Permalänk
Medlem

Mekaniskt tangentbord TKL

Hej

Sitter nu på mitt 2:a Ducky shine 3 TKL bord, men har lite strul med det då det startar om sig själv med jämna mellanrum.. Hade liknande problem med mitt 1:a tangentbord & då hände det direkt efter köp, men nu händer det efter ca 5 månader. Så nu ger jag upp skiten.. Men tycker om byggkvalitén på bordet & därför tänkte jag om någon har ett bra tips på ett liknande robust tangentbord som är tenkeyless som man kan köpa istället.. ?

Mvh Davve

Permalänk
Medlem

Skulle tagit en titt på CM Quickfire Rapid-i om jag vore du.
Bruna brytare på rea just nu, finns även med blåa & röda. Har vit backlight.

Om du inte vill ha backlight så finns quickfire rapid, och quickfire XT från CM (Cooler Master), dom har riktigt bra byggkvalité för priset dessutom.

https://www.komplett.se/cm-storm-quickfire-rapid-i-keyb-brown...

Annars verkar Corsair K65 RGB riktigt fint också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Safir:

Skulle tagit en titt på CM Quickfire Rapid-i om jag vore du.
Bruna brytare på rea just nu, finns även med blåa & röda. Har vit backlight.

Om du inte vill ha backlight så finns quickfire rapid, och quickfire XT från CM (Cooler Master), dom har riktigt bra byggkvalité för priset dessutom.

https://www.komplett.se/cm-storm-quickfire-rapid-i-keyb-brown...

Annars verkar Corsair K65 RGB riktigt fint också!

Ser verkligen intressant ut! Kan mycket väl bli ett köp, dock så är jag intresserad av Filco också men det verkar vara omöjligt att få tag på i Sverige..

Permalänk
Medlem
Skrivet av xdavvex:

Ser verkligen intressant ut! Kan mycket väl bli ett köp, dock så är jag intresserad av Filco också men det verkar vara omöjligt att få tag på i Sverige..

Här kan du beställa svenska Filco från England.
http://www.keyboardco.com/keyboard_search.asp?sr=swedish&ss=c...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jomakr:

Tack för tipset! & förresten är Filco gjorda för gaming eller är det något jag bara har fått för mig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xdavvex:

Tack för tipset! & förresten är Filco gjorda för gaming eller är det något jag bara har fått för mig?

Nej inget onödigt och fult gaming lull lull med Filco. Cleant och snyggt med så bra prestanda och kvalite ett tangentbord kan ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xdavvex:

Tack för tipset! & förresten är Filco gjorda för gaming eller är det något jag bara har fått för mig?

Det är ett tangentbord utan extra lull lull, kunde inte vara nöjdare med mitt borset från att jag köpt Ninja varianten om den funnits då. Bruna brytare om du inte har en speciell preferens. http://www.keyboardco.com/keyboard/swedish-finnish-filco-ninj...

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Men det fungerar bra att spela med också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xdavvex:

Men det fungerar bra att spela med också?

Det är ett tangentbord, självklart funkar det att spela med.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Ja Filco är ett "gaming" tangentbord - för "proffs", blev känt då Starcraft Pro's i Korea lirade med Filco keyboard. Dock är det inte "gaming" på det sättet att det blinkar och lyser överallt, utan det är stilrent ;).

Visa signatur

Gaming: Playstation 5 | Server: FreeBSD | Core i5-3570k | Fractal Design Define C | Corsair 16GB RAM | HTPC: RPi5 | LibreElec | Chromecast | Laptop: MacBook Air M1 2020 | Phone: iPhone 13 Mini | AP: Ubiquity Unifi | Router: Vanilla FreeBSD + Packet Filter FW

Permalänk
Medlem

Ok, tack för alla svar! Blir att beställa ett Filco Ninja TKL