CDON skickar ut fakturor trots redan betalda varor, var uppmärksam!

Permalänk
Medlem

CDON skickar ut fakturor trots redan betalda varor, var uppmärksam!

Hej så tråkigt när en butik man gillar så mycket gör samma sak om och om igen . Detta har hänt flera gånger för mig och vänner jag rekommendera till butiken
Jo det är nämligen så att när du köper en produkt från CDON skapar dom en faktura från ingenstans som du sen måste betala om du inte säger till. Till exempel när jag köpte min processor och betala för den med kort så skicka dom en faktura att jag ska betala den igen .

Gillade CDON så jag rekommendera butiken till min bror . Han köpte en processor och samma sak hände han fråga mig varför har jag fått en faktura när jag redan betalat ? Skämdes lite och sa de hände för mig med . När man kontaktar dom angående detta så är svaret desamma OJ förlåt vi ska makulera fakturan här har du en 50 kr rabbatkod. LÄS VIDARE!

Nu kommer den sorgliga biten en vän som är lite över 40 års åldern beställde och betala för en produkt men fick panik över fakturan han fick så han betala den på en gång . Och vi snackar om ett grafikkort på 2000kr+. Jag kan säga att CDON lever på folk som gör såna här misstag . Det är en fälla dom lägger ut för att se om du konfronterar dom eller inte . Konfronterar du dom så tar dom bort fakturan men om du inte gör det hamnar den hos inkasso och skapar problem för dig från ingenstans .

Har handlat i flera år därifrån och detta händer om och om igen . Nu senast när jag reklamera en produkt sluta det med att dom skicka en faktura vilket hamna på inkasso sen när man skicka ett mail är det samma svar oj vi ska makulera denna ursäkta att vi försökte blåsa dig . Har varit en trogen kund sen 2009 men alla förtjänar en andra chans men CDON kommer aldrig sluta med deras bluffsystem så jag ska sluta handla därifrån och vill varna alla andra att inte köpa nåt från CDON.

Trådrubrik olämpligt formulerad
Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lexius:

Hej så tråkigt när en butik man gillar så mycket gör samma sak om och om igen . Detta har hänt flera gånger för mig och vänner jag rekommendera till butiken
Jo det är nämligen så att när du köper en produkt från CDON skapar dom en faktura från ingenstans som du sen måste betala om du inte säger till. Till exempel när jag köpte min processor och betala för den med kort så skicka dom en faktura att jag ska betala den igen .

Gillade CDON så jag rekommendera butiken till min bror . Han köpte en processor och samma sak hände han fråga mig varför har jag fått en faktura när jag redan betalat ? Skämdes lite och sa de hände för mig med . När man kontaktar dom angående detta så är svaret desamma OJ förlåt vi ska makulera fakturan här har du en 50 kr rabbatkod. LÄS VIDARE!

Nu kommer den sorgliga biten en vän som är lite över 40 års åldern beställde och betala för en produkt men fick panik över fakturan han fick så han betala den på en gång . Och vi snackar om ett grafikkort på 2000kr+. Jag kan säga att CDON lever på folk som gör såna här misstag . Det är en fälla dom lägger ut för att se om du konfronterar dom eller inte . Konfronterar du dom så tar dom bort fakturan men om du inte gör det hamnar den hos inkasso och skapar problem för dig från ingenstans .

Har handlat i flera år därifrån och detta händer om och om igen . Nu senast när jag reklamera en produkt sluta det med att dom skicka en faktura vilket hamna på inkasso sen när man skicka ett mail är det samma svar oj vi ska makulera denna ursäkta att vi försökte blåsa dig . Har varit en trogen kund sen 2009 men alla förtjänar en andra chans men CDON kommer aldrig sluta med deras bluffsystem så jag ska sluta handla därifrån och vill varna alla andra att inte köpa nåt från CDON.

Aldrig varit med om detta.

Har flera filmintresserade polare som är storkunder hos CDON och köper lådvis med filmer därifrån...tror knappast de skulle fortsätta med det om CDON försökte blåsa dom hela tiden.

Permalänk
Medlem

Har aldrig varit med om något liknande.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Har aldrig varit med om detta. har köpt massor av CDON och aldrig haft problem.

Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S | Corsair RM850x V2 Vit
Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 9 5900X | ADATA XPG DDR4 2x16 Gig 3000Mhz
Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Samsung och Crucial SSD
RTX 4070 FE | Acer Predator Z321QU | BenQ PD3200Q
Apple Airport Extreme x 5 | Bahnhof 500/500

Permalänk
Medlem

Var det inte så att när Klarna hade deras faktureringstjänst så uppstod dessa problem mer ofta?
Klarna har ju en fin policy som säger "Ah, något ser ut att ha blivit fel med betalningen, lika bra att skicka en faktura för säkerhets skull".
Frågan är om det var därför CDON inte förlängde deras kontrakt med Klarna, just pga sådana här orsaker?

Permalänk
Inaktiv

Har aldrig handlat på CDON och kommer aldrig göra det pga alla trådar men läst om dom på Swec.

Permalänk
Medlem

Har köpt från CDON många gånger och har aldrig upplevt det du beskriver, och ej heller någon av mina vänner. Är man 40+ och får panik över att en felaktig faktura från CDON kommer så har man nog större problem än felaktiga fakturor.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Cdon är duktiga på att skicka ut mängder av Fakturor, har själv fått 3extra på ett och samma reklamationsärende, först vill de inte att jag skulle betala in på någon förutom den första, sedan skulle jag få pengarna tillbaka på den första av klarna men betala in den senaste. Jäkla klantar är vad de är.

Speciellt när de inte ens klarar av att läsa ett väl formulerat meddelande/mail utan ställer frågor som man redan har besvarat åt dem i mailet.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Handlar ofta från CDON, har aldrig varit med om det - tvärtom så har det alltid funkat bra. Tror inte för en sekund på att detta är något CDON har satt i system

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Har handlat mycket på cdon och aldrig upplevt detta.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Moderator
Moderator

Har väl haft vissa problem med CDON men aldrig när det gäller faktureringen.
Hoppas just nu verkligen att de ordnar upp allt för de kunder som inte fick sina 60PB560V från i fredags, rör inte mig personligen men de har inte skött det snyggt.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Har aldrig varit med om detta

Visa signatur

Windows 8.1 64-bit : Intel Core i7 4790K @ 4.00GHz : 2x8(16)GB Crucial BallistiX Sport 1600MHz : MSI Z97 GAMING 5 :
Zotac Nvidia GeForce GTX 780 3GB : 2TB Western Digital Green HDD (Lagring) : 256 Crucial SSD (OS)
En 32 tums 1920x1080 Samsung LED teve som skärm ;D

Permalänk
Avstängd

Aldrig hänt mig.

Att en faktura som är obetald hamnar hos inkasso är inget märkvärdigt alls.
Om man får en faktura man inte känner till, inte hör av sig till företaget och bara betalar, och sen aldrig hör av sig, så är det inte direkt en blåsning skulle jag vilja säga.
Låter mer som dumskatt.

Permalänk
Medlem

Jag har handlat av cdon i över 10 år aldrig varit med om nått liknande eller hörtalas om nått liknande! De gånger jag har haft strul har allt lösts smärtfritt och utan problem!

Klarna däremot undviker jag så ofta jag kan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

Frågan är om det var därför CDON inte förlängde deras kontrakt med Klarna, just pga sådana här orsaker?

Nej, det är nog mer troligt att det beror på att Qliro är en del av CDON-gruppen.

Permalänk
Medlem

aldrig upplevt problem med CDON och handlar väl där ett par tre gånger per år. betalar alltid direkt med kort.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Nej, det är nog mer troligt att det beror på att Qliro är en del av CDON-gruppen.

Dock var det ju CDON som startade Qliro för att komma ifrån Klarna.
Så frågan är om Klarna i sig blev för dyra eller om allt strul det medförde sig fick CDON att skapa ett eget kreditbolag?

Permalänk
Medlem

Aldrig varit med om detta och köpt en hel de via cdon

Permalänk

Sköna konspirationsteorier i OP i alla fall

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

Dock var det ju CDON som startade Qliro för att komma ifrån Klarna.
Så frågan är om Klarna i sig blev för dyra eller om allt strul det medförde sig fick CDON att skapa ett eget kreditbolag?

Vi går väl rejält offtopic nu, men ett kreditbolag likt Klarna tjänar pengar. CDON såg väl att många använde sig av faktura eller delbetalningar och hoppade själva på tåget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Vi går väl rejält offtopic nu, men ett kreditbolag likt Klarna tjänar pengar. CDON såg väl att många använde sig av faktura eller delbetalningar och hoppade själva på tåget.

Äsch, vi försöker ju bara utröna vad som kan vara till bakgrund till alla dessa felfaktureringar

Permalänk

Skulle väl vara en lite väl riskabel affärsmetod för ett företag av CDON's dignitet eller?

Permalänk
Medlem

Jag har väldiga strul med dem för ett tag sedan. Slutade handla därifrån då.
Har dock aldrig fått betala dubbelt som TS.

Däremot så är de helt bedrövliga om något strular. Deras khundtjänst är helt värdelös i min mening. De säger att de svarar inom 24h men jag fick vänta nästan en vecka på att få svar, inte bara en gång utan det var så varje gång jag skulle skriva till dem. Ringa går inte heller, bara deras formulär som funkar.
Går inte in mer specifikt på just mitt ärende här men det gick så långt att allt förtroende för dem försvann.

Numera kollar jag upp hur bra firmans kundtjänst är innan jag beställer. Hellre några hundralappar mer för produkten än en massa strul med dålig kundtjänst.

Visa signatur

Fractal Design R4 | Asus Z490 TUF Gaming plus wifi | I7 10700k | Corsair 16Gb DDR4 3000Mhz | Samsung 970 evo 1tb | MSI RTX 3070 Gaming X Trio | Skärm: Acer Predator XB271HU, LG CX 48" OLED

Permalänk
Medlem

Handlar ibland från cdon och blir nästan alltid missnöjd.
Efter nu senast kommer jag nog anstränga mig för att undvika dem.

När jag beställt/förbokat på faktura skickar de oftast ut varan samma dag om jag beställt tidigt på dagen.
När jag beställer/förbokar och betalar direkt så dröjer det ofta några dagar innan de skickar ut varan.
Känns lite som att man blir lågprioriterad för att man redan betalt varan.

Sen deras kundservice. Ingen telefonväxel och det är stökigt att klicka rätt på sidan för att hamna i chatten. I chatten upplever jag dem som väldigt otrevliga, okunniga och långsamma på att svara.

Klagar sällan på butiker, men denna har gjort allt för att vara så lite tillmötesgående som möjligt.

Visa signatur

[MOBO] Rampage IV BE [CPU] 4930k @4,2 GHz [GPU] Evga GTX 1080 Classified [RAM] 32Gb Dominator Platinum 2400Mhz cl9 [PSU] AX 1200i [Chassi] 900D [OS Drive] Ocz Revodrive 3 [Storage] 1,5Tb SSD + 3Tb WD Black [Screen] Acer XB270HU [Cooling] 1540 rad 2xD5, EK block: CPU, GPU, Mobo [MAC] MBP 15" Retina [PS4] + 750Gb SSD [NAS] QNAP TVS-471 i7 16Gb 18Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

Dock var det ju CDON som startade Qliro för att komma ifrån Klarna.
Så frågan är om Klarna i sig blev för dyra eller om allt strul det medförde sig fick CDON att skapa ett eget kreditbolag?

Lite mer off topic men handlade en grej från CDON i fredags och fick faktura från Klarna så Qliro är väl inte aktivt än?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag handlade därifrån både i helgen och igår. Fakturan från igår var från Qliro och de innan från Klarna. Jag har också haft en del strul med Klarna men det har alltid löst sig när man har kontaktat dem.

CDON däremot har jag gjort en herrans massa köp från i år. Det är nästan aldrig något problem och skulle det vara det så har de alltid löst de vid kontakt.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasRX:

Jag har väldiga strul med dem för ett tag sedan. Slutade handla därifrån då.
Har dock aldrig fått betala dubbelt som TS.

Däremot så är de helt bedrövliga om något strular. Deras khundtjänst är helt värdelös i min mening. De säger att de svarar inom 24h men jag fick vänta nästan en vecka på att få svar, inte bara en gång utan det var så varje gång jag skulle skriva till dem. Ringa går inte heller, bara deras formulär som funkar.
Går inte in mer specifikt på just mitt ärende här men det gick så långt att allt förtroende för dem försvann.

Numera kollar jag upp hur bra firmans kundtjänst är innan jag beställer. Hellre några hundralappar mer för produkten än en massa strul med dålig kundtjänst.

Varför använde du inte deras chat?
Har gjort det ett par gånger vid garanti ärenden och har alltid fungerat klockrent.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Aldrig varit med om, köper från CDON minst 2 ggr/månad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Har aldrig handlat på CDON och kommer aldrig göra det pga alla trådar men läst om dom på Swec.

MM tråkigt eftersom deras priser va så bra

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Köpt från cdon flera gånger och aldrig råkat ut för detta.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync