Bitfenix Shinobi eller Define R4?

Permalänk

Bitfenix Shinobi eller Define R4?

Hej, hade tänkt använda ett äkta budgetchassi till mitt bygge: Bitfenix Shinobi på grund utav dess färgprofil och låga pris. På black friday ändrades dock en del av de övriga delarna i bygget och luftkylningen byttes emot vattenkylning bland annat. Dessutom valde jag ett moderkort med stöd för SLI så att jag skulle kunna utöka med ett ytterligare 970 framöver. Därför har också blicken lyfts emot andra chassin. Valet står nu mellan Shinobi eller standard chassit Define R4 (som jag använt i tidigare byggen.

Vilket bör jag välja och varför, samt är det någon som har några intryckt av Shinobi?

Visa signatur

Bitfenix Shanobi Red. CPU: i5 4690K GPU: EVGA 970 Ram: 8GB 1600mhz. Lagring: Hyper X 256GB SSDSmartphone: Xperia Z3Macbook Pro Retina Late 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gröngås:

Hej, hade tänkt använda ett äkta budgetchassi till mitt bygge: Bitfenix Shinobi på grund utav dess färgprofil och låga pris. På black friday ändrades dock en del av de övriga delarna i bygget och luftkylningen byttes emot vattenkylning bland annat. Dessutom valde jag ett moderkort med stöd för SLI så att jag skulle kunna utöka med ett ytterligare 970 framöver. Därför har också blicken lyfts emot andra chassin. Valet står nu mellan Shinobi eller standard chassit Define R4 (som jag använt i tidigare byggen.

Vilket bör jag välja och varför, samt är det någon som har några intryckt av Shinobi?

Jag hade ett shinobi. Tycker det är värt det om du har en dator för mindre pengar, 7-9 tusen sådär. Fläktfilterna är inte användarvänliga, de känns som de blivit utrivna ur ett staket i efterhand.
powerLEDen lyser som in i H, så skulle inte rekommendera att koppla in den. Om du köper fönsterversionen så kommer du knappt kunna se in eftersom den är väldigt tonad (personlig preferens on det är bra eller dåligt), men där finns också en monteringsanordning för en fläkt som förstör idén med fönstret lite, då den är väldigt ful imo.
Slutligen tycker jag inte om att det är gummi (?) på utsidan av chassit och att frontpanelen inte går att ta av ordentligt, eftersom Front IO-kablaget sitter fast i hela väggen. Plastfästena känns förresten inte bra heller.
Det mesta här handlar dock om egna åsikter, själva monteringen tyckte jag var helt okej.
Om du har råd tycker jag R5, eller R4 verkar som avsevärt bättre alternativ.

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Skrivet av Birkus:

Tackar för svaret! Med tanke på ditt omdöme så får det bli ett annat chassi!

Visa signatur

Bitfenix Shanobi Red. CPU: i5 4690K GPU: EVGA 970 Ram: 8GB 1600mhz. Lagring: Hyper X 256GB SSDSmartphone: Xperia Z3Macbook Pro Retina Late 2013

Permalänk

För att citera Birkus på en sak till.
Front USB portarna är av så dålig kvalitet att dom går sönder efter väldigt lite användande!

Kan inte på nån punkt rekommendera Bitfenix Shinobi...

Visa signatur

| Asus ROG STRIX Z370-F | i7 8700K 4.7 GHz |
| 16GB Corsair Vengeance | MSI GTX1080ti Sea Hawk EK |
| FSP Aurum 650W | Samsung 960Pro 512GB |
| Fractal Design Define R5 | Rog Swift PG348Q |

Permalänk
Medlem

define r5 eller phanteks enthoo pro är bra chassin

Permalänk
Avstängd
Skrivet av versions:

define r5 eller phanteks enthoo pro är bra chassin

Bitfenix gör väl bara b-chassin..
Skulle kört på phanteks! Dom gör ordentliga chassin..

Skickades från m.sweclockers.com