Spel som liknar Diablo 2

Permalänk
Medlem

Spel som liknar Diablo 2

Alltså jag älskar verkligen Diablo 2. Spelar fortfarande bara för att hitta kul vapen och rustningar och för att det är så jäkla kul. Har kollat runt lite efter liknande spel och har precis köpt Torchlight 2 och tänkte testa Paths Of Exile.

Men vilka andra alternativ finns det? Tacksam för svar....

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem

Drakensang Online kan vara det jag söker kanske

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Entusiast

D3 med RoS expansionen är inte dåligt... men lite dyrt. Har faktiskt tagit upp D2 igen, precis som du så tycker jag det är något speciellt med MFruns i D2.

Permalänk
Medlem

Prova Path of Exile eller vänta på Lost Ark.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Ja man har ju sina favorit spel. Har precis som du säger köpt D3 med den nya expansionen och det är okej, men för lite loot.

I en PERFEKT värld gör någon en ny version av Phantasy Star till PC

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem

Lost Ark såg smaskigt ut... undrar när det släpps...

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk

Tortchlight 2 är ganska identiskt. Finns ute sedan rätt lång tid tillbaka.

https://www.youtube.com/watch?v=AWSWgzemqgU

Permalänk
Medlem

Titan Quest är otroligt kul. Och har ett väldigt nice och flexibelt multi-klass system.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Grim Dawn

https://www.youtube.com/watch?v=hrAwShfXPYc

Spelet är dock i Early Access och har inte jättemycket content ännu. Det är i stort sett samma utvecklare som tidigare gjort Titanquest och dess expansion, Immortal Throne, och gameplay påminner väldigt mycket om just Titanquest, så det kan du ju pröva om du vill ha ett färdigt (och enligt mig, mycket bra) spel

Permalänk
Avstängd

några som spelar D2 online ännu?

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem

Det är inte så likt D2 att man kan kalla det "more of the same", men jag är också gammal D2-idiot, och tyckte Nox var fruktansvärt kul.

Det är dock betydligt mindre fokus på loot, vilket kanske kan vara lite av en besvikelse om det var vad som drog i D2.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Skrivet av kaput:

Det är inte så likt D2 att man kan kalla det "more of the same", men jag är också gammal D2-idiot, och tyckte Nox var fruktansvärt kul.

Det är dock betydligt mindre fokus på loot, vilket kanske kan vara lite av en besvikelse om det var vad som drog i D2.

älskade nox som yngre! svinkul