunder i webbutik" (då dessa mycket väl kan vara företaget själva som gått in och röstat) ligger dom farligt nära 1/10 stjärnor: http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=8758

Någon annan som haft liknande upplevelser från detta företaget?

Vad är det för paradoxalt med det?
Vet du vad det betyder?
Skaffa ett abonnemang så kan du köpa den sen.

Permalänk
Medlem

Erbjudandet riktar sig ju mot deras befintliga kunder, ett sätt att belöna de som finns - eller att det ska locka folk att skapa abonnemang hos dem. Tele2 är inte skyldiga att sälja till alla människor, de har rätt att förbehålla erbjudanden till specifika medlemmar. Men du startar en gnälltråd med en överdriven rubrik för att du inte får köpa en mobil mkt billigare... Seriöst!? Ät nått sött, du måste ha lågt blodsocker eller nått...

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Erbjudandet riktar sig ju mot deras befintliga kunder, ett sätt att belöna de som finns - eller att det ska locka folk att skapa abonnemang hos dem. Tele2 är inte skyldiga att sälja till alla människor, de har rätt att förbehålla erbjudanden till specifika medlemmar. Men du startar en gnälltråd med en överdriven rubrik för att du inte får köpa en mobil mkt billigare... Seriöst!? Ät nått sött, du måste ha lågt blodsocker eller nått...

Enligt TS så strulade det ju för dom som var klunder också!

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk
Medlem

Jag förstår TS och att han skapar en tråd om vad han tycker verkar dåligt och märkligt.
jag förstår inte alls varför man säger att det bara är massa gnäll. Han säger inte att tele2 är ett dåligt företag på alla sätt o vis.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av hersses:

Erbjudandet riktar sig ju mot deras befintliga kunder, ett sätt att belöna de som finns - eller att det ska locka folk att skapa abonnemang hos dem. Tele2 är inte skyldiga att sälja till alla människor, de har rätt att förbehålla erbjudanden till specifika medlemmar. Men du startar en gnälltråd med en överdriven rubrik för att du inte får köpa en mobil mkt billigare... Seriöst!? Ät nått sött, du måste ha lågt blodsocker eller nått...

Fast om även befintliga kunder får meddelande om att de måste vara kunder för att få köpa undrar man ju vad det är för speciell typ av kund man måste vara...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Förra året någon gång knackade en snubbe från tele 2 hemma hos min Far. Farsan är kund sedan innan och har både fast/mobiltelefon plus bredband från dom.
Killen hade bra munläder och allt skulle bli billigare än det han har idag.

I samband när paketen kom frågade han mig om jag kunde hjälpa han o koppla in allt, Absolut.
Det han hade hoppat på var att Allt skulle gå via mobilt bredband och med en ganska låg limit för hur mycket man skulle kunna dra ner.
Farsan kör ganska mycket live feeds från travet så han hade körst slut på potten tämligen omgående.
Minns inte exakt vad det skulle kosta om man översteg men det var en del, samtalskostnaderna var också uppåt väggarna.

Vid det häl laget börjar jag bli minst sagt pissed på hur en säljare har lyckats pracka på en gamling en massa grejer som han inte behöver och som kostar bra mycket mer än det han reda har.
I avtalet stod en rad där köpare skrev under på att hen hade förstått vad allt innebar. När jag frågade Farsan om nedladdningslimit så var han som ett frågetecken.

Ringde till rele 2 och det var inga som helst problem att lämna tillbaka grejerna.

2v senare trillar det ner en räkning på X antal kr, ringer igen och nu tog det nästan 2h att reda ut allt.

Ytterliga nån vecka senare så får han en avi om ett paket som ligger o väntar på han. Då har dom skickat en smartfön till gubben, 1h i telefon igen för att reda ut vad det gällde. Här fick jag flera olika svar beroende på vem jag pratade med, allt från gåva till att den var beställd!?
Sista personen jag snackade gav oss rådet att inte hämta ut den så skulle den gå i retur.

Allt det här löste sig men det är ytterst enerverande att behöva lägga så mycket tid :/

Visa signatur

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte diskussionsunderlaget?
Erbjudandet riktar sig till befintliga kunder och det är väl inget paradoxalt med det? Är man en befintlig kund så ska det inte vara några konstigheter, sedan att de inte på en gång plockade bort erbjudandet från Mecenat (det är egentligen Mecenat som skall göra detta och inte Tele2) under samma dag, där tycker jag att det blir lite väl gnälligt.
Bevisligen så fick man ett felmeddelande oavsett om man var en befintlig kund eller ej och detta skulle åtgärdas, så verkar ärligt talat inte vara några konstigheter med det.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Fast om även befintliga kunder får meddelande om att de måste vara kunder för att få köpa undrar man ju vad det är för speciell typ av kund man måste vara...

Ja eller så läser man hela posten och ser att det troligen var en bugg som skall fixas inom 2 veckor

Permalänk
Medlem

Det framgick kanske inte i mitt första inlägg att erbjudandet även gäller dom som inte är kunder.

Enligt Mecenat:
"Hej! Det går bra att köpa Telefon även utan att vara Tele2 kund, om du väljer att betala kontantpriset direkt."

Så ja, det är visst paradoxalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xorliz:

Det framgick kanske inte i mitt första inlägg att erbjudandet även gäller dom som inte är kunder.

Enligt Mecenat:
"Hej! Det går bra att köpa Telefon även utan att vara Tele2 kund, om du väljer att betala kontantpriset direkt."

Så ja, det är visst paradoxalt.

Nej det är inte paradoxalt det heller, du redan sagt att dom skulle fixa det om 2 veckor, då är det en bugg.

Det hade varit paradoxalt om du inte kunnat bli kund utan att köpa denna luren samtidigt som du inte kan köpa luren om du inte redan är kund.

Edit:
Sen kan jag hålla med dig om att det är dåligt om dom säger att alla skall kunna köpa och sen går tillbaka på det.

Permalänk
Medlem

Det är paradoxalt till 90%.
Jag får känslan av att det inte kommer lösas men får väl vänta två veckor och se.