Permalänk
Medlem

köp av spellaptop

Har efter massa funderande valt ut 3 alternativ
http://www.netonnet.se/CompareView/3004?itemList=210160&compa...
Kollat mest på G751jt men osäker om 970m klarar nya spel om 3 år. Fick i efterhand höra att msi hade väldigt bra högtalare så kollat lite på den sedan dess

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

varför skaffar inte en stationär istället?

Asus G751JY verkar mest värd, den har en IPS skärm. dock har GT72 8 GB vram men är osäker om allt kan bli använt pga möjligtvis en för liten bandbredd och har ingen IPS skärm.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rusthoi:

Har efter massa funderande valt ut 3 alternativ
http://www.netonnet.se/CompareView/3004?itemList=210160&compa...
Kollat mest på G751jt men osäker om 970m klarar nya spel om 3 år. Fick i efterhand höra att msi hade väldigt bra högtalare så kollat lite på den sedan dess

Har GT70 och är helnöjd med ljudet i den.. Hela datorn för den delen. Mitt bästa köp någonsin (samma ljudkomponenter)

Mvh Drago

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilWord:

varför skaffar inte en stationär istället?
.

För att ca 90% av all speltid är utanför hemmet

Permalänk
Medlem

Sitter i samma siituation. Gt72 får ips q1 så jag väntar på det. Ganska många problem med asus g751jy atm.

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk
Skrivet av ocr123:

Sitter i samma siituation. Gt72 får ips q1 så jag väntar på det. Ganska många problem med asus g751jy atm.

Som vadå?:) kört både G751JY samt G751JT och det enda negativa jag märkt av efter cirkus 2 veckors användande är att man lätt kmr åt "Eject knappen till BD/DVD läsaren. Uppdatera till senaste bios and ur good to go:) kraftiga maskiner med grym kylning. Men anledning till att jag bytte upp mig från 970m till 980m versionen va just att 970m var på gränsen om man vill fläska på med alla effekter i spel osv. 980m pallar med tillex Far cry 4 på högsta med stadiga 60fps.

Visa signatur

ASUS X99 Rampage V Extreme. I7 5820k @ 4,6Ghz. Phantec pro
2X Gtx 970@ 1522/8024mhz
AX860 Platinum
G-skill ripjaws 2400mhz

Permalänk
Föredetting
Skrivet av EvilWord:

varför skaffar inte en stationär istället?

Asus G751JY verkar mest värd, den har en IPS skärm. dock har GT72 8 GB vram men är osäker om allt kan bli använt pga möjligtvis en för liten bandbredd och har ingen IPS skärm.

8GB kommer till nytta först när du kör 4K-skärmar, alltså kopplar till en extern skärm. Bra TN-skärmar är inte märkbart sämre än sunkiga IPS-paneler i övrigt.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Nu så¨g jag inte om det stod något om det är två grafikkort i en - att man kan byta mellan 970/980 kortet och en intel lösning eller dylikt - men om det är det skulle jag inte rekommendera det. Haft strul med två datorer i rad då grafikkorten i de datorer jag haft endast funkat ordentligt med drivrutiner från leverantören och inte klarar av att behålla funktionen med NVidias egna drivrutiner.

Det gör att jag just nu kör en dator med grafikdrivrutiner från årsskiftet och nya lär inte komma för supporten av nya drivrutiner är oftast tämligen klent.

Så mitt råd är att kolla att de fungerar med "normala" NVidia drivrutiner.

Permalänk
Medlem

Värt att notera är att om du tittar på jämförelser mellan 970M och 980M så skiljer det endast runt 10% i prestanda http://gpuboss.com/gpus/GeForce-GTX-980M-vs-GeForce-GTX-970M Men du får betala minst 4000 kr mer för den med 980M. 8GB RAM räcker gott och väl och ser ingen anledning att ha 16 GB om du inte ska p-surfa med 300 tabs i webläsaren Det enda vettiga argumentet är SSD'n som är lite större men då är det ju till och med billigare att köpa en större SSD löst. Så fråga dig om de 10% är värt 4000 kr extra för dig.

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem
Skrivet av ocr123:

Sitter i samma siituation. Gt72 får ips q1 så jag väntar på det. Ganska många problem med asus g751jy atm.

Vad finns det för problem med g751jy? Inte hört talas om några

Permalänk

köpte min asus g751jy på mediamarkt i sthlm förra veckan.

Den kostade då 17500 ca, inte 18990 som det stod på nätet, så prisskillnaden var bara 1500 mot G970m, kan vara värt att kolla ifall de har kvar det priset.
Har än så länge inte haft några problem alls med den.

kör maxade SC2, Dragon age - inqusition, moddat skyrim samt å lite annat smått å gott. inga problem och 60+ fps på allt samt hör knappt datorn.

är riktigt nöjd, har bara haft den drygt 2 veckor så... fel kan ju finnas.
Jag hade G73jh tidigare med M5870 kortet så det var ju en viss skillnad:p.