Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012

Köpråd skrivare

Behöver köpa skrivare.
Svart vit laser skall det vara.

Vill kunna skriva ut från iOS enheter samt datorer som är inkopplade på mitt nätverk.
Räcker det med en skrivare som har wifi eller skall man ha den inkopplad på nätverket via tråd?

/Daniel

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofström
Registrerad
Feb 2012

Budget?

Chassi: Fractal Design R5 CPU: Intel i7 6700K RAM: 16Gb DDR4 Moderkort: Asus Z170 Pro Grafik: GTX 1080 STRIX OS: W10
Bra Steam design: Metro for Steam Mitt Nintendo ID: SW-0939-9900-1006

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012

så billig som möjligt men att det skall fungera utan att man ska behöva bli tokig när man skriver ut.
Skriver inte ut mycket, Max 500sidor per år

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Problemet är nog att du behöver en printer som är Airprint kompatibel eller en Airprint skrivarserver om ios ska hantera den direkt, det finns ju andra lösningar också typ ios specifika drivers och en del skrivare kan man maila dokument till så skrivs de ut.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012

Vilket innebär?

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Airprint är Apples system för att skriva ut.
http://support.apple.com/en-us/HT201311

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012

Menar mer vad det innebär för skrivare jag behöver so klara mina krav.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2008

Jag köpte en billig samsung för 600 spänn. Den kan printa ut från mobila enheter. Har dock aldrig testat själv, men det ska gå enligt spec. Dock kan den inte skriva ut dubbelsidigt om det nu är ett krav.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012

Vilken samling modell var det?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012

Samsung menar jag

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av Danielc:

Menar mer vad det innebär för skrivare jag behöver so klara mina krav.

Det finns en lista på länken till Apple med modeller som stödjer Airprint, sedan kan det ju finnas flera än dem och det finns ju andra system också men ska du främst skriva ut via ios så är det nog enklast att hålla sig till Airprint kompatibla skrivare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av Danielc:

Vilken samling modell var det?

ML-2160 serien