Klart grabben ska ha en surfplatta i julklapp (köpråd)

Permalänk
Medlem

Klart grabben ska ha en surfplatta i julklapp (köpråd)

Planerar att köpa en tablet i julklapp till grabben, då jag själv inte är så insatt i det så vänder jag mig till er.

Han har själv inte sagt vilken han vill ha, utan bara sagt att han önskar sig en surfplatta.

Vi ska inte sticka under stolen med med att den kommer mest användas till att spela spel. Därav har jag kikat på Nvidias tablet, men vad skiljer sig denna åt mot andra plattor?

Budget ligger väl runtomkring där upp mot 4500kr max

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Själv kör jag Lenovo Yoga tablet 1 10" och är super nöjd. Har ju kommit ut en Lenovo Yoga Tablet 2 som jag tycker du borde kolla upp: http://tinyurl.com/mlhtqns (elgiganten, tog bara första bästa). Du hittar inte bättre batteritid på någon annan tablet och den är grymt prisvärd! Köper du denna kommer du garanterat ha råd med andra klappar åt han också.

Denna använder ju android och tyvärr finns inte alla spel på båda platformarna, så du kanske borde kolla upp va grabben spelar. Han kanske har en android telefon idag? Annars be att få låna hans telefon och cross-referera google play om hans spel appar finns där också.

Permalänk
Medlem

Hur gammal och hur insatt i datorer/teknik är han? Jag skulle nog rekommendera iPad till yngre och för dem som inte bryr sig mer än att det ska fungera och vara enkelt. IOS & Apple brukar alltid vara ett säkert kort, och de är ju ganska dominerande på surfplattsfronten. Jag har testat ett par plattor med Android, och även om jag är en Androidperson så känns det billigt och inte så premium.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Hur gammal och hur insatt i datorer/teknik är han? Jag skulle nog rekommendera iPad till yngre och för dem som inte bryr sig mer än att det ska fungera och vara enkelt. IOS & Apple brukar alltid vara ett säkert kort, och de är ju ganska dominerande på surfplattsfronten. Jag har testat ett par plattor med Android, och även om jag är en Androidperson så känns det billigt och inte så premium.

Han är 12 år och hitills mer spel- än teknikintresserad

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga definitivt en IPad! Spelutbudet är mycket större, det är lättare att sätta sig in och komma igång med en iPad. Dessutom är (att döma efter reviews IPad Air 2, en riktigt bra uppgradering. Det tål också att sägas att IPad- segmentet är nyligen uppdaterat så om man nu ska köpa en IPad så är det guldläge nu eftersom man får "det senaste" så att säga.

Grabben lär inte bli missnöjd med en IPad, det kan jag nog lova.

Permalänk
Medlem

Eller så gör man som vi, en st Ipad2 och en Galaxy Tab så slipper barnen (4 & 6 år) slåss. Finns mer att välja på till Ipad för barnen. Skulle jag välja en av dem bara så blir det nog Ipaden.

Visa signatur

Intel i5 12600KF @5.1ghz | ASUS PRIME Z690A | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S Dual | Kingston Fury DDR5 16GB | Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G | Corsair RM 650W | Crucial P3 plus 1tb M2 SSD | 2Tb M2 SSD | Windows 11 x64 | MSI GP63 8RE i7-8750H GTX1060 6G |

Permalänk
Medlem

Ipad till honom utan tvek, syrran har en, och lättare platta med mer premiumkänsla hittar man inte.
I ditt fall skulle jag ha kört på denna eller denna. Detta för att den kommer hålla ändå, sålänge den inte används som frisbee.
Och sedan har den fullgoda funktioner för spel film och annat.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Fråga vad han tycker är intressantast? Apple eller android? Behöver inte vara svårare än så. Just shield-tablet låter skoj nu när halflife och shit ska komma till den.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Får tacka för alla svaren, får bli en ipadda

Permalänk
Avstängd

Har han någon smartphone ?
Kan ju vara trevligt att isåfall köpa en platta med samma os som mobilen, så slipper man köpa om appar...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av stesor:

Får tacka för alla svaren, får bli en ipadda

Skulle vilja rekomendera denna om han spelar, vet dock inte hur gammal han är.

http://www.inet.se/produkt/2207940/nvidia-shield-tablet-lte-4...

Denna är med kontroll o skydd!

http://www.inet.se/produkt/v100412/nvidia-shield-tablet-lte-4...

Permalänk
Medlem

Om det är mest spel kanske en 3DS eller liknande istälelt?
Annars tycker jag nVidia Shield är rätt prisvärd och GPU:n i den är något i hästväg jämfört med andra surfplattor. Half-Life 2 på platta är inte illa

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem

Om han nu spelar HS(HearthStone) så blir nog en Ipad en perfekt surfplatta.

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s