Valve introducerar Steam Broadcasting

Permalänk
Medlem

Ingen kärlek för Firefox?

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk

Detta är rätt nice faktiskt.

Streamade till och med film med ett par kompisar.

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Medlem

Hmm, är en rolig grej men buggade med Rogue Legacy och gjorde att spelet gick i slow motion...

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Grymt! Steam blir bara bättre o bättre! Det e redan bäst men nu kommer det bli ännu mera dominant. Kommer sno folk från Twitch nu också.

Ska lätt ge mig in o glo när nån på min lista kör nåt o hålla på typ. "Spring snabbare!", "hallååå skjut han dåååå!", "men jösses människa....", "O herreguu din n000b >_<".

Hade allt sånt här funnits när man vatt 10 bast så hade det varit enormt! Nu e det lite...joo det e bra fast lite sent :/

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Folk streamar ju bara för de tjänar pengar på det, annars skulle det inte vara lika poppis

Permalänk
Skrivet av andreas_dock:

Jag är nog gammal nu... för jag har verkligen inte förstått det här med att "titta på när andra spelar spel"... fan det var ju det värsta som fanns när man var en liten unge, att se på när polaren spelade och man bara "du får spela tills du klarar denna banan eller tills du dör, då är det min tur!!"

.. så satt man sedan och nästan hade ett mantra; ".. dö nu... dö nu... min tur.... dö nu"

Kortfattat: Jag har betydligt viktigare saker för mig i liv än att se på när andra spelar tv/data -spel.

Kul att Valve utökar dock!

Hehe, ser din poäng även om jag gillat både att spela och se på. När kompisen spelade Final Fantasy var det väldigt kul att sitta och se på för man delade på äventyret på något sätt. Idag är streaming ett lysande sätt att lära sig om spel man är intresserad av. Såg på många broadcasts av spel som Dark Souls II, Starbound et cetera och kunde då avgöra direkt att "det här kommer jag gilla". I andra fall som med Awesomenauts har jag kollat för att lära mig karaktärerna och bli bättre rent taktiskt.

Skall nog aktivera den här funktionen om jag får igång det med nya Dragon Age (vet inte om det går med spel man importerar i Steam?) för att se om man får några viewers.

Visa signatur

CPU: i5-4690k @ 3,5 GHz + CM Hyper 212 EVO // GPU: MSI GTX 970 4GB // RAM: 16 GB Crucial BallistiX Sport 1600MHz // MoBo: Gigabyte GA-Z97M-D3H // PSU: Corsair RM550 // SSD: Samsung EVO 120 GB // HDD: 2 TB Seagate Barracuda 7200 rpm // Chassi: Silverstone SG10 mATX // OS: Win 8.1 // Skärm: BenQ 24" LED XL2430T (144 MHz 1080p)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lapo:

Hmm, är en rolig grej men buggade med Rogue Legacy och gjorde att spelet gick i slow motion...

En del spel verkar bli FPS låsta efter streamens FPS(default 30) men det är nog en bug.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Jag är nog gammal nu... för jag har verkligen inte förstått det här med att "titta på när andra spelar spel"... fan det var ju det värsta som fanns när man var en liten unge, att se på när polaren spelade och man bara "du får spela tills du klarar denna banan eller tills du dör, då är det min tur!!"

.. så satt man sedan och nästan hade ett mantra; ".. dö nu... dö nu... min tur.... dö nu"

Kortfattat: Jag har betydligt viktigare saker för mig i liv än att se på när andra spelar tv/data -spel.

Kul att Valve utökar dock!

Samma sak med Fotboll och Hockey, inte alla som tycker det är roligt att titta på men gillar själv att spela.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Inaktiv

Jag aktiverade detta redan i tisdags och gillar vad jag sett. Verkar överlag fungera bra och jag har låtit inställningen där man låter folk på vännlistan fritt ansluta. Det värsta son lär hända är väl att någon ser hur dåligt jag spelar eller någon jumpscare eller liknande som träffar rätt.

Mycket bra feature vad jag sett hittills, och då tycker jag ofta att Valve ofta prioriterar fel på senare tid. Men med Twitch försämring så får nog detta ses som ett steg i rätt riktning.

Jag skulle nog tänka mig att aktivera public om man fick något för det, säg trading cards för spelet man streamar utifrån steam level.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

St(r)eaming

Permalänk
Medlem

Intressant ide om Valve får det att funka.

Permalänk
Medlem

Synd att det inte funkar i Linux (Steam OS) ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Jag är nog gammal nu... för jag har verkligen inte förstått det här med att "titta på när andra spelar spel"... fan det var ju det värsta som fanns när man var en liten unge, att se på när polaren spelade och man bara "du får spela tills du klarar denna banan eller tills du dör, då är det min tur!!"

.. så satt man sedan och nästan hade ett mantra; ".. dö nu... dö nu... min tur.... dö nu"

Kortfattat: Jag har betydligt viktigare saker för mig i liv än att se på när andra spelar tv/data -spel.

Kul att Valve utökar dock!

Folk sitter ju och tittar på tv på ett helt lag som springer efter en boll, tkr inte det är konstigt att följa streams på nätet.

Visa signatur

Ws 2600k, Sabertooth, 16gb, rx580, 840evo, 830 evo, Htpc NUC I3 4010, 8gb, Arch Server Supermicro x11, xeon 1240v5, 48gb ecc, proxmox with 4vm Laptop Dell XPS 13

Permalänk
Medlem

Streaming o inspelning av när folk spelar.. asså de e bara folk med inget liv som gör sådant, e du en roktig gamer o tycker om spel så SPELAR MAN.. hela denma streaming trend e desamma som o titta på sina polRe spela single player när man vart liten, dvs bajs tråkigt!! Jag känner också att hela internetzz blir bara belastad med en massa onödig bandbredd. Jag förstår om man e på dreamhacl o vill kolla folk lira över prispengar.. mem vanliga personer?? Ge er det finns redan en pewdiepie o de far räcka. Streaming för privatpersoner borde va olagligt, aldelles för mycket onödig bandbredd.. ingen vill se dig spela!!!

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk

Ehm, ingen tvingar dig att titta. Och bandbredden är till för kunderna, och vad de vill lägga den på är väl upp till dem. Förstår att du är frustrerad men det är ingen som vill dig något ont.....

Skrivet av Gtoxed:

Streaming o inspelning av när folk spelar.. asså de e bara folk med inget liv som gör sådant, e du en roktig gamer o tycker om spel så SPELAR MAN.. hela denma streaming trend e desamma som o titta på sina polRe spela single player när man vart liten, dvs bajs tråkigt!! Jag känner också att hela internetzz blir bara belastad med en massa onödig bandbredd. Jag förstår om man e på dreamhacl o vill kolla folk lira över prispengar.. mem vanliga personer?? Ge er det finns redan en pewdiepie o de far räcka. Streaming för privatpersoner borde va olagligt, aldelles för mycket onödig bandbredd.. ingen vill se dig spela!!!

Visa signatur

PC:Z97-A, i5 4690k, Samsung Evo 850, GTX 980, Benq XR3500-skärm
CITERA FÖR SVAR! ^_^

Permalänk
Medlem

Vore kul om Valve lyckas eliminera fördröjningen. Så att man på något bra vis kan prata "live" med personen som spelar. Utan att det blir en massa rundgång och ekon från streamen. Men Valve håller ju på med sitt remoteplay, så dom borde ju ha mycket av de resurser och teknik som krävs för att få "hyfsat" latensfritt.

Visa signatur

|Asus PG278Q|Fractal Design R4|i7 4770K|Noctua NH-U14S P&P|MSI Z87-G45|Corsair 850 HX|
|8GB HyperX Predator 2400MHz|MSI GTX 780 TF OC|Xonar D2X| Corsair ForceGT SSD 120GB|Samsung 840 Basic 250GB|
|Fanatec FM4 CSR Wheel|CSR Elite Pedals|rSeat EVO3|Buttkicker Gamer 2|Xbox 360|PS3|PS4|

Permalänk
Medlem

borde ju heta steam stream :-/

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Hoppas det inte blir som med Twitch där var och varannan jävel ska ha pengar för sitt ''Jobb'' duger inte att spela för att det är kul längre nu ska det vara chat rutor och annat bloated skräp hoppas Steam stream håller det rent och snyggt!
Sen är detta enkelt att använda 1 knapp sen är det klart och det duger alldeles utmärkt för att ha kul med kompisarna.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

Streaming o inspelning av när folk spelar.. asså de e bara folk med inget liv som gör sådant, e du en roktig gamer o tycker om spel så SPELAR MAN.. hela denma streaming trend e desamma som o titta på sina polRe spela single player när man vart liten, dvs bajs tråkigt!! Jag känner också att hela internetzz blir bara belastad med en massa onödig bandbredd. Jag förstår om man e på dreamhacl o vill kolla folk lira över prispengar.. mem vanliga personer?? Ge er det finns redan en pewdiepie o de far räcka. Streaming för privatpersoner borde va olagligt, aldelles för mycket onödig bandbredd.. ingen vill se dig spela!!!

Visst det är sant att det finns många usla streamare. Men vadå det kan ju va kul att gå in och se sin vän hålla på och faila
Men det finns ju många bra streamare också. Jag menar en del streamers gör ju spelet till så mycket mer en en gameplay. Dom gör det till en "show" där dom har kontakt med tittarna.