Permalänk
Medlem

Köpråd skrivare

Behöver köpa skrivare.
Svart vit laser skall det vara.

Vill kunna skriva ut från iOS enheter samt datorer som är inkopplade på mitt nätverk.
Räcker det med en skrivare som har wifi eller skall man ha den inkopplad på nätverket via tråd?

/Daniel

Permalänk
Medlem

Budget?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

så billig som möjligt men att det skall fungera utan att man ska behöva bli tokig när man skriver ut.
Skriver inte ut mycket, Max 500sidor per år

Permalänk
Rekordmedlem

Problemet är nog att du behöver en printer som är Airprint kompatibel eller en Airprint skrivarserver om ios ska hantera den direkt, det finns ju andra lösningar också typ ios specifika drivers och en del skrivare kan man maila dokument till så skrivs de ut.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Vilket innebär?

Permalänk
Rekordmedlem

Airprint är Apples system för att skriva ut.
http://support.apple.com/en-us/HT201311

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Menar mer vad det innebär för skrivare jag behöver so klara mina krav.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en billig samsung för 600 spänn. Den kan printa ut från mobila enheter. Har dock aldrig testat själv, men det ska gå enligt spec. Dock kan den inte skriva ut dubbelsidigt om det nu är ett krav.

Permalänk
Medlem

Vilken samling modell var det?

Permalänk
Medlem

Samsung menar jag

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Danielc:

Menar mer vad det innebär för skrivare jag behöver so klara mina krav.

Det finns en lista på länken till Apple med modeller som stödjer Airprint, sedan kan det ju finnas flera än dem och det finns ju andra system också men ska du främst skriva ut via ios så är det nog enklast att hålla sig till Airprint kompatibla skrivare.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danielc:

Vilken samling modell var det?

ML-2160 serien