HP Elitebook Folio 1020 är passivt kyld dator med nio timmars batteritid

Permalänk
Medlem

Blir intressant och se hur Core M presterar i denna modell, i synnerhet då denna processor används i senaste Lenovo Yoga som verkade ha problem med throttling trotts att den var aktivt kyld! Välkomnar dock satsningen på passiva kylningslösningar, dels för ljudreduceringen men framför att man minskar på antalet rörliga delar vilket känns klokt för just bärbara enheter.

Visa signatur

Surface Pro 4 - i7 6650U @ 2,2 GHz - 16 GB RAM - 256 GB SSD

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Segas:

I det lilla formatet så spelar det absolut noll roll - jag syftade dock på energifunktionerna som Windows fortfarande hanterar riktigt jävla dåligt.

Det största problemet med 2014 års 13" MBA är inte upplösningen (fast den är låg för klassen) utan att det är en allmänt usel panel med dåliga betraktningsvinklar och bleka färger. I övrigt är det en väldigt bra maskin och batteritiden är toppklass.

Med tanke på hur tyst MBA är undrar jag om Core-M kommer tillföra så mycket på tunna bärbara. Kan man hålla höga "turbo-frekvenser" tillräckligt länge på Core-M även utan fläkt så är det naturligtvis en klar förbättring då man eliminerat den sista rörliga delen, men throttlar det allt för mycket är det inte kul att använda en sådan maskin som arbetsredskap.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

en annan nackdel med MBA2013 är att den har så få portar - o att UEFI Biosen är så kinkig vad det gäller att dual boota olika enheter.

o att Apple har valt ett eget PCI SSD format som gör att det kostar fläsk o att få en stor SSD i maskinen...förutom det så älskar jag min "Makke"

// Lazze

Permalänk
Medlem

I am the great CornFolio!

Permalänk
Medlem

Nu börjar det verkligen likna ngt.
1kg är en gräns som inte bör överstigas.
12" är en lagom storlek.
15,6mm är klart tunt nog.
Prestandan duger gott.

Nu är det bara hoppas på att den inte kostar mer än 8000kr.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Går den ner i en dockningsstation som min nuvarande 9470m?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Hehe sluta köpa deras konsumentmodeller för 4000kr på mediamarkt så ska du se att HP även producerar bra skit

precis min tanke, kört en elitebook i jobbet och funkar hur bra som helst. Stor skillnad i kvalité mellan en elitebook för 15 papp och deras billigaste svenssonmodell för 2499 på mediamarkt.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk

Wow!
SSD, passiv kylning, tunn (17mm), lätt (1.1 kg), asbra batteritid (10 h), högupplöst skärm, precis vad jag hade i min MacBook Air för 4 år sedan.
Fast den hade förstås en i7 och ett unibody chassi i aluminium också. Och lite annat godis.
Varför inte köpa en MB Air, installera Windows och sätta på en HP-sticker på locket istället, så som de ofta gör på TV?